Gå til innhold

Podcast: Ånd & Vitenskap - med Lilli og Camillo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her inne som pleier å høre på dem?

Jeg har lyttet til alle 86 episodene og finner mye nyttig og opplysende der, men jeg kjenner at jeg ikke hører til i "den øvre alternativeliten" som har i denne sammenhengen nokså ubegrenset med penger og dermed blir det de tilbyr av ting og kurs ganske uoppnåelig for meg. Det tror jeg ikke de har tenkt på. Man kan bli med i gruppe på FB, men der koster det også penger for å få lov til å komme inn. Det sitter mange alternativt interesserte rundt omkring, men vi kommer ikke inn i varmen og fellesskapet. Blir stående utenfor og titte inn på sånne som har råd til alt det saltet de måtte ønske å ha i sin grøt = sitter godt i det på alle vis. 

Anonymkode: 954c2...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har jo dette som yrke, så det er klart at de tar penger for det de tilbyr.

Jeg har også hørt alt fra podcasten og synes det er veldig bra, selv om noe er veldig uforståelig også. Føler jeg har brutt gjennom en spirituell barriere etter å ha hørt på dem.

Anonymkode: f5d4d...496

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på 😄 

synes de har spennede tema og tar opp mange spørsmål fra lyttere - har fått svar på mitt og :) det var gøy. Jeg ble ikke med i medlemsportalen da jeg så at det kostet en del jeg heller.. de har jo dette som jobb som er poengtert tidligere, så det er fortsåelig på en måte. 

Jeg savner dog snakk om meditasjon, å være uten ego, at tanker er det vi tror er selvet.. det falske selv og det virkelige selv, som er bevissthet. at fri vilje er en illusjon ( eller, er det det?)  Dette er kunnskap som har eksistert lenge før new age-bevegelsen og er fundamentet i buddihismen, å være her og nå og strippe vekk alle illusjoner. For min del kan det bli litt mye sternefolk og krystaller og astrologi, skulle ønske de kunne ta det helt ned noen ganger. Hadde vært kjekt om de fikk besøk av f.eks en buddhist. 

Men liker podcasten uansett:)  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marsvin skrev (2 timer siden):

Jeg hører på 😄 

synes de har spennede tema og tar opp mange spørsmål fra lyttere - har fått svar på mitt og :) det var gøy. Jeg ble ikke med i medlemsportalen da jeg så at det kostet en del jeg heller.. de har jo dette som jobb som er poengtert tidligere, så det er fortsåelig på en måte. 

Jeg savner dog snakk om meditasjon, å være uten ego, at tanker er det vi tror er selvet.. det falske selv og det virkelige selv, som er bevissthet. at fri vilje er en illusjon ( eller, er det det?)  Dette er kunnskap som har eksistert lenge før new age-bevegelsen og er fundamentet i buddihismen, å være her og nå og strippe vekk alle illusjoner. For min del kan det bli litt mye sternefolk og krystaller og astrologi, skulle ønske de kunne ta det helt ned noen ganger. Hadde vært kjekt om de fikk besøk av f.eks en buddhist. 

Men liker podcasten uansett:)  

Enig! Gode poeng! Har du sendt inn forsøag om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig! Gode poeng! Har du sendt inn forsøag om det? 

Nei, kanskje jeg skal gjøre det :) ! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bruke penger på å være med i et felleskap. Det finnes et hav av andre grupper og forumer som dette, som det ikke er krav om medlemskap. Du kan starte opp et eget fellesskap selv med gruppe eller det finnes mange andre alternative grupper du kan bli medlem i hvor det er et miljø. Både norske og engelske. Lykke til.

Anonymkode: 2606b...526

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører på podkasten jeg også, og liker den godt. Skulle gjerne vært med i medlemsportalen og i den Facebookgruppen, men kan ikke ta meg råd til det, dessverre. Er medlem i flere andre åndelige Facebookgrupper, men skulle veldig gjerne ønske at den Facebookgruppen til Ånd & Vitenskap kunne være gratis å være medlem av.

Anonymkode: 74ec0...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det ab107. Takk for linker og innspill. Jeg skal sjekke dem ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2022 den 23.25):

Hva koster det å bli med i den gruppa? 

Anonymkode: 9dc41...2fc

Det er et abonnement til 199kr pr mnd, og personlig ønsker jeg ikke ta meg råd til 2400kr pr år for å et sånt medlemskap. Jeg er så absolutt interessert, men for meg er dette mye penger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er et abonnement til 199kr pr mnd, og personlig ønsker jeg ikke ta meg råd til 2400kr pr år for å et sånt medlemskap. Jeg er så absolutt interessert, men for meg er dette mye penger.

Kvakksalveri har vært en god inntektsmetode i århundrer. Ikke bli lei deg fordi du ikke tjener like mye som de som hjernevasker sårbare og utsatte mennesker! 

De vil alltid tjene mer, og denne prisen her er en av grunnene.

Anonymkode: d0958...44d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo synd at det blir en underklasse som ikke har råd til å bli med på og få bestemme selv om det de ser og hører på kurs, er noe for dem eller ei. Det er sikkert ting som kan brukes der også. De er ikke bare "kvakksalvere" hele gjengen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kvakksalveri har vært en god inntektsmetode i århundrer. Ikke bli lei deg fordi du ikke tjener like mye som de som hjernevasker sårbare og utsatte mennesker! 

De vil alltid tjene mer, og denne prisen her er en av grunnene.

Anonymkode: d0958...44d

Jepp 👆👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at de tjener masse penger på dette. De har en grei standard i sine liv.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at de vil tjene penger på det de jobber med. Hvem vil vel ikke det? Men de gir også mye gratis. Du velger selv hva du vil bruke penger på, og du trenger ikke å bruke penger på denne medlemsportalen (facebookgruppen er for medlemmer av denne portalen. Jeg skjønner godt at de ikke åpner Facebook-gruppen for alle, med tanke på all dritt og hån alternative opplever) for å finne en gruppe med likesinnet. 

Anonymkode: ca92c...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Annonse

Det rare er at når jeg hører på noen episoder etter hverandre, så begynner hodet mitt å nikke og jeg begynner å småsove og det har ingenting med hennes spesialstemme på spesialspråk å gjøre, det blir bare så hypnotiserende monotont i mitt hode.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 11.9.2022 den 16.32):

Det rare er at når jeg hører på noen episoder etter hverandre, så begynner hodet mitt å nikke og jeg begynner å småsove og det har ingenting med hennes spesialstemme på spesialspråk å gjøre, det blir bare så hypnotiserende monotont i mitt hode.

Jeg syns Camillo kan bidra til denne følelsen du snakker om, han bruker for mange ord, snakker og snakker, og beskriver det samme igjen og igjen på ulike måter. Syns ofte han tar litt for mye plass. Skulle gjerne hørt Lilli mer i denne podcasten. Men liker podcasten generelt altså, dette er bare noe jeg har tenkt litt på etter å ha lyttet mye til disse episodene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett ei jente på barnehjemmet der jeg bodde noen år var om natta og kan med hånden på hjertet si at jeg traff henne ikke ved frokostbordet dagen etter for å si det sånn det rommet jeg hadde ble gjort om til kontor noen måneder etter da en av nattvaktene hadde hatt en skremmende opplevelse der og dette hadde jeg holdt for meg selv i 18 år før jeg fortalte om det til disse folka noe de kunne bekrefte glemmer aldri ansiktene til disse 2 damene da jeg fortalte at det spøkte der 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...