Gå til innhold

Fødebagen... koffert, bag eller ryggsekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er mest praktisk ? - hilsen ei som ikke har vært på sykehus før..

Anonymkode: ceabd...797

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stor bag, men pakket med meg for mye som vanlig. En hel garderobe til meg selv og baby, brukte bare det samme skiftet hele oppholdet. 🙂

Skrevet

Stor bag til meg selv og stelleveske med alt til babyen (klær, hentesett, teppe). 

Hadde såklart med litt for mye til første, og en av de gamle sure pleierne lurte på om jeg skulle flytte inn. Men mange av tingene som er lurt å ta med tar jo stor plass, feks morgenkåpe kommer jeg til å ha med neste gang, og jeg likte bedre egne klær enn sykehusklær. 

Anonymkode: a91da...467

• Liker 1
Skrevet

Ikke ryggsekk. Det er som regel dårlig med plass, og det er upraktisk å måtte grave alt øverst ut av sekken når du skal ha det som ligger nederst. Ellers er det hipp som happ. Jeg foretrakk trillekoffert, så jeg slapp å bære noe. 

Første fødsel pakket jeg med meg alt for lite, for jeg måtte plutselig være der i 5 døgn (med ekstrem gulpebaby som gulpet meg ut flere ganger daglig). Da fikk jeg plass til alt i en kabinkoffert.  Andre fødsel pakket jeg for en uke uten backup (siden det var korona og mannen ikke kunne komme og besøke meg og gi påfyll av ting), og da pakket jeg i en stor bag (og fikk kommentar fra en idiot-jordmor om jeg skulle flytte inn... hva er vitsen med å shame folk når de VET at det er vanskelig å få besøk..? )

Anonymkode: 37977...86e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke ryggsekk. Det er som regel dårlig med plass, og det er upraktisk å måtte grave alt øverst ut av sekken når du skal ha det som ligger nederst. Ellers er det hipp som happ. Jeg foretrakk trillekoffert, så jeg slapp å bære noe. 

Første fødsel pakket jeg med meg alt for lite, for jeg måtte plutselig være der i 5 døgn (med ekstrem gulpebaby som gulpet meg ut flere ganger daglig). Da fikk jeg plass til alt i en kabinkoffert.  Andre fødsel pakket jeg for en uke uten backup (siden det var korona og mannen ikke kunne komme og besøke meg og gi påfyll av ting), og da pakket jeg i en stor bag (og fikk kommentar fra en idiot-jordmor om jeg skulle flytte inn... hva er vitsen med å shame folk når de VET at det er vanskelig å få besøk..? )

Må bare spør om dette også var på Åse? 😂🙈 Eller det er vel gamle sure jordmødre/pleiere på alle sykehus. Med neste er jeg forberedt på å svare "Ja, jeg tenkte det!" Om hun spør meg igjen. 

Skrevet

Må bare spør om dette også var på Åse? 😂🙈 Eller det er vel gamle sure jordmødre/pleiere på alle sykehus. Med neste er jeg forberedt på å svare "Ja, jeg tenkte det!" Om hun spør meg igjen. 

Haukeland. Suringer finnes nok dessverre overalt. Jeg sa ganske spist at "Sist måtte jeg være her i fem dager, og siden dere ikke vil være behjelpelig med ting jeg trenger og ikke vil la mannen komme innom med påfyll av ting, så har jeg måttet pakke med meg masse, ja", og da holdt hun kjeft.. 

• Liker 6
Skrevet

Haukeland. Suringer finnes nok dessverre overalt. Jeg sa ganske spist at "Sist måtte jeg være her i fem dager, og siden dere ikke vil være behjelpelig med ting jeg trenger og ikke vil la mannen komme innom med påfyll av ting, så har jeg måttet pakke med meg masse, ja", og da holdt hun kjeft.. 

Bra svar! 🙌 Håpe hun tenker over det neste gang hun vil si det til noen. 

Skrevet

Å jeg lurer på det samme. Synes det er så kjipt med sånne kommentarer som noen over her har fått, ser jo det på forumet her også når folk legger ut lister og spør hva man skal ha med. Er tydligvis om å gjøre å ha med minst mulig, men tenk om man må bli der lengre da? Og jeg pakker jo ganske mye om jeg skal reise bort 2-3 dager et annet sted enn et sykehus også.. feks om jeg skal på ferie.. Alltid redd for å mangle noe viktig 😄 

Jeg har heller ikke så mange kofferter og bag'er å velge mellom. Er det "lov" å ha med en sånn vanlig 20-25kg trillekoffert som man bruker når man reiser? Tenkte da den kan romme alt til meg, baby og far da isåfall.. Vet bare ikke om jeg får plass i en sånn kabinkoffert, har bare en som er veldig liten. Og hater bag, den ene jeg har er så tung og vond å bære. 

Anonymkode: 12b69...e90

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å jeg lurer på det samme. Synes det er så kjipt med sånne kommentarer som noen over her har fått, ser jo det på forumet her også når folk legger ut lister og spør hva man skal ha med. Er tydligvis om å gjøre å ha med minst mulig, men tenk om man må bli der lengre da? Og jeg pakker jo ganske mye om jeg skal reise bort 2-3 dager et annet sted enn et sykehus også.. feks om jeg skal på ferie.. Alltid redd for å mangle noe viktig 😄 

Jeg har heller ikke så mange kofferter og bag'er å velge mellom. Er det "lov" å ha med en sånn vanlig 20-25kg trillekoffert som man bruker når man reiser? Tenkte da den kan romme alt til meg, baby og far da isåfall.. Vet bare ikke om jeg får plass i en sånn kabinkoffert, har bare en som er veldig liten. Og hater bag, den ene jeg har er så tung og vond å bære. 

Jeg hadde stor trillekoffert, det gikk helt fint, fikk ingen kommentarer 😊 Neste gang satser jeg nok på liten trillekoffert, med backupbag pakket hjemme som far kan ta med ved behov 😊

Anonymkode: 0bb98...847

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt innafor. Den bagen jeg pakket i nå sist var på den størrelsen. 

Altså, ingen har noe med hvor stor bagasje du har. Det er hva som er praktisk for deg, som teller. Så lenge bagasjen får fysisk plass på rommet, har ingen noe de skulle ha sagt. Det er ofte regler om at bagasjen skal passe inn i skapet, så det ikke ligger ting på gulvet (kan være farlig i nødsituasjoner), men altså, en koffert går fint inni. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde stor trillekoffert, det gikk helt fint, fikk ingen kommentarer 😊 Neste gang satser jeg nok på liten trillekoffert, med backupbag pakket hjemme som far kan ta med ved behov 😊

Anonymkode: 0bb98...847

Det var et godt tips 😊 (Mange har sikkert menn som kan finne frem og pakke for en men min er helt krise på pakking, skjønner ikke at det er mulig (jeg hjelper ham aldri så han burde jo blitt flinkere etterhvert men neida))

• Liker 2
Skrevet

Vi kjøpte en liten trillekoffert til dette formålet. Ting til mor, far og nyfødt skulle i den og den ble i snaueste laget. Det gikk akkurat, men da hadde vi ikke med noe "unødvendig" eller ekstra.

Anonymkode: cb5e6...812

• Liker 1
Skrevet

Ha først og fremst en egen fødebag, en stor koffert eller bag kan fort være i veien på fødestua. 

Jeg kommer til å pakke i to bager, en backup om noe skulle skje og en med det jeg trenger i utgangspunktet. Backupen ligger i bilen. 

Anonymkode: bacb3...9ff

Skrevet

Vi spurte jordmor som jobbet på avdelingen, hun sa at vi bare skulle ha med det vi kom og skulle dra i (de hadde bind, bleier, shampoo osv.). Vi brukte også babyklærne de hadde på sykehuset, og hadde med et sett han skulle ha da vi dro hjem. MEN så endte baby opp på intensivavdelingen i 5 dager, og der hadde de kun ting til baby (altså ikke paracet, klær til mor, hygieneartikler), og under coronatider og mulighet for å dra hjem å hente ting slet vi skikkelig😅 så pakk heller så du er forberedt på det, evt. pakk en ekstra bag og ha i bilen i tilfelle noe skjer (jeg vil tro det er åpnet for å hente ting nå dersom dere havner på intensiven :) ) 

Anonymkode: 46ba1...ed5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er mest praktisk ? - hilsen ei som ikke har vært på sykehus før..

Anonymkode: ceabd...797

trillekoffert. Stor

Skrevet

Vi spurte jordmor som jobbet på avdelingen, hun sa at vi bare skulle ha med det vi kom og skulle dra i (de hadde bind, bleier, shampoo osv.). Vi brukte også babyklærne de hadde på sykehuset, og hadde med et sett han skulle ha da vi dro hjem. MEN så endte baby opp på intensivavdelingen i 5 dager, og der hadde de kun ting til baby (altså ikke paracet, klær til mor, hygieneartikler), og under coronatider og mulighet for å dra hjem å hente ting slet vi skikkelig😅 så pakk heller så du er forberedt på det, evt. pakk en ekstra bag og ha i bilen i tilfelle noe skjer (jeg vil tro det er åpnet for å hente ting nå dersom dere havner på intensiven :) ) 

dårlig tips fra henne ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Standardtips fra jordmor som ikke tenker praktisk i det hele tatt. 

Da vi fikk eldste, hadde vi ikke med klær til babyen, for de hadde jo babyklær på sykehuset.. Det de hadde på sykehuset, var helt stive kjortler.. ikke noe til å ha på beina, men rett og slett en merkelig omslagskjortel som var helt åpen nede.. og de var ikke tromlet eller noe, så de sto omtrent av seg selv. 

Og altså, man må jo ha bukse, på sykehuset vårt har de kun sykehusskjorter (og ikke særlig gøy å gå rundt bar nedentil..). Disse skjortene er det ok å sove i, men jeg syntes det var veldig ubehagelig å gå med hele dagen (kjempevide og slaskete og i veien).

Skrevet

Jeg pakka i bag, men trillekoffert hadde nok fungert like bra! Endte på barselavdelinga i stedet for på hotellet pga ymse komplikasjoner, og lå mest i sykehusskjorte med baby i bare bleia hud mot hud (det var midt på sommeren, og var stort sett på rommet), så brukte ikke noe særlig av klærne jeg hadde med før vi skulle hjem. Men heller et skift for mye enn et for lite, vil jeg si! Under normale forhold så kan jo mannen reise og hente ting, ville absolutt pakka mer om det ikke er mulig!

Anonymkode: 523c9...1ce

Skrevet

Jeg pakket i en slik liten trillekoffert 

Anonymkode: a826c...7ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var et godt tips 😊 (Mange har sikkert menn som kan finne frem og pakke for en men min er helt krise på pakking, skjønner ikke at det er mulig (jeg hjelper ham aldri så han burde jo blitt flinkere etterhvert men neida))

Jeg hadde dobbelt opp av en del «bruks»ting (typ tannbørste, deo, ladere, etc) som jeg bare la klart oppi baggen blant annet. For jeg stolte ikke på at vi skulle klare å få det med oss om vi måtte bråpakke (noe vi hadde endt opp med).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...