Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #21 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg tror nok de er likegyldige til deg som person uansett hva du måtte gjøre. Kjeft eller si hva du vil. De kunne ikke brydd seg mindre om deg alikevel ← Hæ!? Og jeg som alltid har vært overbevist om at jeg var den viktigste personen i livet til alle kioskansatte som krysser min vei
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 25. oktober 2005 #22 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg forventer ikke god service i norge. Det har jeg gitt opp for lenge siden. Du kan få riktig god service hos personer med enkeltmannsforetak, men god service andre steder ser jeg på som en ren bonus. Det skal så lite til. Et smil og et "God morgen" fra en bussjåfør om morgenen, et muntert hei og litt hjelp fra betjeningen, men jeg forventer det ikke. Det er tross alt nordmenn som jobber her. ← Om du har värt i andre lender burde du vite at de ofte ikke er särlig bedre? Har du shoppet i resten av Europa? Hvor får du god service?
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #23 Skrevet 25. oktober 2005 Om du har värt i andre lender burde du vite at de ofte ikke er särlig bedre? Har du shoppet i resten av Europa? Hvor får du god service? ← Ikke i England, i alle fall, der er de enda værre. Du føler omtrent at du er frekk som tar opp kassadamas verdifulle tid...
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #24 Skrevet 25. oktober 2005 Her hadde ikke jeg marsjert ut. Jeg hadde spurt om navnet hennes, og sagt at hun måtte gi sjefen sin beskjed om at det snart kom et brev om henne. Vi skrev nemlig et brev til sjefen for en elektrobedrift en gang, da en av kundebehandlerene hadde kalt meg en løgner. Uken etterpå fikk vi beskjed om at det ville komme en mann og installere den nye dingsen hos oss. Da den nye mannen kom, kunne han fortelle at det var mange som hadde vært misfornøyde med den første selgeren, og at sjefen ikke hadde visst hvordan han skulle gå frem. Da brevet vårt kom, gikk det ikke lange tiden før selgeren fikk sparken. ← Jeg jobbet i en annen type bedrift tidligere, der samlet også en av undersjefene på ting om den ene som jobbet på hans avdeling. Var et helvete å bli kvitt han, men arbeidstakere er så beskyttet i dag at det måtte endel dokumentasjon til. Så klag til sjefene, kanskje nettopp din klage er den siste som trengs? Og til deg som skrev at arbeidstakerne ikke bryr seg om kundene blir sure: Jeg har jobbet i flere forskjellige butikker og jeg ble oppriktig lei meg hvis noen ble sure. Det er ikke noe hyggelig for noen, verken kunder, sjefer eller de nansatte
Gjest gjesta Skrevet 25. oktober 2005 #25 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har trampet høylytt ut av en bilforretning jeg, så kunder har snudd seg, og jeg har sa akkurat passe høyt at "jeg har 250 tusen i lomma og ingen vil ha dem her". Da ble jeg stoppet av en selger med spørsmål om han kunne hjelpe meg. Jeg sa som sant var at jeg ikke var interessert i å handle der, at det hadde kommet flere menn inn og fått hjelp etter at jeg kom, ja, faktisk var det tre selgere og ingen kunder da jeg kom, og jeg hadde ventet en halvtime. Jeg sier "jeg" - min mann var riktignok med og var dritflau over meg. Han om det. Man skal ikke bare kjøpe en bil, men det skal fylles på med servicer og slike ting i flere år fremover også. Vil ikke ha det der de ikke bryr seg, jeg. Den bilen vi ville ha, fikk vi forøvrig 70' rimeligere hos konkurrenten, i tillegg til glimrende service. Pøh - handler da vel ikke hos noen som ikke vil ha pengene mine. *krevende kunde* ← Dessverre så er du nok ikke den eneste kvinne som er blitt dårlig behandlet i en bilforretning. Diskuterte fakstisk dette med noen jenter for noen dager siden. Ei fortalte at hun skulle kjøpe cabriolet, men gikk til slutt da selger kun henvendte seg til mannlige kunder. Hun fortalte videre at hun tok med kjæresten da hun skulle kjøpe seg en ny Audi. Selger hendvendte seg til kjæresten som gjentatte ganger måtte fortelle selger at han overhode ikke var interessert i bil, men hun derimot... Og pekte på kjæresten sin. Hun lyktes til slutt for jeg så hun kjørte Audi
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #26 Skrevet 25. oktober 2005 Hvis jeg blir stående og vente mens betjeningen driver med noe annet, så går jeg etter en stund dersom ikke noe skjer. Har de andre kunder, venter jeg selvfølgelig. Hun der baconrullende dama hadde jeg gått fra ja. Jeg tror faktisk ikke de bryr seg om du går, med eller uten sur kommentar. På det tidspunktet misliker de jobben sin og kundene og kunne ikke vært lykkeligere enn de blir akkurat når du forlater butikken. Hadde de jobbet på provisjon ville kanskje servicen blitt en annen...? Egentlig burde man gå til ledelsen med det, for det er de som taper penger på kunder som går uten å handle - den som jobber har lønna si uansett...
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #27 Skrevet 25. oktober 2005 Ok, jeg innrømmer at jeg har litt kort lunte noen ganger. Her om dagen var jeg ute et ærend, og etterpå skulle jeg kjøpe meg en baguett til en litt forsinket lunsj. Kommer inn på stedet, der sitter det en person og spiser, ellers var det tomt. Og bak kassa står det ei dame og ruller bacon rundt det som tydeligvis skal bli baconpølser. Hun overser meg totalt, og fortsetter med sitt. Etter at nok en bacon er rullet, kremter jeg - eh... unnskyld, har du tid? Hun kikker oppgitt på meg, - jeg kommer snart! Og fortsetter med sitt. Jeg står og lurer på om jeg skal vente, gå, eller kjefte, men idet hun gjør seg ferdig med nok en pølse og plukker opp en ny, sender jeg henne verdens sinteste blikk, og masjerer ut. Gidder ikke å støtte en bedrift som er så utrolig kundefientlig. Andre ganger har man kanskje ikke noe valg, på offentlige kontorer og flyplasser og sånn, og da har det vært et par ganger hvor jeg har gitt høyt og tydelig beskjed. Greit nok at alle har en dårlig dag, men det inkluderer jammen meg også. Klarer dere å heve dere over sånt? ← a du kan tillate deg å ha kort lunte/dårlige dager,men aksepterer ikke at andre kan ha det?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #28 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg reagerer litt forskjellig hvis jeg kommer i slike situasjoner. En måte er, som en annen sa, å være overhøflig tilbake. Ellers hever jeg øyenbryna og svarer "takk for hjelpa" på en spydig måte. En tredje utvei er å demonstrativt legge fra meg varene, gjerne med en "nei, dette gidder jeg ikke vente på"-kommentar. Er det ekstra ille sender jeg brev til sjefen. En gang sendte jeg et nokså sint brev til en kafe fordi jeg og mine venninner fikk verdens verste service. Jeg måtte virkelig lete frem adressen og navnet på eieren, så jeg tror det gjorde kraftig inntrykk å få brev. To dager etter at brevet ble sendt fikk jeg en fortvilet telefon fra sjefen, med spørsmål om hvem det var og ønske om flere detaljer rundt hendelsene. I tillegg skulle vi alle sammen få et gratis måltid på kafeen. Det nytter å klage, og ledelsen setter som oftest pris på det!
Gjest gjest1 Skrevet 26. oktober 2005 #29 Skrevet 26. oktober 2005 a du kan tillate deg å ha kort lunte/dårlige dager,men aksepterer ikke at andre kan ha det? ← Hvordan i alle dager kan du tolke historien til at bacondama hadde kort lunte? Vet du i det hele tatt hva det betyr?
Gjest lilletroll Skrevet 26. oktober 2005 #30 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg blir utrolig provosert, men sier nok lite, og marsjerer demonstrativt ut av stedet, for deretter å irritere meg hver gang jeg går forbi. ← JEG OG
Gjest gjest1 Skrevet 26. oktober 2005 #31 Skrevet 26. oktober 2005 Blir jeg stående og vente i lengre tid mens personalet er opptatte med "viktige" ting som å prate i telefonen eller lese blad spaserer jeg rett ut. De lever av å selge, men vil de ikke ha pengene mine er det helt greit. Da går jeg et annet sted.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #32 Skrevet 26. oktober 2005 I noen butikker, blant annet klesbutikker, torr jeg forresten det kan være slik at det er noen ansatte som har ansvar for kassa, mens andre IKKE har det. For oss som kunder ser det derimot ut som ansette loker rundt ute i butikken uten å bry seg om oss... Kanskje litt dårlig praksis for disse butikkene... Og som ansatt bør man vel være lært opp til å i hvert fall si fra til kunden at man evt ikke kan hjelpe... I kiosker og sånn hender det nok også at det skal være en ansatt som "ruller bacon" og en som står i kassa, men man kan være underbemannet eller den andre kan ha sneket seg unna. dette gjør sikkert den resterende ansatte dårlig stemt... Uten at det er noen unnskyldning, det er jo ikke kundens feil... Har opplevd (utenlands, i et land hvor servicen ellers var god) i en videosjappe at fyren i kassa står med ryggen til og fikler med et data/x-box-spill mens vi prøvde å oppnå kontakt med han. Etter en liten stund kom butikkens kvinnelige ansatte løpende og hjalp oss, mens hun stirret svært megetsigende på kollegaen. Tror ikke x-box-fiklinga var jobbrelatert for å si det sånn... I ettertid synes jeg denne episoden var morsom, da, selv om jeg ikke misunner noen å ha sånne kolleger...
Arkana Skrevet 26. oktober 2005 #33 Skrevet 26. oktober 2005 Ikke i England, i alle fall, der er de enda værre. Du føler omtrent at du er frekk som tar opp kassadamas verdifulle tid... ← Det har jeg aldri opplevd. Har bodd flere år i England, og servicen der er tusen ganger bedre enn i Norge. Har ofte blitt overrasket over hvor blide, hyggelige og ville til å strekke seg for at man blir glad de ansatte er. Den beste servicen man kan få i Norge er etter min mening på innvandrerforretninger. Men det er vel mye fordi butikken er deres levebrød, de er direkte avhengig av å bygge opp et godt kundeforhold. Det er så koselig i slike butikker, de sier hei og slår av en prat, de er alltid villige til å bestille inn rare matvarer bare for deg o.l.
Tusseline Skrevet 26. oktober 2005 #34 Skrevet 26. oktober 2005 Blir veldig provosert når jeg kommer inn i en butikk med dårlig service, og det viser jeg alltid, enten ved å si i fra eller ved kroppsspråk. Var utsatt for en episode på DNA (skobutikk) nylig, der jeg spurte om de hadde nr. 37 i en sko jeg likte. Svaret var, "jeg vet ikke". Da så jeg henne bare i øynene, la i fra meg skoen, og gikk rett ut av butikken. Den andre ansatte møtte meg ved utgangen, og beklaget. Heldigvis blir jeg ikke utsatt for det så ofte.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #35 Skrevet 26. oktober 2005 Var utsatt for et telefonpratende kvinnemenneske senest i dag. Var i en kiosk her i Trondheim sentrum og skulle bare ha et blad og en sjokolade. Dama bak disken skravla i telefon på thailandsk eller vietnamesisk eller noe (regner jo med at det var privat, da) helt fra jeg kom inn døra til jeg gikk ut. Hun ekspederte meg med en hånd, uten å si så mye som ett ord til meg. Jeg sier vanligvis ikke så mye når jeg handler, men hun kunne i det minste ha lagt fra seg røret de 15 sekundene mens jeg betalte... Skjønner forøvrig ikke at folk skravler i private telefoner på jobb, en kort beskjed etc er vel greit for de fleste arbeidsgivere, men skravle-telefonene tar man hjemme....
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2005 #36 Skrevet 27. oktober 2005 Det er generelt mye dårlig service i butikkene rundt omkring. Har vært i butikker hvor personalet overser kunden fullstendig ... Er mer opptatt av gratis ringing til venner . og du hører dem prater i en privat samtale. Arrggghh! spising og tyggis smatting er også veldig irriterende! Men det fins jo også noen forretninger hvor dem er altfor søte og hyggelig og dem prater nesten som du skulle være en unge. Jeg forventer å bli sett når jeg kommer inn i en butikk!!! For at jeg skal føle meg sett er et Hei ! eller Kan jeg hjelpe deg med noe? nødvendig!
Annie Skrevet 27. oktober 2005 #37 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg sier i fra. På en bestemt måte. Noen ganger klarer jeg å bli ufin , innømmer det, med da er det på sin plass. Klarer ikke dårlig service.
Kafka Skrevet 27. oktober 2005 #38 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg tar som ofest dårlig service med stor ro. Grunnen er at jeg liksom forstår at det å hisse seg opp, til syvende og sist ikke går utover andre enn meg selv alikevel. Derfor velger jeg heller å bare gå et annet sted neste gang, eller akkurat da for den saks skyld.
nallemaja Skrevet 27. oktober 2005 #39 Skrevet 27. oktober 2005 En ting er å oppleve dårlig service hvis man bor i en større by. Da kan man bare gå til en annen butikk neste gang. Når man bor på et pittelite sted er det faktisk vanskeligere. Hvis du hisser deg opp eller demonstrativt viser at du er misfornøyd med servicen husker de ansatte deg til neste gang og behandler deg dårlig eller direkte fientlig. -jeg kjenner ei dame som faktisk ble bedt om å ikke komme tilbake til butikken fordi hun hadde blitt sint fordi hun ble dårlig behandlet! Her er det ikke bare å gå i en annen butikk eller til en annen kafé neste gang, for det fins ingen valgmuligheter. Så her er beste middel å være "Sint dame på tråden" i lokalavisa og kommentere saken og butikken. Det aller aller ALLER værste jeg vet av dårlig service er kassadamene og -mennene i matbutikker som behandler grønnsakene mine som om de var kasserte takstein! Fins ingenting jeg hisser meg mer opp over når jeg handler enn når jeg etter å ha nøye vurdert butikkens utvalg av salat finner en jeg syns ser bra ut, opplever at kassadamen/mannen pælmer det perfekte salathodet inn mellom melk og potet og hermetikk på et evig rullende samlebånd!!! for ikke å snakke om tomater, epler og agurker som rett og slett blir uspiselige! Jeg blir så sint, og hiver meg desperat over matvarene for å prøve å stoppe grønnsakmasakren! En gang så jeg ei ansatt i en butikk som stod og la ut nye varer i grønnsaksdisken. Hun HEIV hodekålene opp i kassene sine! Jeg var små-dårlig humør den dagen, så jeg marsjerte bort og spurte om hun hadde tenkt å ødelegge alle grønnsakene butikken hadde fått inn. Hun båre så surt på meg og fortsatte på samme vis... Da sa jeg fra i kassa. Nestegang jeg var i den butikke var samme dama der,-i kassa, og hun sa ikke et ord til meg. Hun slo inn varene og bare sendte meg et morderisk blikk mens hun ventet på pengene. -sa ikke engang hvor mye penger hun ville ha! Ved en senere anledning skulle jeg og gubben handle til jul. Vi hadde to fulle handlevogner, og skulle betale med kort. Kortet virket ikke, og desperate spurte vi om vi kunne skrive opp.-vi hadde akkurat fått lønning og VISSTE at der var penger. Da ROPTE hun over til neste kasse, -og det var kjempelang kø bak oss. Kan du hive over kredittboka?
Gjest gjest1 Skrevet 28. oktober 2005 #40 Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Jeg har jobbet i service yrket i mange år og jeg slipper alt jeg holder på med for å hjelpe andre hvis de spør meg om noe/ lurer på noe. Jeg kan ikke skjønne at andre i service yrker ikke gjør det. Jeg driter i hvor lite de tjener, de er faktisk på JOBB! liker de ikke det de gjør, så får de faen meg finne seg noe annet! Jeg var på H&M i går. Jeg stod lenge å ventet på å bli ekspedert. 2 meter bortenfor stod det tre ansatte og snakket og lo sammen. Jeg stod å så stivt på dem med en alvorlig blikk, men de prøvde å unngå å se min vei. Jeg var så sur at jeg ikke gadd å si noe til dem ( selv om jeg skulle ha gjort det) hun ene damen i slutten av 40 årene kom til slutt bort til meg, så surt på meg og sa ikke noe. og surere ble jeg. Jeg er vant med at de ihvertfall sier "hei" eller noe. Det verste er at det var ett hull i siden på buksen, så jeg må tilbake igjen. GRR!!! Ellers så måtte jeg på mandag gå og klage på et bilverksted. Min far skulle egentlig gjøre det for meg, men måtte reise vekk med jobben. Jeg gruet meg veldig siden jeg ikke har så veldig peiling på bil ting. Men det gikk heldigvis bra. Jeg kom inn døren og butikken var full i kunder. Det ble min tur og jeg sa høyt at jeg ville klage på en hjulstilling jeg tok hos dem. Mannen lurte veldig på hva jeg kunne si om det. Jeg spurte om det var vanlig at de ikke gjorde jobben sin. Man skal alltid gå over bærekuler, foringer osv. Er de slakke/løs, så skal de ikke ta hjulstilling før dette er ordnet, men dette gjorde altså de. Jeg skulle på EU kontroll 14 dager etter dette på Snap Drive og de fikk bakoversveis da jeg sa at jeg allerede hadde tatt hjulstilling. De sa jeg burde klage og at de burde ta hjulstillingen igjen gratis siden de ikke hadde gjort det skikkelig/ gjort det selv om de visste at ting var løst. Mannen i skranken på Autoteam sa at han skulle hente mekanikeren som hadde gjort jobben på bilen min. Jeg ventet i nærmere 10 min før en mann stod og kjek ut døren på meg lenge før han sa noe. Han sa at det var ikke han som hadde gjort det på bilen min. Jeg sa rett ut at jeg driter i hvem som har gjort det, det skal gjøres på nytt!! Dette var ikke akkurat bra reklame siden det stod en del kunder i lokalet. De sa at de skulle fikse det og at de kunne ta EU kontroll ( dvs trykke to taster på pcen så biltilsynet får opp på sin pc at den er godkjent) på den ettersom alt annet var fikset. Jeg spurte hva han skulle ha for det, for å så si, at jeg betaler ikke en dritt. (måtte forsikre meg om at de ikke kommer etterpå og sier at det skulle de ha betalt for) Han sa han skulle se hva han kunne "ordne" Jeg sa at han fikk gjøre begge deler siden de ikke har gjort jobben sin. Jeg var nettopp i Sverige på tur da bilen klikket helt. Hjulene holdt på å falle av pga nettopp løse bærekuler og dårlig hjulstilling. Det var ett under at vi og bilen kom oss hel hjem igjen til Norge. Så jeg er faktisk jævlig forbanna på de idiotene! Hva hvis jeg ikke skulle på EU kontroll... da hadde jeg ikke merket at de ikke hadde gjort det de skulle + bilen var farlig å kjøre med pga dekke kunne falle av... jeg har også betalt 1400 kr, så da krever jeg at jeg får det jeg har betalt for. En annen ting jeg har tenkt på, er andre kunder som går til dem for å fikse bilen sin. Kan de stole på at jobben er gjort, eller er jeg kun et engangstilfelle...? Folk må bli flinkere til å klage, ellers blir ting ikke bedre Endret 28. oktober 2005 av Miss_alexandria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå