AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Jeg er 21 år og har fått alle tre vaksinedosene, i tillegg har jeg blodtype 0, forskning har vist at denne blodtypen skal gi lavere risiko for å bli smittet. Likevel har jeg nå fått korona, og har de aller fleste symptomene, sykdommen er langt fra så mild som mange beskriver det, føler meg faktisk dårligere enn jeg har følt med med de fleste andre forkjølelseslignende sykdommer. Da jeg var barn ble jeg behandlet med astmamedisin i perioder uten å ha astma som diagnose, i tillegg har jeg gjennom oppveksten hatt flere lungebetennelser. Er i det minste glad i har tatt vaksinen, redd jeg hadde havnet i respirator uten. Kan jeg være i risikogruppen uten å vite det? Anonymkode: 67763...78b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 Ja, du kan være i risikogruppe uten å vite det. Hos mange av de unge som har blitt alvorlig syke eller død har det vist seg at de hadde underliggende sykdommer de ikke viste om. Anonymkode: f6b26...809
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 Da har du tydeligvis aldri opplevd alvorlig forkjølelse eller influensa. Jeg har havnet på sykehuset pga influensa. Korona var som å ha streptokokker som halsbetennelse, lungebetennelse og influensa på en gang. Hostet til jeg kastet opp. Varte litt over en uke og nå er jeg frisk. Feiler deg absolutt ingenting. Anonymkode: 84777...506 2 1
Carrot Skrevet 11. februar 2022 #4 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da har du tydeligvis aldri opplevd alvorlig forkjølelse eller influensa. Jeg har havnet på sykehuset pga influensa. Korona var som å ha streptokokker som halsbetennelse, lungebetennelse og influensa på en gang. Hostet til jeg kastet opp. Varte litt over en uke og nå er jeg frisk. Feiler deg absolutt ingenting. Anonymkode: 84777...506 så fint at du er kg-lege og kan diagnistisere andre på bakgrunn av din egen helse. Det må være fantastisk fint å være deg! Vi er så heldig som har slike som kan gi oss opplyste svar og råd å leve etter.. #ironi 3
univchi Skrevet 11. februar 2022 #5 Skrevet 11. februar 2022 Det er og forskning fra anerkjente kilder som begynner å komme frem nå som viser at vaksinen som var utviklet for tidligere Covid varianter spisser immunresponsen mot den gamle varianten og faktisk kan hemme immunforsvarets evne til å respondere på Omikron, så mulig det er grunnen til at du får mer symptomer. 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #6 Skrevet 11. februar 2022 Her hadde vi 2 vaksinedoser, og blodtype 0. Men vi fikk alle corona, og ble varierende dårlige. Jeg har kraftig astma, men er ikke den som ble dårligst. De andre er friske. Anonymkode: aebd6...198
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #7 Skrevet 11. februar 2022 Alle kan bli syke. Men vaksine og faktorer som blodtype 0 gjør at sjansen er mindre, men fortsatt en sjanse. Nå har myndighetene sagt at alle skal bli syke, det gjelder også oss med 3 doser Anonymkode: 748a2...bc4
Million Skrevet 11. februar 2022 #8 Skrevet 11. februar 2022 Jeg er i femtiårene, og har også blodtype 0 og fått alle tre vaksinedosene. Likevel sitter jeg her med korona. Det er som en ganske kraftig forkjølelse, og det verker i alle ledd og kropp. Hadde feber i natt, men ikke nå. Tør ikke tenke på hvordan jeg hadde hatt det om jeg ikke hadde tatt vaksine. Det er ingen spøk å føle seg så dårlig som jeg gjør nå om dagen, men det kunne vært langt verre uten vaksinering. Det var alt jeg orker av KG for i dag. Tilbake under dyna! 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. februar 2022 #9 Skrevet 11. februar 2022 Man er ikke immun selv om man er vaksinert, eller har blodtype 0, trodde dette var noe alle hadde fått med seg.
Anbefalte innlegg