Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på hvordan woke-mobben i Nrk vil omtale henne? De har jo lenge omtalt Harry Potter forfatteren Rowling som kontroversiell, svært omstridt osv. Etter at hun sa det finnes to kjønn.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud 😑

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Milde måne. Kan man egentlig si noe som helst i dag uten å bli mistenkeliggjort, og uten at noen føler seg krenket? Videre er det tydeligvis innafor å feire og opphøye alt mulig, men hvis man uttaler at man er fornøyd med å være en «vanlig» mann eller kvinne blir det baluba.

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er girlpower, ikke transfobi. Transkvinner er kvinner. Kvinner heier på hverandre. 

• Liker 27
Skrevet

Det må være lov å være kvinne. 

Vi vokser opp med unike utfordringer. 

Måten transkampen (som er veldig viktig) brukes til å trykke ned og stilne kvinner er så gjennomsiktig og kvalm. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva var hatefullt her? Hvis jeg er stolt av å være norsk, er jeg rasist?

• Liker 27
  • Nyttig 2
Gjest havrekaffe
Skrevet

Å hele tiden hevde at folk som ikke føler seg hjemme i de tradisjonelle kjønnskategoriene mener at kvinner (eller menn) er transfobiske fordi de er fornøyd med å være kvinner(eller menn) er en hersketeknikk og stråmannsargumentasjon.

Skrevet

"I love being a woman" = call for the destruction of the trans community

🙄

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
kat-e skrev (32 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan woke-mobben i Nrk vil omtale henne? De har jo lenge omtalt Harry Potter forfatteren Rowling som kontroversiell, svært omstridt osv. Etter at hun sa det finnes to kjønn.

Å beskrive noen som kontroversiell, er en ren nøytral beskrivelse om at det finnes diskusjon rundt personen. Og det er ingen tvil om at Rowling er kontroversiell ; det finnes en enorm offentlig diskusjon rundt hennes person, som hun deltar i ! 

Faktisk vil jeg gå dit hen å si at en forfatter som ikke er kontroversiell, ikke har noe å si. 

"Svært omstridt" er litt mer verditynget begrep; det er ikke like nøytralt og angir at vi tillegger kritikken en reell verdi. Men du kan ikke være et nøytralt nyhetsmedium uten det. 

Men det er fortsatt en beskrivelse, ikke en målrettet betegnelse. Jeg har har flere meninger som er tråd med kritikken av Rowling, som blandt annet er at hun i ettertid blotstiller synopsis og karaktene utenom bøkene, og dermed prøver endre forståelsene av bøkene. (Hvilket er en grunnleggende Woke ting å gjøre, og svekker verdien av bøkene). 

Jeg er overrasket over de som kritiserer ensretting av media, er veldig for ensretting når temaet er noe de er verdimessig knyttet til. 

Endret av Druid
  • Liker 2
Gjest havrekaffe
Skrevet
23 minutter siden, Lenesene said:

Det må være lov å være kvinne. 

Vi vokser opp med unike utfordringer. 

Måten transkampen (som er veldig viktig) brukes til å trykke ned og stilne kvinner er så gjennomsiktig og kvalm

Svært godt poeng den siste setning.

Skrevet (endret)

Ser ikke hèlt det transfobiske. Hun er på et vis inkluderende, når hun bruker "oss".. 🤔

Endret av Tradegy
Gjest Rand al'Thor
Skrevet

Kast henne i fengsel, slike hatefulle og ondskapsfulle ytringer kan ikke tolereres. 

:sarkasme:

Skrevet

Kildekritikk! 
Dette blir tilbakevist i mange kanaler nå

• Liker 2
Skrevet
Druid skrev (1 time siden):

Å beskrive noen som kontroversiell, er en ren nøytral beskrivelse om at det finnes diskusjon rundt personen. Og det er ingen tvil om at Rowling er kontroversiell ; det finnes en enorm offentlig diskusjon rundt hennes person, som hun deltar i ! 

Faktisk vil jeg gå dit hen å si at en forfatter som ikke er kontroversiell, ikke har noe å si. 

"Svært omstridt" er litt mer verditynget begrep; det er ikke like nøytralt og angir at vi tillegger kritikken en reell verdi. Men du kan ikke være et nøytralt nyhetsmedium uten det. 

Men det er fortsatt en beskrivelse, ikke en målrettet betegnelse. Jeg har har flere meninger som er tråd med kritikken av Rowling, som blandt annet er at hun i ettertid blotstiller synopsis og karaktene utenom bøkene, og dermed prøver endre forståelsene av bøkene. (Hvilket er en grunnleggende Woke ting å gjøre, og svekker verdien av bøkene). 

Jeg er overrasket over de som kritiserer ensretting av media, er veldig for ensretting når temaet er noe de er verdimessig knyttet til. 

Jo, de kan si det, men trenger de alltid å si at hun er kontroversiell? Jeg tror Nrk vet at om de med noen få ord hadde sagt hvorfor hun er det, vil bare folk le. Forfatteren er kontroversiell etter uttalelser om at det finnes to kjønn, noe jeg tror mange trans personer er enige i.  Nrk hadde faktisk et intervju med Harry Potter fans hvor reporteren spurte hvorfor de feiret Harry Potter når Rowling hadde vært så transfobisk, da mener jeg de burde forklart hvorfor hun er uglesett. 

• Liker 3
Skrevet
QueenQ skrev (2 timer siden):

Milde måne. Kan man egentlig si noe som helst i dag uten å bli mistenkeliggjort, og uten at noen føler seg krenket? Videre er det tydeligvis innafor å feire og opphøye alt mulig, men hvis man uttaler at man er fornøyd med å være en «vanlig» mann eller kvinne blir det baluba.

Det er jo et populært møbel som er i produksjon:

Nemlig dette.

Krenkekrakken1.jpg

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (6 minutter siden):

Det var -en- person som prøvde seg, som deretter måtte stenge kontoen sin fordi han fikk så mange tilbakemeldinger på at det han sa ikke var ok.

Så ble det plukka opp av noen aviser som prøvde å koke suppe på spiker, og da var vi i gang med fake news og hele mølla.

https://www.lamag.com/culturefiles/was-there-really-an-adele-transphobia-controversy/

Tror heller en del prøver å backtracke når de ikke fikk den støtten de hadde håpet på. 

https://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/piers-morgan-wades-adele-row-26186883

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg elsker å være kvinne

Sånn, nå er jeg transfobisk. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
kat-e skrev (2 timer siden):

Artisten Adele kommer med krenkende anti-trans uttalelser, det er det flere innen den ny politisk korrekte Woke bevegelsen som mener. De reagerer sterkt på at hun sier hun er stolt og liker å være kvinne.

https://www.newsweek.com/adeles-i-love-being-woman-brit-awards-speech-sparks-transphobia-debate-1677505

Fy faen, haha. Har vi ikke lov til å være frisk lenger? Må alle være psykisk syk for å være bra nok? 

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...