Gå til innhold

Dårlig Service

Anbefalte innlegg

Skrevet
I noen butikker, blant annet klesbutikker, torr jeg forresten det kan være slik at det er noen ansatte som har ansvar for kassa, mens andre IKKE har det. For oss som kunder ser det derimot ut som ansette loker rundt ute i butikken uten å bry seg om oss... Kanskje litt dårlig praksis for disse butikkene... Og som ansatt bør man vel være lært opp til å i hvert fall si fra til kunden at man evt ikke kan hjelpe...

Dette som du sier her har jeg vært borti veldig mange ganger selv når jeg jobbet i ungdomstiden min..

Jeg jobbet på Rimi som hjelper for sjefen spesielt, jeg var for ung til å sitte i kasse men sa alltid i fra at jeg desverre ikke kunne hjelpe dem med kassating, men var det noe de trengte som var I butikken prøvde jeg så godt jeg kunne å huske eller lete etter hvem hylle tingene lå på og da ble kundene fornøyde..

Husker en person, som kom bort til meg og spurte om jeg kunne komme meg til kassa, fordi det var ingen der.. "kan nok ikke det for jeg jobber ikke med det, jeg er ansatt for å hjelpe til med plassering av varer osv, men jeg kan gå å hente noen for deg om du vil? Da fikk jeg slengt i trynet at jeg kunne bare sette meg i kassa og trykke inn det han skulle kjøpe, jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre når han maste og maste og jeg ikke satt i noen kasse, eller hadde lært meg noe :klø:

Heldigvis kom sjefen min tilslutt etter å ha spist lunch og satte seg i kassa, gjett om jeg følte meg lettet da da.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som oftest gjør jeg ingenting. Er det veldig ille, kan jeg komme med en kommentar, men det er sjelden. Det er heldigvis ikke ofte jeg får dårlig service :)

Skrevet
  I bunn og grunn handler det vel mer om folkeskikk enn service ( i butikken) og jeg tror jevnt over at butikkansatte behandler kundene sine bedre enn vicaverca.

Er egentlig litt enig i dette. Jeg jobber selv i butikk og jeg har ikke tall på hvor mange jævlige kunder som kommer innom og lirer av seg all drit. Det er greit nok at vi avogtil har gjort feil som resulterer i ventetid, men vi gjør faktisk vårt beste. Jeg har faktisk bedt folk om å oppføre seg som folk ellers vil jeg beklagligvis ikke hjelpe dem... Andre ganger tar jeg overhøflighetsstrategien.

Som kunde forventer jeg service. Hvor god den skal være avhenger av hva jeg skal og hvor jeg handler. Jeg forlanger mer når jeg skal kjøpe bil enn når jeg skal g\ha en liter melk på rema.

Skrevet

Jeg jobber i service yrke selv og blir temmelig provosert hvis jeg blir utsatt for dårlig service.

Men det gjelder å velge de rette sakene å kjempe for.

At kioskdama ser uengasjert ut kan jeg leve med, lange køer p.g.a. trege ansatte gir jeg bare et sukk og ruller med øynene. :roll:

Men føler jeg meg direkte fornermet gir jeg meg ikke uten kamp. ;)

Jeg fikk en sentalbords-ansatt i Oslo taxi sparket! Han var så frekk og uhøffelig i telefonen mot meg. Men han glemte at Oslo taxi tar opp alle telefon samtaler. Jeg skrev en lang og rasende mail til ledelsen i Oslo taxi og forklarte hva som hadde skjedd. :frustrert:

Dagen etter ringte direktøren i selskapet meg og beklaget hendelsen. Han kunne informere meg om at de hadde hørt opptaket og var like sjokkerte som meg. Sentralbord mannen fikk sparken! :ler:

Det lønner seg å klage, også på service.

Gjest Isabellas
Skrevet

Ja, er det noe det er mye av her i landet, er det dårlig service!

Har opplevd å måtte føne håret mitt selv hos frisøren, for de fikk det plutselig så travelt med en ny kunde - og da jeg ikke fikk stylet håret etter føningen (slik man bruker å få hos frisøren - hårskum osv) så sa frisøren som unnskyldning at: Jamen, du bruker jo vanligvis ikke å style håret ditt så mye heller, gjør du vel? Makan til frekkhet! De kjente meg ikke engang! Fortalte om dette til alle venninnene etterpå - den salongen har nok mistet noen godt betalende kunder...

Og da jeg gikk inn på et vikarbyrå (mange mange år siden) og hun jenta satt i telefonen og skravla og så surt på meg som om jeg kom inn og forstyrra samtalen hennes. Jeg bare gikk ut derfra.

Og hun på H&M som spurte om jeg var helt sikker på at jeg skulle ha plaggene og satte opp et surt tryne, da hun måtte gå på lager og se om de hadde de i min størrelse. Og en H&M i Trondheim hvor de aldri gidder å bry seg med å komme til disken... Typisk H&M.

fins også tannleger som gir dårlig service - er sur og grinete mot pasientene sine pluss de under-ansatte og sitter på spiserommet og baksnakker og gjør narr av sine pasienter i lunsjen sin... (inside-info) Lurer på om leger gjør det samme...

Og "bedrevitende" sykepleiere som behandler deg som dritt...

Service, liksom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...