AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Del Skrevet 11. februar 2022 Glemte selvsagt en liten mengde sterkt krydret og godt stekt kjøttdeig på kjøkkenbenken i går kveld. Stått med lokk. Den har stått i romtemperatur i over 12 timer. Er det å anbefale å spise? Anonymkode: 2a782...abe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Del Skrevet 11. februar 2022 Ville nok ha droppet kjøttdeigen. Du kan bli alvorlig syk/matforgiftet. Anonymkode: 8e25d...f15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Del Skrevet 11. februar 2022 Jeg ville ikke spist den. Det hjelper ikke så veldig at noe er sterkt krydret.... Anonymkode: 7b074...032 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #4 Del Skrevet 11. februar 2022 Nei. Kast. Usj Anonymkode: 74333...49b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #5 Del Skrevet 11. februar 2022 tenkte krydderet kunne ha skremt bakteriene...men da går den i søpla ja. Anonymkode: 2a782...abe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. februar 2022 #6 Del Skrevet 11. februar 2022 Nei, vet ikke folk noe om mathygiene her på KG?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #7 Del Skrevet 11. februar 2022 Jeg hadde spist den 🙈 Har gjort det flere ganger og har aldri blitt syk. Varmer den jo godt. En venninne av meg bruker å la hjemmelaget pizza med kjøttdeig stå i ovnen over natten og spise dagen etterpå. Det har heller aldri vørt noe problem. Hadde vært er skeptisk til kylling. Men bakterier vokser ikke like fort på kjøttdeig. Anonymkode: a77b5...6fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 11. februar 2022 #8 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde spist den 🙈 Har gjort det flere ganger og har aldri blitt syk. Varmer den jo godt. En venninne av meg bruker å la hjemmelaget pizza med kjøttdeig stå i ovnen over natten og spise dagen etterpå. Det har heller aldri vørt noe problem. Hadde vært er skeptisk til kylling. Men bakterier vokser ikke like fort på kjøttdeig. Anonymkode: a77b5...6fc Samme her. Så lenge den er stekt går det greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. februar 2022 #9 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg hadde spist den 🙈 Har gjort det flere ganger og har aldri blitt syk. Varmer den jo godt. En venninne av meg bruker å la hjemmelaget pizza med kjøttdeig stå i ovnen over natten og spise dagen etterpå. Det har heller aldri vørt noe problem. Hadde vært er skeptisk til kylling. Men bakterier vokser ikke like fort på kjøttdeig. Anonymkode: a77b5...6fc Bakterier formerer seg utrolig raskt i romtemperatur. Bakterier produserer gift, denne giften forsvinner ikke ved varming. Du kommer til å bli syk en dag. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 12. februar 2022 #10 Del Skrevet 12. februar 2022 Djungelvrål skrev (3 minutter siden): Bakterier formerer seg utrolig raskt i romtemperatur. Bakterier produserer gift, denne giften forsvinner ikke ved varming. Du kommer til å bli syk en dag. Jepp dette her👆👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 12. februar 2022 #11 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Glemte selvsagt en liten mengde sterkt krydret og godt stekt kjøttdeig på kjøkkenbenken i går kveld. Stått med lokk. Den har stått i romtemperatur i over 12 timer. Er det å anbefale å spise? Anonymkode: 2a782...abe Nei . Med mindre du vil ha en matforgiftning . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. februar 2022 #12 Del Skrevet 12. februar 2022 12 timer er for lenge bare å kaste. To til tre timer er maks tid, den kan stå i romtemperatur, før bakterieveksten starter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #13 Del Skrevet 13. februar 2022 Djungelvrål skrev (På 12.2.2022 den 9.16): Bakterier formerer seg utrolig raskt i romtemperatur. Bakterier produserer gift, denne giften forsvinner ikke ved varming. Du kommer til å bli syk en dag. Vel, jeg har gjort det i 20 år uten å bli syk.. Spurte sjefen min (kokk) og han mente heller ikke at det var farlig. Anonymkode: a77b5...6fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. februar 2022 #14 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vel, jeg har gjort det i 20 år uten å bli syk.. Spurte sjefen min (kokk) og han mente heller ikke at det var farlig. Anonymkode: a77b5...6fc Det stedet den kokken jobber ville ikke jeg spist for å si det sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #15 Del Skrevet 14. februar 2022 Mat skal IKKE avkjøles i romtemperatur! Den skal RETT i isvann evt ut i minusgrader og kjøles ned til 2 grader så raskt som mulig, deretter rett i kjøleskap. Ikke sett maten til avkjøling på benken så slipper du å kaste mat. Personlig ville jeg ikke engang vurdert å lukte på mat som hat stått på benken. Etter 12 timer..,,, Å i det hele tatt lure på om det er spiselig…. Har ikke ord. Og til deg som har en sjef som er kokk; om han mener slik mat er spiselig for mennesker kan han neppe inneha et snev av yrkesstolthet eller kunnskap om mat. Dessverre er ikke kokk en beskyttet tittel så for alt vi vet trenger han ikke engang være faglært. Han burde lese seg litt opp på grunnleggende matsikkerhet, deretter burde han vurdere om han er skikket for yrket sitt. Anonymkode: ac47e...42e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå