Gå til innhold

Mannen som har gitt meg blåmerker. Jeg er 21.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 21 og mannen min er 24.

jeg har en mann som er helt ugjenkjennelig når han er sint!

han er søt mann med masse kjærlighet, men så straks han er sur blir han noe jeg ikke kjenner igjen! Og det mener jeg bokstaverlig.

vi har kjent hverandre i 5-6 år! Og gift i et år nå! 

Mannen min har ekstreme sinneproblemer, og kan klikke helt på meg at han skriker så høyt, han kan bruke vold ved sinne og være uempatisk. Med vold vil si jeg trekker meg nærmere han fordi jeg vil ordne opp, men han dytter meg hardt vekk!  Hvorfor jeg er så oppå han ved sinnet er fordi jeg syntes han kan finne på mye rart mens han er sur for da er han helt ut av seg selv 

De to siste gangene fikk jeg blåmerker. Da jeg hylgråtet etter han dytta meg brydde han seg heller ikke om meg. «Går det bra oi». Jeg kunne ha brukket beinet av hvor høyt jeg gråt. Men han brydde seg ikke. 

Hvorfor jeg forsatt er med han er fordi vi bare har vært gift i et år. 
vi har kjent hverandre i 6 år, men da ikke bodd sammen! Så denne siden kom ikke like tydelig frem! Noe var jeg klar over, som at han var sta og kunne ignorert meg i 2 dager uten å snakke hvis vi krangla. Da ignorerte begge hverandre. Men anngående vold og om ekstreme sinneproblemer var jeg ALDRI klar over! 

ikke minst, er det mye jobb og skole. Han jobber fulltid og går på skole deltid (2 gang i kvelder, av og til en helg i mellom) 

Når vi kommer hjem er det første han gjør å være på mobilen! Eller skru på tv!

Mens jeg forventer vi prater sammen, finner ut av hva vi skal ha til middag. Eller koser litt sammen. Han er helt borte! 

jeg føler meg ikke bra. Jeg føler meg ikke respektert! 

da jeg spør han elsker du meg virkelig sier han ja.  Av og til kysser han meg før han sover.

men så lite tid fra han, og så ekstreme sinneproblemer gjør meg helt vill. 

Han svarte mine meldinger med engang! Chattet med meg nesten hele dagen før vi flytta sammen!  Da var det meg meg meg! Han innrømmet at hak av og til sa han skulle sove når han egentlig spilte. Men utenom det var han helt crazy etter meg! 

men nå er det nesten som jeg ikke er noe. er det fordi jeg sminket meg hver dag før, var så sexy før. Og nå er kjedelig? Er det kanskje fordi jeg nå nesten aldri sminker meg lenger og bruker kjedelig klær?

er det vanlig at folk er annerledes når du flytter ut med dem? 

Anonymkode: cd47f...26c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. 

Hvorfor gidder du dette? Du har hele livet foran deg, ikke bruk det på å gå på eggeskall. 

Jeg har aldri blitt slått eller dyttet av min samboer, og det er ikke normalt å reagere sånn. 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg brutt nå. Du er bare 21 år, ikke kast bort de neste 60/70 årene på å bli slått og kontrollert. 

Anonymkode: 1828f...8e4

• Liker 25
Skrevet

Du spør om det er normalt. Hvordan var det i oppveksten din? Er du vandt med at pappa slår mamma, siden du lurer på om dette er normalt? 

Anonymkode: 1828f...8e4

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke sånn det skal være 🥰

Anonymkode: e52f7...feb

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo kortere tid dere er gift, jo bedre.

Så gjør det slutt og flytt ut øyeblikkelig. 

Skrevet

Det er klart at man ser mer av hvem folk egentlig er når man flytter sammen. Men høres jo ut som om det var noen signaler på forhånd også.

Dette er ikke bra for deg. Drit i hvor lenge dere har vært sammen eller hvor kort dere har vært gift, dette er ikke noe du skal finne deg i å leve med. Og om du ønsker deg barn en dag, det er ikke et hjem som er bra for barn å vokse opp i!

Anonymkode: bb995...ad3

• Liker 8
Skrevet

Nei, det er ikke ikke normalt å skrike og å dytte deg. 

Men det er helt normalt å holde på med telefonen etter jobb, slitsomt om du maser på ham om å kose eller å «finne ut hva dere skal ha til middag» så snart han stikker hodet inn døra. Med full jobb og deltidsskole er han vel over snitt sliten.

Det er unormalt å skrike «som om du har brukket beinet» hvis du får et blåmerke, men det er også unormalt å påføre kjæresten sin blåmerker. Det er unormalt å slutte å stelle seg når dere bare har vært gift i et år - da har jo du også endret deg etter dere flyttet sammen? 

Dere høres ut som en veldig dårlig match rett og slett. 

Jobber ikke du eller går på skole? Høres ut som du bare går hjemme og venter på å sosialisere med ham og aå kommer han hjem og er sliten og bil være litt i fred? Det unnskylder ikke oppførselen hans, hvis han synes du er masete og innpåsliten er løsningen å gå fra deg heller enn å skrike og dytte deg, men det høres ut som et skikkelig destruktivt mønster for dere begge.

Anonymkode: 93a39...305

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Kjære deg! Jeg ville pakket det mest nødvendige/tatt med evt ting jeg var veldig redd for at han skulle ødelegge, og tatt taxi til nærmeste krisesenter

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det er ikke ikke normalt å skrike og å dytte deg. 

Men det er helt normalt å holde på med telefonen etter jobb, slitsomt om du maser på ham om å kose eller å «finne ut hva dere skal ha til middag» så snart han stikker hodet inn døra. Med full jobb og deltidsskole er han vel over snitt sliten.

Det er unormalt å skrike «som om du har brukket beinet» hvis du får et blåmerke, men det er også unormalt å påføre kjæresten sin blåmerker. Det er unormalt å slutte å stelle seg når dere bare har vært gift i et år - da har jo du også endret deg etter dere flyttet sammen? 

Dere høres ut som en veldig dårlig match rett og slett. 

Jobber ikke du eller går på skole? Høres ut som du bare går hjemme og venter på å sosialisere med ham og aå kommer han hjem og er sliten og bil være litt i fred? Det unnskylder ikke oppførselen hans, hvis han synes du er masete og innpåsliten er løsningen å gå fra deg heller enn å skrike og dytte deg, men det høres ut som et skikkelig destruktivt mønster for dere begge.

Han kan jo ikke bare sette seg på ræva med telefonen når det er middag som skal lages, husarbeid som skal gjøres og en kone som bør vies litt oppmerksomhet!!! Blir jo ikke noe bra samliv ut av det! 

Ts, du må innse at dette forholdet ikke er bra for deg. Du har hele livet foran deg, og kan være glad du bare har vært gift med denne mannen et år. Kom deg bort! Det blir ikke bedre. Han forandrer seg ikke. Du vil bli mer og mer misfornøyd og tilslutt orker du kanskje ikke dra fra han. Så gjør det NÅ!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jo fortere du kommer deg unna, jo bedre! Tror du det er enklere nårndere har fått barn, som i tillegg blir psykisk påvirket av å se pappa være voldelig mot mamma? Det er også godt mulig han blir voldelig mot barna. 

Kom deg unna I DAG.

Anonymkode: 98320...839

• Liker 7
Skrevet

Her bør du flytte ut omgående. 

Anonymkode: 3fce8...2ed

• Liker 2
Skrevet
nissejenta skrev (2 minutter siden):

Han kan jo ikke bare sette seg på ræva med telefonen når det er middag som skal lages, husarbeid som skal gjøres og en kone som bør vies litt oppmerksomhet!!! Blir jo ikke noe bra samliv ut av det! 

Ts, du må innse at dette forholdet ikke er bra for deg. Du har hele livet foran deg, og kan være glad du bare har vært gift med denne mannen et år. Kom deg bort! Det blir ikke bedre. Han forandrer seg ikke. Du vil bli mer og mer misfornøyd og tilslutt orker du kanskje ikke dra fra han. Så gjør det NÅ!

Man må da virkelig ikke lage middag i det man kommer inn døra hjemme, man MÅ ikke ha middag hver dag om man er sliten og ikke har barn, og det er neppe husarbeid som har akkumulert opp i et tomt hus mens han var på jobb? Når man ikke har barn blir det jo knapt husarbeid. «Kona bør vies oppmerksomhet» - er du seriøs? Man kan vel få slappe av litt etter jobb før man må pålegges å underholde ektefellen sin fordi vedkommende kjeder seg?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man må da virkelig ikke lage middag i det man kommer inn døra hjemme, man MÅ ikke ha middag hver dag om man er sliten og ikke har barn, og det er neppe husarbeid som har akkumulert opp i et tomt hus mens han var på jobb? Når man ikke har barn blir det jo knapt husarbeid. «Kona bør vies oppmerksomhet» - er du seriøs? Man kan vel få slappe av litt etter jobb før man må pålegges å underholde ektefellen sin fordi vedkommende kjeder seg?

Jeg jobber også, ikke hver dag. Men av og til.

likevel vil jeg jo være med han. 
hvis vi spiser middag vil han som regel se på tv med mindre jeg sier «nei»

føles som han ikke av eget initiativ vil være sammen med meg.

Skrevet
Dævendøtte skrev (4 timer siden):

Jo kortere tid dere er gift, jo bedre.

Så gjør det slutt og flytt ut øyeblikkelig. 

Er det mulig å få han i fengsel?  For det han gjør

• Liker 1
Skrevet

Er det ting ts kan hjelpe selv med så han ikke blir provosert? Hvis dere krangler ikke eskaler situasjonen med å stå på ditt. Og vil han være i fred så lar du han være i fred. 

Anonymkode: df39e...300

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

han er søt mann med masse kjærlighet, men så straks han er sur blir han noe jeg ikke kjenner igjen! Og det mener jeg bokstaverlig.

Mannen min har ekstreme sinneproblemer, og kan klikke helt på meg at han skriker så høyt, han kan bruke vold ved sinne og være uempatisk. Med vold vil si jeg trekker meg nærmere han fordi jeg vil ordne opp, men han dytter meg hardt vekk!  Hvorfor jeg er så oppå han ved sinnet er fordi jeg syntes han kan finne på mye rart mens han er sur for da er han helt ut av seg selv 

De to siste gangene fikk jeg blåmerker. Da jeg hylgråtet etter han dytta meg brydde han seg heller ikke om meg. «Går det bra oi». Jeg kunne ha brukket beinet av hvor høyt jeg gråt. Men han brydde seg ikke. 

vi har kjent hverandre i 6 år, men da ikke bodd sammen! Så denne siden kom ikke like tydelig frem! Noe var jeg klar over, som at han var sta og kunne ignorert meg i 2 dager uten å snakke hvis vi krangla. Da ignorerte begge hverandre. Men anngående vold og om ekstreme sinneproblemer var jeg ALDRI klar over! 

ikke minst, er det mye jobb og skole. Han jobber fulltid og går på skole deltid (2 gang i kvelder, av og til en helg i mellom) 

Mens jeg forventer vi prater sammen, finner ut av hva vi skal ha til middag. Eller koser litt sammen. Han er helt borte! 

da jeg spør han elsker du meg virkelig sier han ja.  Av og til kysser han meg før han sover.

Han svarte mine meldinger med engang! Chattet med meg nesten hele dagen før vi flytta sammen!  Da var det meg meg meg! Han innrømmet at hak av og til sa han skulle sove når han egentlig spilte. Men utenom det var han helt crazy etter meg! 

men nå er det nesten som jeg ikke er noe. er det fordi jeg sminket meg hver dag før, var så sexy før. Og nå er kjedelig? Er det kanskje fordi jeg nå nesten aldri sminker meg lenger og bruker kjedelig klær?

Er det du som skjer om felles økonomi her for noen dager siden? Hvis det er deg vil jeg råde deg til å gå hvis han i tillegg er voldelig. Hvis ikke du klarer det på egenhånd så oppsøk nærmeste krisesenter

Anonymkode: 75eb0...7c1

Skrevet

Dette høres ikke vanlig ut! Håper du kommer deg unna ❤️ om du synes det er vanskelig å gå kan du ta kontakt med krisesenter som kan gi råd og hjelp. Det er et veldig rødt flagg at du allerede har fått blå merker, det er stor fare for at volden blir grovere etter hvert! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er dere utlendinger begge to? Arrangert ekteskap? Får følelsen av at du ikke er norsk på måten du skriver og at du skriver at dere ikke bodde sammen før dere giftet dere?

Anonymkode: 75eb0...7c1

• Liker 8
Skrevet

Klart det ikke er vanlig å gi folk du bor med blåmerker. Dette er vold i nære relasjoner, men høres ikke ut som det er på nivå for å få mannen fengslet… men det er jo på nivå med å forlate ham. Godt dere ikke har barn. 

Mannen viser foruroligende trekk, men mellom linjene høres ikke ts helt god ut heller. Uansett skal ALDRI vold brukes!

Det høres litt ut som om både ts og mannen er for umodne til å være i et forhold. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...