AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Kunne du levd i et slikt forhold hvor du var en av flere koner/ektemenn? Anonymkode: 81ef5...ce1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 Hvis jeg fikk lov og ha sex med kose på alle koner og ektemenn . Og vi var enige om ingen barn . Kanskje . Anonymkode: bae2a...90b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 Her har du halvannet tusen innlegg å lese om temaet Anonymkode: d6a36...787
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #4 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis jeg fikk lov og ha sex med kose på alle koner og ektemenn . Og vi var enige om ingen barn . Kanskje . Anonymkode: bae2a...90b Mener hvis du var en av flere i forholdet AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her har du halvannet tusen innlegg å lese om temaet Anonymkode: d6a36...787 Jeg er ikke interessert i å diskutere serien så den tråden holder jeg meg unna Anonymkode: 81ef5...ce1 1
Pyar Skrevet 11. februar 2022 #5 Skrevet 11. februar 2022 Mannen min takler såvidt meg (en kone alene). tror 4 er mye. du skal fylle allés forventinger, allés krav, allés ønsker. Nope 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #6 Skrevet 11. februar 2022 Nei, tviler sterkt. Altfor mange å forholde seg til. Tror de fleste har nok med å ta vare på kjærlighetsrelasjon til én person (og mange klarer ikke det en gang!). Også tenner jeg absolutt ikke på at han skal få ha mange partnere og jeg bare én. Skulle i det aller minste vært likt. Anonymkode: 03277...073
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #7 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, tviler sterkt. Altfor mange å forholde seg til. Tror de fleste har nok med å ta vare på kjærlighetsrelasjon til én person (og mange klarer ikke det en gang!). Også tenner jeg absolutt ikke på at han skal få ha mange partnere og jeg bare én. Skulle i det aller minste vært likt. Anonymkode: 03277...073 Hvordan skulle det gått an? Anonymkode: 81ef5...ce1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #8 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kunne du levd i et slikt forhold hvor du var en av flere koner/ektemenn? Anonymkode: 81ef5...ce1 Hverken om jeg hadde flere koner, eller om jeg var en av flere ektemann! Anonymkode: b01bb...d45
Gjest Paramount Skrevet 11. februar 2022 #9 Skrevet 11. februar 2022 Fire koner ville nok blitt for overfladisk for meg. Nære relasjoner krever mye av deg. Det seksuelle frister, og det tror jeg ganske sikkert ikke ville vært noe problem. To kvinner tror jeg kunne funket i praksis, dersom de også hadde god kjemi seg i mellom.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #10 Skrevet 11. februar 2022 I småbarnstiden hadde det vært fantastisk med en hel gjeng å spille på! Anonymkode: 4decd...26e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #11 Skrevet 11. februar 2022 Hva er vitsen med fire koner? Det er jo ingenting annet enn 4x så mye mas. Og sjangsen for at du finner fire kvinner som vil leve slikt og er attraktive er ikke-eksisterende. Så 4 koner er NEI, men fire jenter som jeg rullerer på å ligge med ila uka/måneden er fine greier. Anonymkode: aefdc...d13 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #12 Skrevet 12. februar 2022 Nei, og det utelukkende fordi han er head of the family og har flere koner fordi det er riktig for ham. Anonymkode: eb355...01c
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #13 Skrevet 12. februar 2022 Når du skriver en mann fire koner så tenker jeg jo på poly-forhold basert på mannssjåvinistisk fortolkning av religion. Det hadde ikke vært spesielt aktuelt for meg å leve som en mormoner på generell basis. Men polyforhold i seg selv.. tja. jeg skjønner jeg at monogamiet ikke passer andre og at folk velger alternative måter å være sammen på. Personlig synes jeg det høres slitsomt ut å ha mer enn en kjæreste. Jeg tror også jeg kunne blitt sjalu om jeg skulle delt min mann. Kunne hatt åpent forhold om det kun handlet om sex, men hadde nok ikke likt at det var en kone nummer to (eller tre eller fire) som var like spesielle for han som meg. Anonymkode: 362d7...a9b 1
skreppamedleppa Skrevet 12. februar 2022 #14 Skrevet 12. februar 2022 Når jeg har sett på serien ser jeg den med liberale øyner; det funker for de (intill nylig så og si ) og det synes jeg er fett.. Et polygami forhold er jeg forsåvidt ikke motstander av, så lenge det gjøres på en slik måte som i serien.. INGEN av disse kvinnene virker kuet, undertrykt eller lar en mann tråkke på de! Det er forskjell på dette og det Warren Jeffs holdt på med.. Men det er bare ikke for meg.. Jeg har ikke noe imot at mennesker lever annerledes enn meg, jeg tror ikke det finnes en universell måte å leve livet sitt på men jeg ser ikke for meg at det er for meg. Av mangen grunner.. nr 1, i slike forhold er det stort sett alltid mange barn, det kreves en landsby å oppfostre et barn.. Og i denne serien og i disse søsterforholden så er alle barna så og si ens egne iallefall virker det slik i måten barna blir behandlet. Og det synes jeg er storveis i den familien.. De har vel 18 eller noe sånt. Jeg blir uvel om jeg tenker på å ha en unge. En unge tenker jeg hadde vært mitt aller verste mareritt! Hva hadde da en familie med 18 vært? Uff jeg orker ikke tenke på det engang. En mann har alltid litt grandiose tanker om seg selv "ja hee hee 4 koner, klart, kjør på" fordi de automatisk tenker på sex men størsteparten av de mennene med den innstillingen vet knapt hvordan de skal tilfredsstille en kvinne engang. Å finne noen (og da tenker jeg både mann og søsterkoner) med en slik respekt, integritet, felles mål, felles ønske om å gjøre hverandre sterkere og bedre og virkelig ønske hverandre godt er forferdelig vanskelig. I et forhold mellom to må en av og til jekke seg ned og finne kompromiss... Men i et forhold mellom 5 voksne må en alltid være fleksibel, alltid tenke på felleskapet sitt beste.. Og sorry altså, men her er jeg ikke Jesus... Av og til er det utrolig deilig å gjøre noe fordi jeg vil det. Jeg vil heller ha en aleinekveld fremfor å feire bursdagen til en av mine 18 barn fordi sånn er jeg som natur.. Jeg trives med min utkårede og han er så absolutt nok. Jeg elsker han så mye at han bor i hele hjerte mitt, det er ikke plass til flere menn der..og jeg trenger eller ønsker ikke noen menn til. Det hadde bare blitt slitsomt, utmattende og kjipt.
Gjest Suzanne Skrevet 12. februar 2022 #15 Skrevet 12. februar 2022 Aner ikke noe om den serien, men jeg er ikke fremmed for polygami/ polyandri. Hvis jeg var gift, og det var lov med flerkoneri, kunne hun og jeg delt på mannen. Jeg synes forhold er kompliserte uansett, og så lenge vi var enige om en fordeling av plikter og oppgaver, ser jeg for meg mindre krangling over små ting. Jeg blir fort lei i forhold, og er nok ikke helt "A4", men det hadde vært fint med en avlaster både ift hushold, barn og sex. Kanskje vi tilogmed kunne blitt venninner. Alle måtte selvfølgelig være komfortable med situasjonen. Jeg synes imidlertid fire koner er i overkant.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #16 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når du skriver en mann fire koner så tenker jeg jo på poly-forhold basert på mannssjåvinistisk fortolkning av religion. Det hadde ikke vært spesielt aktuelt for meg å leve som en mormoner på generell basis. Men polyforhold i seg selv.. tja. jeg skjønner jeg at monogamiet ikke passer andre og at folk velger alternative måter å være sammen på. Personlig synes jeg det høres slitsomt ut å ha mer enn en kjæreste. Jeg tror også jeg kunne blitt sjalu om jeg skulle delt min mann. Kunne hatt åpent forhold om det kun handlet om sex, men hadde nok ikke likt at det var en kone nummer to (eller tre eller fire) som var like spesielle for han som meg. Anonymkode: 362d7...a9b skrev det bare som eksempel Anonymkode: 81ef5...ce1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå