AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Jeg har kjøpt en ting på Clas Ohlson jeg er mindre fornøyd med, så jeg tenkte jeg skulle legge igjen en review på varen så andre kan ha den informasjonen. Jeg fant ikke ut hvor jeg skulle gjøre det på telefon eller laptop, så jeg spurte på kundeservice-chatten. Og det er visst bare nettkunder som får lov til å anmelde produkter, ikke vi som har handlet fysisk i butikk! Det har jeg ikke vært borti før, er ikke det merkelig? Eller er det vanligere enn jeg tror? Jeg synes jo det er rart de ikke vil ha meningene til de som faktisk støtter de fysiske butikkene deres. Anonymkode: 04c16...c79 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 Det er jo for å forsikre at det er kunder som faktisk har kjøpt varen som anmelder den. Anonymkode: f6d64...83f 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo for å forsikre at det er kunder som faktisk har kjøpt varen som anmelder den. Anonymkode: f6d64...83f Hvorfor kan hvem som helst legge igjen anmeldelser på Power, Elkjøp og Ikea da? Anonymkode: 04c16...c79
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor kan hvem som helst legge igjen anmeldelser på Power, Elkjøp og Ikea da? Anonymkode: 04c16...c79 Det må du nesten spørre Power, Elkjøp og Ikea om Anonymkode: 89daf...b9f 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 Det er kun en unnskyldning fordi de er redde for dårlig omtale. Jeg kjøpte et produkt som jeg ble veldig misfornøyd med, og ønsket å legge inn min erfaring for å hjelpe andre. La merke til at andre kunder hadde hatt samme dårlige erfaring som meg, men det var kun utenlandske kunder som hadde lagt inn negativ vurdering, ingen fra Norge. Kort tid etter at jeg sendte inn min vurdering mottok jeg melding fra en moderator hos Clas Ohlson om at de ikke ville ta inn anmeldelsen min. Ingen begrunnelse ble gitt, og jeg fikk ikke svar når jeg spurte. Det jeg skrev var en helt saklig vurdering av kvaliteten på produktet. Jeg tok derfor kontakt med Forbrukertilsynet og sendte dem kopi av meldingen fra Clas Ohlson. Jeg ble kontaktet av en juridisk rådgiver som var helt enig i at det er en meget tvilsom praksis at Clas Ohlson kun ønsker positive omtaler av produktene, og sensurerer kritikk. Det er å villede kundene. Imidlertid ble Forbrukertilsynet forhindret fra å ta min sak videre på grunn av omorganiseringer, og opphopning av saker. Jeg ble veldig skeptisk til Clas Ohlson etter dette, og handler der bare ved sjeldne tilfeller. TV2 Hjelper deg hadde for en tid tilbake (i fjor, tror jeg) et innslag som handlet om firmaer som sensurerte negativ omtale, så det er dessverre en del aktører som ikke har rent mel i posen. Veldig mange kunder leser jo disse omtalene når de tenker å kjøpe et produkt. Anonymkode: 28070...418 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 Virker som at de ønsker å avskaffe fysiske butikker, og gjøre mest mulig av handelen på nett. Mer lønnsomt med store lager, enn å betale lønn til alle i butikken, samt dyre lokaler på kjøpesenter? Anonymkode: 058f8...de1 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #7 Skrevet 12. februar 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Virker som at de ønsker å avskaffe fysiske butikker, og gjøre mest mulig av handelen på nett. Mer lønnsomt med store lager, enn å betale lønn til alle i butikken, samt dyre lokaler på kjøpesenter? Anonymkode: 058f8...de1 Mest sannsynlig ja Anonymkode: 89daf...b9f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #8 Skrevet 13. februar 2022 Du får også mulighet til å skrive reviews om du er medlem i kundeklubben, selv om du handler på vanlig måte i fysisk butikk. Jeg har nettopp skrevet to reviews, et positivt og et negativt, men venter på tilbakemelding på at det er lagt ut. Får se hva de gjør med reviewet som er negativt. Alt er skrevet på en saklig måte. Anonymkode: 2f90c...2cc
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #9 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 11.2.2022 den 12.32): Jeg har kjøpt en ting på Clas Ohlson jeg er mindre fornøyd med, så jeg tenkte jeg skulle legge igjen en review på varen så andre kan ha den informasjonen. Jeg fant ikke ut hvor jeg skulle gjøre det på telefon eller laptop, så jeg spurte på kundeservice-chatten. Og det er visst bare nettkunder som får lov til å anmelde produkter, ikke vi som har handlet fysisk i butikk! Det har jeg ikke vært borti før, er ikke det merkelig? Eller er det vanligere enn jeg tror? Jeg synes jo det er rart de ikke vil ha meningene til de som faktisk støtter de fysiske butikkene deres. Anonymkode: 04c16...c79 De vil ikke ha meningene dine, spesielt ikke hvis de er negative.Jeg prøvde å legge igjen kritikk på CO en gang men det ble slettet. Anonymkode: ba5bd...203
skrue Skrevet 13. februar 2022 #10 Skrevet 13. februar 2022 On 2/11/2022 at 12:37 PM, AnonymBruker said: Hvorfor kan hvem som helst legge igjen anmeldelser på Power, Elkjøp og Ikea da? Anonymkode: 04c16...c79 Det betyr jo fort at kvaliteten på de anmeldelsene bør tas med en større klype salt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå