Gå til innhold

Vaksinasjon og koronasmittet samtidig. Noen som har opplevd det?

konichiwa_88

Anbefalte innlegg

Jeg tok boosterdosen for et par dager siden, og nå har jeg testet positivt for korona. Følte meg frisk og fin på vaksinasjonsdagen, men tok likevel en test på morgenen siden det har vært gjenåpning og mye smitte i omløp. Den var negativ. 6-7 timer etter stikket begynte jeg å få klassiske bivirkninger som frysninger, feber og muskelverk (det var Moderna jeg fikk). Ante fred og ingen fare til jeg begynte å få vondt i halsen og antydning til hoste, og jammen ble ikke testen positiv denne gangen! 

Nå er jeg litt redd for å bli "dobbelt" dårlig, selv om jeg vet at vaksinen ikke inneholder koronavirus. De anbefaler jo at man skal vente 3-6 måneder med boosterdosen hvis man har hatt korona, så regner med at det ikke er helt optimalt å få det samtidig...😬 Siden inkubasjonstiden vanligvis er 4-5 dager antar jeg at jeg allerede hadde viruset i kroppen da jeg fikk vaksinen. Er det noen andre som har opplevd dette? Hvordan var forløpet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MrsMacchiato

Min mann fikk boosterdosen, for så å teste positivt to dager etter. Han "kjente det litt i halsen" en halv dag omtrent, ellers har han vært helt fin🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Kollegaen min fikk tredje dose og testet positivt tre dager senere. Ble ganske syk i 1,5 døgn, kviknet fort til igjen etterpå. Ikke sykehussyk, men feber og hodepine og måtte ligge i senga hele dagen og natta. Ligner ikke henne å legge seg ned når der er noe, så hun var nok litt dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...