AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Jeg er 30 uker på vei med første barnet. Jeg har lagt på meg skammelig mye, noe som tærer litt på psyken. Jeg har tidligere hatt spiseforstyrrelse, og hatt problemer med at kroppen endrer seg. Nå, intet unntak. Jeg synes puppene har blitt enda styggere (har ekstremt hengepupper), har blitt svært bred over hoftene (synes det er direkte stygt med brede hofter) og jeg merker generelt at lår, mage (naturlig nok?) og skuldre har blitt bredere. Da jeg møtte mannen hadde jeg store problemer med å kle av meg/vise meg naken for han. Etter lang lang tid klarte jeg bli komfortabel, og jeg hadde ingen problemer med å dusje forran han f. Eks. Nå er jeg tilbake "til start". Jeg klarer ikke tanken på at han skal se meg naken. Jeg sliten med å ha sex og føler meg bare så stygg og jævlig. Får så dårlig samvittighet ovenfor han, føler han fortjener bedre enn å bli utestengt av meg. Han har aldri sagt eller gjort noe som fører til at jeg skulle føle meg mindre pen, heller tvert imot. Alt sitter inni hodet mitt! Jeg klarer ikke helt bryte denne barrieren heller lengre, og bekymrer meg for hvordan dette skal gå videre (etter fødsel også). Noen som har opplevd lignende? Eventuelt har litt gode råd og tips til meg? Anonymkode: 8cfe2...439
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 Kjipt at du føler det sånn Kan det hjelpe å forsøke å fokusere på alt det kroppen din gjør nå heller enn hvordan den ser ut? Altså den utfører en utrolig krevende og ganske utrolig prosess, den har en funksjon - og funksjonen er ikke knyttet til utseendet. Les på gravidapper/nettsider om hva som skjer hver uke, hvordan fosteret vokser og hva som skjer i kroppen. Det er vanskelig å si hva som skjer etter fødsel, noe kan nok være permanente endringer og da må man jo jobbe med å akseptere det selv om det er vanskelig. Jeg tenker om ting jeg er misfornøyd med med min egen kropp at jeg trenger ikke å elske det, men jeg må akseptere at sånn er det og det kan ikke endres, og å gå og være misfornøyd med det går kun ut over meg selv. Så er det jo også mulig etter at du har kommet deg etter fødsel osv at du kan trene litt og slikt for å føle deg bedre Men om du føler at dette trigger spiseforstyrrelsen din igjen så synes jeg du skal snakke med helsevesenet tidlig. Jeg har ikke erfaring med SF selv men jeg vet jo at det ofte er vanskelig for noen med sånn historikk med graviditet og forandringene det fører til. Anonymkode: e4d8e...3fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå