Gå til innhold

Dårlig Service

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg innrømmer at jeg har litt kort lunte noen ganger. Her om dagen var jeg ute et ærend, og etterpå skulle jeg kjøpe meg en baguett til en litt forsinket lunsj.

Kommer inn på stedet, der sitter det en person og spiser, ellers var det tomt. Og bak kassa står det ei dame og ruller bacon rundt det som tydeligvis skal bli baconpølser. Hun overser meg totalt, og fortsetter med sitt. Etter at nok en bacon er rullet, kremter jeg - eh... unnskyld, har du tid?

Hun kikker oppgitt på meg, - jeg kommer snart!

Og fortsetter med sitt. :sur:

Jeg står og lurer på om jeg skal vente, gå, eller kjefte, men idet hun gjør seg ferdig med nok en pølse og plukker opp en ny, sender jeg henne verdens sinteste blikk, og masjerer ut. Gidder ikke å støtte en bedrift som er så utrolig kundefientlig.

Andre ganger har man kanskje ikke noe valg, på offentlige kontorer og flyplasser og sånn, og da har det vært et par ganger hvor jeg har gitt høyt og tydelig beskjed. Greit nok at alle har en dårlig dag, men det inkluderer jammen meg også.

Klarer dere å heve dere over sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir utrolig provosert, men sier nok lite, og marsjerer demonstrativt ut av stedet, for deretter å irritere meg hver gang jeg går forbi.

Gjest Embla s
Skrevet

Er litt humøravhengig hvordan jeg reagerer. Er jeg i rette lune, kan jeg godt mumle en surmaget og halvhøy kommentar i det jeg marsjerer bort, men som regel hever jeg meg over det og henvender meg i en hyggelig tone. Forventer vel ikke at underbetalte butikkmedarbeidere skal stå på pinne for meg til enhver tid, og skjønner godt at de i mellom kan ønske å gjøre seg ferdig med det de holder på med selv om det betyr at en kunde må vente i to minutter, eller at de også kan ha en dårlig dag. I bunn og grunn handler det vel mer om folkeskikk enn service ( i butikken) og jeg tror jevnt over at butikkansatte behandler kundene sine bedre enn vicaverca.

Skrevet

Kommer an på dagshumøret.

Noen ganger kan jeg være tålmodig og takle det fint, andre ganger stikk motsatt.

At de har dårlig betalt synes ikke jeg er noe godt argument for å bruke et halv år på å hjelpe en kunde. Da får de finne seg en annen jobb som lønner bedre da, hvis det er så demotiverende

Skrevet

Jeg har veldig troen på killing with kindness når det gjelder slikt ;) Jeg er SUPERhøflig når noen er uhøflige. Som regel blir de litt satt ut. Hvis det ikke fungerer finner jeg frem min mest overlegne tone og foreslår at de ikke burde behandle kunder slik som de gjør.

Skrevet

Når jeg jobbet i service yrket, stod jeg faktisk på hele tiden for å gjøre kundene, glade og fornøyde med stedet jeg jobbet for. Holdt jeg på med noe annet når det kom en kunde, kastet jeg dette fra meg og hjalp kunden straks.

Jeg hadde håpet på å bli møtt med samme glede og entusiasme i andre forretninger, men det er så pinlig lite service å få i mange butikker i det landet her.

Forlanger man litt service er det ikke langt unna at man blir hevet ut av forretninger.

Jeg var vitne til en som handlet på Biltema, som lurte på om ikke kunne få hjelp til å få riktige produkter, siden dem hadde sendt med feil deler til den som skulle handle varene. Jeg har ærlig talt ikke sett så jævlig kundebehandlig av en person i hele min livstid. Jeg handler ikke på det stedet mer, grunnet denne kundebehandlingen av denne ukjente personen.

Mvh

Skrevet

jobber du i butikk, SKAL man yte service uansett. det er tross alt de som handler der som betaler lønna di.... der jeg jobber, slipper vi alt vi har med en gang. uansett hva vi holder på med. skulle gjerne gjort meg ferdig, men er ikke slik man får kunder. og aller minst fornøyde kunder.

synes du gjorde riktig i å gå. synes faktisk folk skal være litt flinkere til det jeg. altfor mange som ikke vet hva kundeservice er.

Skrevet (endret)

Jeg pleier som oftest ikke å gjøre noe som helst. Har jeg muligheten går jeg til en annen café/butikk/hva det måtte være. Jeg klager på dårlig mat eller varer, men ikke på service (bortsett fra at jeg aldri tipser på restauranter med dårlig service). Egentlig burde man jo gjøre det, men jeg tenker at jeg ikke gidder bruke opp min energi på en dårlig arbeidstaker og da lar jeg heller være å gå tilbake til den butikken (og ryktene sprer seg fort om hvilke butikker man får god eller dårlig service i). Hvis sjefen har så lite peiling at de ansetter så dårlige folk får de heller ha det så godt og gå glipp av alle pengene jeg og andre hadde lagt igjen i butikken deres.

Endret av Arkana
Skrevet

Det skjer sjelden at jeg møter så dårlig service at jeg blir satt ut eller veldig provosert. Men det har hendt i klesbutikker (typisk H&M og Bikbok) at musikken har vært så høy og ekspeditøren så opptatt av å skravle med venninner/kompiser at jeg ikke har kommet fram i kassa. Da går jeg. Uten unntak. Er for "feig" til å si fra.

Sist jeg hadde en underlig service-opplevelse var på bibliotekskafèen i Trondheim, hvor jeg åpenbart ikke kunne få kaffe mocca uten å redegjøre i detalj for hvilke ingredienser som skulle være oppi. Hallo - greit nok at jeg ikke er verdens mest oppdaterte og engasjerte kaffe-kunde, men jeg har fått servert denne typen kaffe et utall andre steder uten å måtte oppgi alle ingrediensene. Jeg ga opp og ba henne heller gi meg en sur kopp traktekaffe. Det fikk jeg:-) Snille damen.

Skrevet

Smil gir smil og god service, som regel da. Men hvis jeg er i dårlig humør er nok lunta kort, når ikke opp til smilet i allefall. Har nok sagt mitt noen ganger....

Skrevet

Har opplevd å stå å vente foran kassen med armene fulle av klær mens betjeningen prater privat i telefonen.Når de da endelig nedlater seg til å komme for å ta imot betaling har jeg lagt fra meg klærne på disken og gjort dem oppmerksom på at jeg har ingen planer om å tvinge på dem mine penger og at jeg heller går et annet sted og handler.

Er man i et service-yrke får man også yte service. Eller finne en annen jobb..........

Gjest Jane Doe
Skrevet

Jeg blir provosert av dårlig service, men prøver å ta det rolig der og da og heller irritere meg over det etterpå. Har opplevd dårlige holdninger på H&M, så der går jeg sjeldent lenger. En gang satt det 2 ansatte og jobba med noe sortering/varetelling i undertøysavdelinga og det var ingen i kassa. Jeg venta kjempelenge ved kassa før jeg gikk bort til de og sa ifra. Da ropte de på en 3. ansatt som blei dritsur fordi ho måtte komme til kassa.. Har også fått frekke svar på spørsmål der..

Skrevet

Jeg forventer ikke god service i norge. Det har jeg gitt opp for lenge siden. Du kan få riktig god service hos personer med enkeltmannsforetak, men god service andre steder ser jeg på som en ren bonus. Det skal så lite til. Et smil og et "God morgen" fra en bussjåfør om morgenen, et muntert hei og litt hjelp fra betjeningen, men jeg forventer det ikke. Det er tross alt nordmenn som jobber her.

Skrevet (endret)

Jeg har trampet høylytt ut av en bilforretning jeg, så kunder har snudd seg, og jeg har sa akkurat passe høyt at "jeg har 250 tusen i lomma og ingen vil ha dem her". Da ble jeg stoppet av en selger med spørsmål om han kunne hjelpe meg. Jeg sa som sant var at jeg ikke var interessert i å handle der, at det hadde kommet flere menn inn og fått hjelp etter at jeg kom, ja, faktisk var det tre selgere og ingen kunder da jeg kom, og jeg hadde ventet en halvtime.

Jeg sier "jeg" - min mann var riktignok med og var dritflau over meg. Han om det. Man skal ikke bare kjøpe en bil, men det skal fylles på med servicer og slike ting i flere år fremover også. Vil ikke ha det der de ikke bryr seg, jeg.

Den bilen vi ville ha, fikk vi forøvrig 70' rimeligere hos konkurrenten, i tillegg til glimrende service. Pøh - handler da vel ikke hos noen som ikke vil ha pengene mine.

*krevende kunde*

Endret av Tusenfryd
Skrevet

Jeg kan forresten reagere på akkurat samme måte om det gjelder en pølse i en kiosk eller et brød på Rimi.

*fortsatt krevende kunde*

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Jeg har trampet høylytt ut av en bilforretning jeg, så kunder har snudd seg, og jeg har sa akkurat passe høyt at "jeg har 250 tusen i lomma og ingen vil ha dem her".

Sånn pleier samboeren min også å gjøre. Er han skikkelig misfornøyd stopper han folk på vei inn i butikken og gjør dem oppmerksom på at "du må ikke finne på å handle her, servicen er helt forferdelig." Helst så høyt og tydelig at de bak kassa hører han...

Jeg klager, og går ett annet sted, dersom det er mulig.

Skrevet
Ok, jeg innrømmer at jeg har litt kort lunte noen ganger. Her om dagen var jeg ute et ærend, og etterpå skulle jeg kjøpe meg en baguett til en litt forsinket lunsj.

Kommer inn på stedet, der sitter det en person og spiser, ellers var det tomt. Og bak kassa står det ei dame og ruller bacon rundt det som tydeligvis skal bli baconpølser. Hun overser meg totalt, og fortsetter med sitt. Etter at nok en bacon er rullet, kremter jeg - eh... unnskyld, har du tid?

Og fortsetter med sitt.  :sur:

Jeg står og lurer på om jeg skal vente, gå, eller kjefte, men idet hun gjør seg ferdig med nok en pølse og plukker opp en ny, sender jeg henne verdens sinteste blikk, og masjerer ut. Gidder ikke å støtte en bedrift som er så utrolig kundefientlig.

Andre ganger har man kanskje ikke noe valg, på offentlige kontorer og flyplasser og sånn, og da har det vært et par ganger hvor jeg har gitt høyt og tydelig beskjed. Greit nok at alle har en dårlig dag, men det inkluderer jammen meg også.

Jeg tror nok de er likegyldige til deg som person uansett hva du måtte gjøre. Kjeft eller si hva du vil. De kunne ikke brydd seg mindre om deg alikevel ;)

Skrevet

Det er kjempeirriterende med dårlig service... Jeg var inne på Kid interiør forleden for å kjøpe en gave. Det var tidlig en lørdag, og det var ingen andre kunder i butikken. Så spurte jeg om jeg kunne få gaven pakket inn. Jenta i kassa sukket tungt, og så, etter 3-4 sekunder sa hun noe slikt som 'ok da'.

Enda de hadde masse gavepapir, til og med med butikkens navn på, så de må da regne med at folk kjøper gaver der???!!

Har ikke tenkt meg innom akkurat DEN kid-avdelinga noe mer. Ingen big deal, men det forsurer dagen litt når du vil kose deg og handle.

Skrevet

På H&M pleier jeg å legge fra meg klærne på kassa og gå. Dersom de virkelig overser meg slik at jeg har goood tid til å lage et poeng henter jeg gjerne noen ekstra klær i tillegg til de jeg hadde tenkt å kjøpe, for å vise dem at her gikk de virkelig glipp av et salg, ja.. :ler:

Like ved der jeg bor har jeg en Narvesen som jeg aldri mer går på. Den siste gangen jeg var der ville jeg nemlig kjøpe en baconpølse. Hun sa det ville ta 3-4 minutter før den var ferdig og jeg sa at det var helt ok og at jeg ville vente. Mens jeg så stod der spurte hun meg ca 17-18 ganger om jeg virkelig var sikker på at jeg ville vente og "opplyste" meg gang på gang om at "den er ikke ferdig ennå skjønner du".

Til slutt sa jeg at dersom hun var så ivrig etter å bli kvitt meg skulle jeg da alltids gå et annet sted å kjøpe pølsa mi.. og så gikk jeg..

Hun stod da bak kassa og fniste og himlet med øynene av meg.. :overrasket: Så dit går jeg bare ikke! Jeg gidder faktisk ikke å fortelle personen bak kassa gang på gang på gang på gang at jeg faktisk vil ha pølsa. Jeg trenger ikke kjempe for å få meg en pølse når det var seven11 rett ved siden av som solgte meg ei pølse uten å spørre en eneste gang om jeg virkelig ville ha det.. Ah.. :)

Skrevet

Og fortsetter med sitt.  :sur:

Her hadde ikke jeg marsjert ut. Jeg hadde spurt om navnet hennes, og sagt at hun måtte gi sjefen sin beskjed om at det snart kom et brev om henne.

Vi skrev nemlig et brev til sjefen for en elektrobedrift en gang, da en av kundebehandlerene hadde kalt meg en løgner.

Uken etterpå fikk vi beskjed om at det ville komme en mann og installere den nye dingsen hos oss. Da den nye mannen kom, kunne han fortelle at det var mange som hadde vært misfornøyde med den første selgeren, og at sjefen ikke hadde visst hvordan han skulle gå frem. Da brevet vårt kom, gikk det ikke lange tiden før selgeren fikk sparken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...