AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Jeg går første gang over fra privat sektor til offentlig, med startdato 21.februar. Idag så jeg at jeg allerede har fått lønn for den uken jeg da jobber denne måneden, selv om jeg ikke offisielt har begynt eller har hatt siste arbeidsdag i min gamle/nåværende jobb. Har altså ikke fått snakket med noen om hvem som er hoved- eller biarbeidsgiver. Er dette normalt? Anonymkode: 86ce6...d2c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 Ja, i det offentlige får man lønn forskuddsvis. Går du tilbake til privat senere, får du plutselig to måneder uten lønn. Anonymkode: a0e88...7ea
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, i det offentlige får man lønn forskuddsvis. Går du tilbake til privat senere, får du plutselig to måneder uten lønn. Anonymkode: a0e88...7ea Skjønner, takk! Dette var jeg helt uforberedt på😅 TS Anonymkode: 86ce6...d2c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #4 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, i det offentlige får man lønn forskuddsvis. Går du tilbake til privat senere, får du plutselig to måneder uten lønn. Anonymkode: a0e88...7ea Det stemmer ikke, vi får lønn for inneværende måned og jeg jobber privat. Anonymkode: dd324...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #5 Skrevet 11. februar 2022 Du får lønn forskuddsvis ja. Jeg begynte midt i mnd og fikk lønn for hele mnd. Anonymkode: c534a...85b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #6 Skrevet 11. februar 2022 Har man fastlønn så får man som regel lønn delvis etterskudds og forskuddsvis. Eks utbetaling den 15, lønn for det det har jobbet frem til den 15 og fra 15 og ut måneden. timelønn er alltid etterskuddsvis. Anonymkode: fdada...539
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå