AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Jeg har kjøpt meg bolig og det er ekstremt bråk fra naboen over meg. Jeg har EN nabo, en dame med to hunder og det blir helt sjukt med bråk noen ganger. Når hun trener hundene sine så høres det ut som en haug med mennesker ruller rundt og ramler omkring. Akkurat nå bare "går hun" men det er så ille at det høres ut som hun tramper i golvet så hardt hun kan. Jeg har hjemmekontor og hun har gått sånn i 30 min nå, og jeg blir helt ør. Det her går jo ikke. Det er mulig at hun har besøk og alle har sko og raser rundt der oppe, da jeg hører flere stemmer og. hmm. Hva kan gjøres? Har googlet litt på nett og finner om etterisolering. At man skal etterisolere gulv for å hindre bråk fra steg over. Men det kan da ikke stemme? Lyden kommer jo ikke fra mitt gulv men hennes. Anonymkode: 51cf2...130
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har kjøpt meg bolig og det er ekstremt bråk fra naboen over meg. Jeg har EN nabo, en dame med to hunder og det blir helt sjukt med bråk noen ganger. Når hun trener hundene sine så høres det ut som en haug med mennesker ruller rundt og ramler omkring. Akkurat nå bare "går hun" men det er så ille at det høres ut som hun tramper i golvet så hardt hun kan. Jeg har hjemmekontor og hun har gått sånn i 30 min nå, og jeg blir helt ør. Det her går jo ikke. Det er mulig at hun har besøk og alle har sko og raser rundt der oppe, da jeg hører flere stemmer og. hmm. Hva kan gjøres? Har googlet litt på nett og finner om etterisolering. At man skal etterisolere gulv for å hindre bråk fra steg over. Men det kan da ikke stemme? Lyden kommer jo ikke fra mitt gulv men hennes. Anonymkode: 51cf2...130 Nei det er da åpenbart hennes gulv som måtte ha blitt etterisolert. Du kan etterisolere taket men det spørs vel helt hva som er der fra før? Hva slags type bolig er det og hvor gammelt? Anonymkode: 6af1c...b56
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 Hvis du plages med trinnlyd, så er det ikke så mye som kan gjøres i din leilighet. Da må man til med trinnlydsplater i gulvet hos naboen, altså må det gjøres inne i hennes leilighet, og det er ingen liten jobb. Gulvet blir løftet flere centimeter, og det påvirker alt av listverk, dører osv., så det er nok helt usannsynlig at det vil være aktuelt å gjøre i et nytt bygg. Du kan jo eventuelt prate med henne og høre om hun går med sko inne og eventuelt be henne om å slutte med det. Det beste er kanskje om hun kan være i din leilighet mens noen går rundt oppe, så hun hører hvordan du har det, og har mulighet til å gjøre noen justeringer. Anonymkode: de073...9d4 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #4 Skrevet 11. februar 2022 Det er ikke nytt nei, ordla meg feil der. Men bygget er snart altså 40 år gammelt. Og ja det kan være det er noen som går inne med sko hos henne. Det var helt ekstremt akkurat nå, har ikke hørt så ille tramping før. Anonymkode: 51cf2...130
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #5 Skrevet 11. februar 2022 Tror jeg må gå å snakke med henne, for jeg greier ikke konsentrere meg nå. Anonymkode: 51cf2...130 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #6 Skrevet 11. februar 2022 Invitér henne ned mens du tråkker rundt og styrer på der oppe Anonymkode: 22ee0...ddc
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #7 Skrevet 11. februar 2022 Det var sko og mye masjering rundt med to folk ja. Anonymkode: 51cf2...130
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #8 Skrevet 11. februar 2022 Håper de forsto problemet og tok av seg skoene uten klaging Anonymkode: c2c91...8e0 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #9 Skrevet 11. februar 2022 Dette er et kjent problem i eldre blokker. Der jeg bodde, var det en mor med to barn over meg. Slank dame, men gikk som en elefant. Ungene rullet og høiet, og noen ganger spilte de fotball inne! Jeg flyttet. Heldigvis hadde de som kjøpte 3 unger selv, så for de var det sikkert helt greit med mye lyd. Anonymkode: 7d698...51f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #10 Skrevet 11. februar 2022 Kjenner meg igjen. Hører fiselyd fra naboen over. Om kvelden når jeg skal sove hører jeg Bbbbrrrruummmpphhhh plutselig. Så fnising. Tror hun sitter med rumpen i gulvet? Anonymkode: 2f4fa...403
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #11 Skrevet 12. februar 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Kjenner meg igjen. Hører fiselyd fra naboen over. Om kvelden når jeg skal sove hører jeg Bbbbrrrruummmpphhhh plutselig. Så fnising. Tror hun sitter med rumpen i gulvet? Anonymkode: 2f4fa...403 Ja garantert Anonymkode: 7d610...9ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå