AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Er helt ny på dette med barnebursdager, og nå er barnet for første gang invitert i 4-årsdag til en av sine jevnalderende lekevenner i barnehagen. Desverre passer ikke datoen, så vi må melde avbud. Men hva er uskreven regel da…Kjøper man en liten gave til bursdagsbarnet selv om man ikke kunne komme? Hvor mye sånn ca. skal en slik gave koste, og er det greit å overrekke den i barnehagen mens de andre ser det, eller diskret legge den i bursdagsbarnets garderobehylle? Anonymkode: 47ae7...fcc
Luckie Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 Vi har alltid dratt i alle bursdager, men hadde ikke gitt gave hvis vi ikke hadde mulighet til å komme. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #4 Skrevet 11. februar 2022 Det er ikke vanlig å gi gave hvis man ikke kan komme, med mindre familiene er gode venner el.l. Noen gir likevel hvis de f.eks. melder avbud i siste liten etter først å ha sagt at de kommer, men langt fra alle. Anonymkode: 5b089...dc7 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #5 Skrevet 11. februar 2022 Bare gi om dere har anledning til å komme. Unntaket er vel om det er bestevenn, da ville nok ungen min uansett gitt gave. Anonymkode: 96421...69e 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #6 Skrevet 11. februar 2022 Til bestevenner kjøper vi uansett, resten ikke. Anonymkode: 540f8...6e0 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #7 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Til bestevenner kjøper vi uansett, resten ikke. Anonymkode: 540f8...6e0 Samme her Anonymkode: 5a7a6...435 2
Ulrikke Skrevet 11. februar 2022 #8 Skrevet 11. februar 2022 Ville gjort det om det var bestevennen, som ville fått gave uansett selskap eller ei. Men ellers ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #9 Skrevet 11. februar 2022 Nei, det trenger du ikke Anonymkode: 74e81...184 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #10 Skrevet 11. februar 2022 Kun til bestevenner og søskenbarn. Anonymkode: 93e34...967
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #11 Skrevet 11. februar 2022 Ville bare gjort det om det var et av barnets beste venner eller om dere er gode venner med foreldrene Ellers er det helt ok å ikke gi. Anonymkode: 6b863...0d7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #12 Skrevet 11. februar 2022 Nei, det hadde ikke falt meg inn engang. Anonymkode: 88044...0b6 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. februar 2022 #13 Skrevet 11. februar 2022 Nei, gjør bare det til familie.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #14 Skrevet 11. februar 2022 Nei. Spesielt ikke når de er så små! Noe annet dersom man har en bestevenn som 11 åring ol. Søskenbarn er noe annet. De får alltid. Sender evt. i posten. Anonymkode: eca44...def 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #15 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er helt ny på dette med barnebursdager, og nå er barnet for første gang invitert i 4-årsdag til en av sine jevnalderende lekevenner i barnehagen. Desverre passer ikke datoen, så vi må melde avbud. Men hva er uskreven regel da…Kjøper man en liten gave til bursdagsbarnet selv om man ikke kunne komme? Hvor mye sånn ca. skal en slik gave koste, og er det greit å overrekke den i barnehagen mens de andre ser det, eller diskret legge den i bursdagsbarnets garderobehylle? Anonymkode: 47ae7...fcc Nei gir ikke gaver i besøk de ikke går i. Er det familie så ja. Anonymkode: d1efb...b2c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #16 Skrevet 11. februar 2022 Hvor mye skal sånne vennegaver koste i den alderen? Min blir snart 4 men det har enda ikke vært noen bursdager i barnehagen (noe som er helt greit for meg). Type en bitteliten leketing? +/- 50-100,-? Anonymkode: 82b49...1c4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #17 Skrevet 11. februar 2022 Har alltid gitt gaver selv om mitt nå voksne barn ikke kunne komme i enkelte bursdager. Man vet aldri om barnet har mange eller få venner, kanskje hadde de ikke råd til å be mer enn 3-4 gjester, ingen kunne komme, og plutselig ble det ingen gaver. Det koster så lite, og kan bety så mye for mottakeren at den som ikke kan komme likevel tenker på en liten oppmerksomhet i anledning dagen. Legg den diskret i hylla/sekken eller lever den i postkassen eller på døra. Anonymkode: 853ca...7fc 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #18 Skrevet 11. februar 2022 En litt annen side av samme sak: Jeg har ikke barn selv. Når de første gode venninnene mine fikk barn, sa de at jeg ikke skulle begynne å kjøpe gaver til barna til jul og bursdager. Jeg gjorde det likevel til de første barna som kom, men innså snart at med mange barn blant venner, så ble dette til slutt voldsomt masse gaver. Så da sluttet jeg, noe mine gode venninner syns var en god avgjørese. Når nye barn etter hvert har kommet til etter dette, så har jeg fortsatt droppet gaver, bortsett fra når de blir født. Syns dette noen ganger er litt kjipt, men kan jo ikke gi til noen av venners barn, og ikke andre? Men så er det noen få som inviterer meg til barnebursdag, hvor venner av barnets foreldre kommer, med barn. Da må jeg jo kjøpe gave, føler jeg. Men så sitter andre venner der og ser at jeg gir gave til de barna, men ikke til deres barn.. syns dette med gaver kan være skikkelig vanskelig! Vil ikke fornærme noen heller.. Anonymkode: 8562a...0b3
GammelKaktus Skrevet 11. februar 2022 #19 Skrevet 11. februar 2022 Gir ikke gaver til bursdager der mitt barn ikke har deltatt. Men den ene gangen han ble syk og vi måtte avlyse så fikk de pakken når vi traff de, men da hadde vi allerede sagt ja til å komme og gaven var kjøpt. Må si jeg hadde synes det ble stress om vi fikk gaver fra folk som ikke var invitert i bursdagen for da føler vi at vi må gi tilbake. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En litt annen side av samme sak: Jeg har ikke barn selv. Når de første gode venninnene mine fikk barn, sa de at jeg ikke skulle begynne å kjøpe gaver til barna til jul og bursdager. Jeg gjorde det likevel til de første barna som kom, men innså snart at med mange barn blant venner, så ble dette til slutt voldsomt masse gaver. Så da sluttet jeg, noe mine gode venninner syns var en god avgjørese. Når nye barn etter hvert har kommet til etter dette, så har jeg fortsatt droppet gaver, bortsett fra når de blir født. Syns dette noen ganger er litt kjipt, men kan jo ikke gi til noen av venners barn, og ikke andre? Men så er det noen få som inviterer meg til barnebursdag, hvor venner av barnets foreldre kommer, med barn. Da må jeg jo kjøpe gave, føler jeg. Men så sitter andre venner der og ser at jeg gir gave til de barna, men ikke til deres barn.. syns dette med gaver kan være skikkelig vanskelig! Vil ikke fornærme noen heller.. Anonymkode: 8562a...0b3 Det er jo vanlig å gi gave til bursdagen du går i, jeg hadde ikke synes det var merkelig om du ga til en felles venninne sitt barn og ikke mitt så lenge du ikke var invitert i mitt barns bursdag. Man kan jo ikke kjøpe gaver til alle barna som venner og bekjente har heller...noen har man et bedre forhold til enn andre og når man går i bursdag så gir man gave til bursdagsbarnet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #20 Skrevet 11. februar 2022 Her gjør alle det, vi har fått det da vårt barn feiret, og har selv gitt da vi ikke kunne komme. Tenker det er litt forskjell fra sted til sted. Anonymkode: 3c4e0...343 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå