Gjest Atheena Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Hva er greia med den nye regjeringen og pressekonferanser? Varsler nye endringer mot slutten av uken så venter de helt til søndag når de har fått de faglige rådene i går? Pressekonferanser varsles, men settes så langt frem i tid og sent på kveld. De burde forholdt seg likt som den forrige regjeringen når det kom til disse pressekonferansene. De var mye mer forutsigbare. Det er en del aktører, spesielt utelivsbransjen som sikkert gjerne skulle vist om metern forsvant og garantert sitter i spenning. Er det ikke bedre å ha den i dag så får de en avklaring. hvis de ikke er klare for å fjerne metern. Slutt å hold folk på pinebenken i det lengste.
Durinur Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 Ja, de tar seg fryktelig god tid, men det har de jo gjort på det meste, ikke bare for covid. Det var absolutt et mye raskere tempo på den forrige regjeringen. Ikke skjønner jeg hvorfor de drøyer pressekonferansene så lenge når de allerede har fått nye og oppdaterte råd fra FHI.. 2
2sommerfugler Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 Nå står det i avisen at Støre varsler lettelser MULIGENS før 17. februar 🤦🏼♀️ Hva er vitsen med å varsle om at det kanskje kan/om mulig/hvis om/ dersom EN uke før?! 2
Gjest Atheena Skrevet 11. februar 2022 #4 Skrevet 11. februar 2022 2sommerfugler skrev (24 minutter siden): Nå står det i avisen at Støre varsler lettelser MULIGENS før 17. februar 🤦🏼♀️ Hva er vitsen med å varsle om at det kanskje kan/om mulig/hvis om/ dersom EN uke før?! Ja de har jo ymtet frem at det blir denne uken, men så er Støre i Brest og det vil derfor ikke komme noen lettelser mens han er der 🙈 men mulig kanskje og ihvertfall den 17. februar. De har jo sagt det skulle komme denne uken, men de har tydeligvis ombestemt seg. Er vist viktigere å være i Brest.
Gjest Villfisker Skrevet 11. februar 2022 #5 Skrevet 11. februar 2022 Begynner vel å gå tom for ideer?
parmanoia Skrevet 11. februar 2022 #6 Skrevet 11. februar 2022 (endret) De må bare koke samme nye unnskyldninger for hvorfor de ikke åpner opp alt. Det tar litt tid når de fleste bortforklaringer er brukt opp og avslørt. Neida. Joda. Endret 11. februar 2022 av parmanoia 4
Capt. Obvious Skrevet 11. februar 2022 #7 Skrevet 11. februar 2022 (endret) Fint at de tar det litt rolig, det er bedre det enn å måtte stenge ned igjen senere. Det må man nok sannsynligvis gjøre igjen uansett, men ved å ta det litt rolig og ikke la det spinne totalt ut av kontroll, så er det mer sannsynlig at man kan få noen uker eller måneder i frihet i det minste. Endret 11. februar 2022 av Capt. Obvious 1
2sommerfugler Skrevet 11. februar 2022 #8 Skrevet 11. februar 2022 Capt. Obvious skrev (20 minutter siden): Fint at de tar det litt rolig, det er bedre det enn å måtte stenge ned igjen senere. Det må man nok sannsynligvis gjøre igjen uansett, men ved å ta det litt rolig og ikke la det spinne totalt ut av kontroll, så er det mer sannsynlig at man kan få noen uker eller måneder i frihet i det minste. Jeg er helt enig med deg, og for min del så har det ikke så mye å si om de gjør lettelser imorgen eller om 4 uker. Det jeg syns er irriterende i denne sammenhengen er at de varsler hvilke lettelser de kommer til å gjøre så veldig langt i forveien - altså virker de som de allerede har fått all veiledning de trenger og allerede har bestemt seg. Men allikevel så skjer det ikke noe på flere dager/uker. Så for min del må de gjerne bruke den tiden de trenger på å få det riktig, men kanskje la være å annonsere det x antall dager/uker i forkant til media 😄
Justlooking Skrevet 11. februar 2022 #9 Skrevet 11. februar 2022 Alt ryker i morgen står det? https://www.dagbladet.no/nyheter/kilder-bekrefter-meteren-forsvinner/75367645 1
Gjest Warrior Skrevet 11. februar 2022 #10 Skrevet 11. februar 2022 Holder ikke meg på pinebenken i alle fall. Har nok ikke tid til å se noe pressekonferanse likevel. Den kommer når den kommer. Mer kan vi ikke gjøre Norge er nå alt åpnet opp og folk lever som normalt. Så hva er det igjen egentlig? Det er jo bare meteren og munnbind som jeg kommer på. isolasjon når man er syk men kan aldri tro folk får lov å gå rundt syke overalt. Da hadde det blitt ekstremt mange syke på en gang, er det ikke det de vil unngå? og mange som ble hjemme fra jobb på grunn av de ikke klarer å gå på jobb. Det hadde endt med at det måtte stenges ned igjen. Munnbind kommer nok mange til å bruke fortsatt. Man vet alt for lite om long covid etter omikron enda. Meteren i butikker kommer jeg uansett til å holde og går fremmede folk helt oppi meg så sier jeg i fra uten tvil! Som jeg alltid gjør. Folk flytter seg da. Hva er poenget med å stå helt tett oppi fremmede på en butikk? Jeg vil ikke ha hvem som helst helt oppi meg! Hvilken tiltak har vi igjen da? Blir jo ikke så mye lettelser når det ikke er så mye igjen? Uansett pressekonferansen kommer når den kommer.
gjest:) Skrevet 12. februar 2022 #11 Skrevet 12. februar 2022 13 hours ago, Warrior said: Holder ikke meg på pinebenken i alle fall. Har nok ikke tid til å se noe pressekonferanse likevel. Den kommer når den kommer. Mer kan vi ikke gjøre Norge er nå alt åpnet opp og folk lever som normalt. Så hva er det igjen egentlig? Det er jo bare meteren og munnbind som jeg kommer på. isolasjon når man er syk men kan aldri tro folk får lov å gå rundt syke overalt. Da hadde det blitt ekstremt mange syke på en gang, er det ikke det de vil unngå? og mange som ble hjemme fra jobb på grunn av de ikke klarer å gå på jobb. Det hadde endt med at det måtte stenges ned igjen. Munnbind kommer nok mange til å bruke fortsatt. Man vet alt for lite om long covid etter omikron enda. Meteren i butikker kommer jeg uansett til å holde og går fremmede folk helt oppi meg så sier jeg i fra uten tvil! Som jeg alltid gjør. Folk flytter seg da. Hva er poenget med å stå helt tett oppi fremmede på en butikk? Jeg vil ikke ha hvem som helst helt oppi meg! Hvilken tiltak har vi igjen da? Blir jo ikke så mye lettelser når det ikke er så mye igjen? Uansett pressekonferansen kommer når den kommer. Greit at man ikke trenger å fly rundt å smitte folk når man vet man er smittet, men de kunne letta litt på isolasjonsreglene. Erstatt isolasjon med karantene f. eks..
Note Skrevet 12. februar 2022 #12 Skrevet 12. februar 2022 Jeg syns det er irriterende hvordan de drøyer med å ha pressekonferanse for så å endre reglene omtrent umiddelbart. Hva med å gi samfunnet en sjans til å forberede seg på det nye som kommer? Er ikke så lett for skolene feks å skulle snu seg rundt og endre opplegg når beskjeden kommer kvelden før. Eller i løpet av helgen. Ikke alle lærere og rektorer liker å jobbe overtid på helg pga regjeringen ikke kunne ha pressekonferansen på en torsdag formiddag i stedenfor fredag kveld…
Anbefalte innlegg