MorTil2 Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Så debatten i går om havvind. Og der klarer selvsagt ikke en flirende Vedum å svare på det han blir spurt om. Mannen virker til å ha fått hakk i platen. Uansett hva han blir spurt om, så må han på død og liv svare som om han er i en valgkamp: hva de skal få til i brede, skrytende ordlag, og hvor ille alt er blitt etter den forrige regjeringen. Forstår ikke den mannen at han nå har ANSVAR! Og da nytter det ikke med flir, latter og store ord. Da forventes det konkrete vurderinger, faktisk handling og et bevisst forhold til pengebruk og hva som er best uten altfor fastlåste prinsipper. Jeg synes hans lettvinte, selvskrytende holdning er både skremmende og irriterende og lurer på om andre føler at Vedum er en stor risiko for norsk økonomi og samfunnsstruktur. Ikke bare er hans pengebruk i forbindelse med reverseringsiveren hans enorm, men han gjør ikke akkurat en innsats for at vi skal ha et godt forhold til Europa med sitt snakk om at alt skal forbli i Norge. Stygt redd for at hans tro på vår evne til å være selvforsynt skal slå tilbake på oss den dagen vi trenger Europa mer enn noe annet. Hva føler andre som Vedum? Passer han til å sitte med ansvar? 5 1
MorTil2 Skrevet 11. februar 2022 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2022 Entern skrev (22 minutter siden): Jeg liker Vedum. Liker du måten han forvalter pengene våre på? Liker du uttrykker i ansiktet hans når han får spørsmål han ser ut til å hverken forstå eller å ha tenkt over? Liker du måten han messer på den samme reglen som under valgkampen,uten å virke til å forstå at folk flest er drittlei av å høre det? Det er forskjell på å like han som person,at han er blid og virker til å smile av alt og alle (noe jeg mer definerer som idioti), men hva med realismen i den politikken han snakker om. Liker du den? 3 1
Adrenalina1 Skrevet 11. februar 2022 #4 Skrevet 11. februar 2022 MorTil2 skrev (6 minutter siden): Liker du måten han forvalter pengene våre på? Liker du uttrykker i ansiktet hans når han får spørsmål han ser ut til å hverken forstå eller å ha tenkt over? Liker du måten han messer på den samme reglen som under valgkampen,uten å virke til å forstå at folk flest er drittlei av å høre det? Det er forskjell på å like han som person,at han er blid og virker til å smile av alt og alle (noe jeg mer definerer som idioti), men hva med realismen i den politikken han snakker om. Liker du den? Det smilet hans er falskere enn noe du kan forestille deg. Fordrar ikke det glatte trynet på slagsmål Vedum 1 1
Entern Skrevet 11. februar 2022 #5 Skrevet 11. februar 2022 MorTil2 skrev (49 minutter siden): Liker du måten han forvalter pengene våre på? Liker du uttrykker i ansiktet hans når han får spørsmål han ser ut til å hverken forstå eller å ha tenkt over? Liker du måten han messer på den samme reglen som under valgkampen,uten å virke til å forstå at folk flest er drittlei av å høre det? Det er forskjell på å like han som person,at han er blid og virker til å smile av alt og alle (noe jeg mer definerer som idioti), men hva med realismen i den politikken han snakker om. Liker du den? Vedum > Erna
Illuminatum Skrevet 11. februar 2022 #6 Skrevet 11. februar 2022 Entern skrev (9 minutter siden): Vedum > Erna Helt uenig. Om jeg ikke var enig med Erna i alt stolte jeg på henne og at hun hadde satt seg inn i sakene. Vedum virker som at han er i opposisjon. Har virker ikke som han har forstått hva vanlige folk står i om dagen hvor mange vil få store problemer. Selv i går måtte han skryte at den store reduksjonen på avgiften som han har fått til. Hele 8 øre i noen måneder om vinteren. Når prisen er på flere kroner spiller disse ørene ingen rolle. 3 1
MorTil2 Skrevet 11. februar 2022 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2022 Adrenalina1 skrev (3 timer siden): Det smilet hans er falskere enn noe du kan forestille deg. Fordrar ikke det glatte trynet på slagsmål Vedum Ja, i går, på debatten, satt han og flirte helt frem til Solvang stilte ham til veggs på spørsmål han helt tydelig ikke hadde tenkt over eller satt seg inn i. Jeg blir så irritert av det fliret! En eller annen rådgiver bør fortelle han at det rett og slett virker respektløst overfor motparten, men også får han til å fremstå som om han er med i et muntert talkshow, og ikke i en seriøs debatt som omhandler mange, mange millioner av skattepengene våre. Hadde jeg vært Støre i går, hadde jeg virkelig angret på regjeringssamarbeidet. 2 1
MorTil2 Skrevet 11. februar 2022 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2022 Illuminatum skrev (2 timer siden): Helt uenig. Om jeg ikke var enig med Erna i alt stolte jeg på henne og at hun hadde satt seg inn i sakene. Vedum virker som at han er i opposisjon. Har virker ikke som han har forstått hva vanlige folk står i om dagen hvor mange vil få store problemer. Selv i går måtte han skryte at den store reduksjonen på avgiften som han har fått til. Hele 8 øre i noen måneder om vinteren. Når prisen er på flere kroner spiller disse ørene ingen rolle. Og fordi han alltid må gjenta samme mantra som i valgkampen, hvilket i seg selv virker helt meningsløst, så svarer han aldri på det han blir spurt om. Han bare durer i vei og fremstår helt totalt blottet for realitetsprioentering. 2 1
Adrenalina1 Skrevet 11. februar 2022 #9 Skrevet 11. februar 2022 MorTil2 skrev (2 timer siden): Og fordi han alltid må gjenta samme mantra som i valgkampen, hvilket i seg selv virker helt meningsløst, så svarer han aldri på det han blir spurt om. Han bare durer i vei og fremstår helt totalt blottet for realitetsprioentering. En typisk politiker.
I Grosny Skrevet 11. februar 2022 #10 Skrevet 11. februar 2022 (endret) Entern skrev (8 timer siden): Vedum > Erna Vedum < Vedum. Jeg synes Vedum er mindre enn seg selv, men Erna derimot, ikke står så langt tilbake for seg selv (det imponerer forsåvidt ikke meg). Vedum ble plutselig veldig liten da han la seg inn under Arbeiderpartiets regjering og partipisk. Vedum ble valgt inn fordi han støttet populasjonen, Norge og og var kritisk til ACER og Eu. Jobben hans er å stille opp for Norge og vår nasjon. Men han ble så glad for å bli minister at han ditchet populasjonen og Norge for å danse etter pipa til Støre. Han tillater strømpriser som skader fattig folk og næringsliv så stygt at jeg frykter for alvorlige følgeskader i nasjonens økonomi. Velgerne hans vil ha maxpris på maks 50 øre, men populisten Vedum svikter populasjonen og står fram som antipopulist, på linje med hovedtyngden av ledende norske politikere. Endret 11. februar 2022 av I Grosny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå