Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du erfaring som miljøterapeut? Vil du fortelle om arbeidsoppgavene dine og hvordan arbeidshverdagen er? Hva ligger lønna på? 

Anonymkode: e59eb...ed4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen..? 

Anonymkode: e59eb...ed4

Skrevet

Jeg er egentlig førskolelærer, men har jobbet som miljøterapeut i perioder hvor jeg har trengt avveksling fra barnehage 😅Arbeidsoppgavene har variert ut fra hvor jeg har jobbet. Jobbet noen år i bolig for psykisk utviklingshemmede, både døgnbolig og avlastning. Da har man miljøtjeneste hos brukeren i løpet av dagen. Får dem opp om morgenen, av gårde til skole/jobb, gjør husarbeid og handler sammen med dem, eller følger dem på fritidsaktiviteter. Noen steder er det hvilende natt, andre steder våken nattevakt. Jeg gikk tredelt turnus, med dag/kveld/natt.

Jeg har også jobbet hos kun en bruker som bodde i egen bolig, gikk da bare dag/kveld, og det var faste nattevakter. Hadde de samme arbeidsoppgavene der, som i bolig med flere brukere.
Jeg har også jobbet i psykiatrikollektiv, med noe utetjeneste ved siden av. Fire beboere i et kollektiv, hvor tre av dem ikke hadde noe jobb eller andre ting på dagtid, mens den fjerde deltok på noen tilbud utenfor boligen. Der hadde vi miljøtjeneste i form av husarbeid, oppfølging av legetimer, fysio, fulgte til frisør, i butikken, eller andre ting de trengte. Utetjenesten innen psykiatri gikk ut på å ha miljøtjeneste hos brukere som var friske nok til å bo i egen bolig, men som trengte omtrent samme praktiske oppfølging som de på institusjon.

Jeg fikk samme lønn som da jeg jobbet i barnehage, pluss kvelds -, natt - og helgetillegg. Og jeg har full ansiennitet. 

Anonymkode: c12a1...a7c

Skrevet

Arbeidsoppgaver varierer veldig, alt fra å lage ukeplaner, middag, kjøre til fotballtrening og ha samarbeidsmøter, til å stå i utageringer eller hente ungdommer på rømmen. Noen dager er ekstremt hektiske, andre er veldig rolige og nesten kjedelige. Lønna er ca 240kr timen, pluss en god del tillegg (tredelt turnus).  

Anonymkode: 77520...ff5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...