AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Jeg er snart nyutdannet. Ønsker å bo nærme familie, men forelder bor ute på landet, med nærhet til en landsbygd med svært få relevante jobber. Har vært i jobb før og pendlet, noe som frister lite da jeg måtte stå opp på natten og ikke var hjemme før kl. 18/18.30. Hadde det ikke vært for syke forelder, hadde jeg nok vurdert mange andre steder å flytte til. Jeg føler derfor å bo i nærheten for å være tilgjengelig/ behjelpelig. Det som da blir dumt, er at jeg må ta jobber som jeg føler ikke passer meg, og som ikke er interessante. Ønsker heller ikke å be forelder om å flytte dit jeg flytter, siden forelder trives veldig godt på stedet. Så hva skal jeg gjøre? Gå mot uinterresante og kjedelige jobber for å bo i nærheten, eller søke meg til større byer hvor jeg har lang reisevei til syk forelder? Tenker med meg selv at jeg hadde fått dårlig samvittighet om jeg hadde fått jobbtilbud langt unna. Men tanken på en kjedelig jobb frister veldig lite Anonymkode: fb03f...548
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 Er du utdannet til noe kontorrelatert slik at du kan jobbe hjemmefra mer? Sjekk med arbeidsgivere så kan tilby deler eller 100% hjemmekontor, da trenger ikke arbeidsgiver være i nærheten. Ellers så må du nok pendle eller ta en jobb som ikke passer utdannelsen din. Om jeg var deg hadde jeg nok pendlet for å få jobberfaring for det er det viktigste når du er nyutdannet. Med en gang du jobber med noe som ikke er relevant så kan det gjøre at du har enda vanskeligheter for å få relevant jobb senere da utdannelsen din blir "utdatert". Anonymkode: bcc69...17c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 Du tar en relevant og interessant jobb et annet sted, og besøker forelderen din ved anledning. Dersom du ikke benytter sjansen til å skaffe deg relevant erfaring nå som utdannelsen din er «fersk» så risikerer du å bli stuck mange hakk bak studiekameratene dine resten av yrkeslivet ditt. Din syke forelder får innvilget hjemmesykepleie dersom h*n har behov for det, og dersom vedkommende er så syk så er det mer rimelig at h*n flytter til deg for å få hjelp enn omvendt. Anonymkode: 0dbf0...1d7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #4 Skrevet 11. februar 2022 Må du være tilgjengelig for forelder hver dag? Kan du finne en arbeidsgiver som lar deg ukependle, f.eks. at du jobber litt lengre arbeidsdager fra mandag til torsdag? Kjenner mange som bor på landet med en slik ordning. Anonymkode: 56b0d...170
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå