AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Ser du betydelig forskjell på din hud og andres på samme alder? Er det merkbare forskjeller? Lurer på om det er verdt det, er litt ekstra styr med solkrem når jeg legger sminke over og det å huske å smøre seg jevnlig osv. Anonymkode: e8fdf...94d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 Jeg har jobbet som nattevakt i snart 18 år og ser lite til solen generelt. Jeg er snart 45 år og Jar ingen tegn til rynker☺️ Anonymkode: c66c7...62b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser du betydelig forskjell på din hud og andres på samme alder? Er det merkbare forskjeller? Lurer på om det er verdt det, er litt ekstra styr med solkrem når jeg legger sminke over og det å huske å smøre seg jevnlig osv. Anonymkode: e8fdf...94d Ang solkrem er de jo ofte ganske fete for huden. Om du skal ha sminke i tillegg ville jeg nøyet meg med dagkrem og/eller foundation med spf 25 eller mer. Og heller valgt solkrem utenom på de mest solrike dagene. Anonymkode: c66c7...62b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #4 Skrevet 11. februar 2022 Jeg har brukt solkrem hver dag siden jeg var i starten av 20 årene. Er nå 37. Ingen rynker. Bruker makeup over uten problemer eller plager Anonymkode: fa6dd...75e 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #5 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har brukt solkrem hver dag siden jeg var i starten av 20 årene. Er nå 37. Ingen rynker. Bruker makeup over uten problemer eller plager Anonymkode: fa6dd...75e Hvor høy faktor? Anonymkode: 76543...db3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #6 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor høy faktor? Anonymkode: 76543...db3 Minimum 30. Har visst minimalt å si om man bruker 30 eller 50 sånn med tanke på beskyttelse. Så skal det også sies at jeg aldri soler meg. Jeg oppholder meg i solen, men sitter aldri bevisst i solen og soler meg. Anonymkode: fa6dd...75e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #7 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Minimum 30. Har visst minimalt å si om man bruker 30 eller 50 sånn med tanke på beskyttelse. Så skal det også sies at jeg aldri soler meg. Jeg oppholder meg i solen, men sitter aldri bevisst i solen og soler meg. Anonymkode: fa6dd...75e Hvilken solkrem bruker du? Og hvilen foundation? Anonymkode: e8fdf...94d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #8 Skrevet 11. februar 2022 Jeg ble først nøye på solkrem etter fylte 30. Bruker nå kun om jeg skal være utendørs. Og har også sluttet å sole meg. Er nå 40. Er rynkefri, bortsett fra linjer rundt øynene når jeg smiler, og fornøyd med huden i ansiktet. Men merker at brystet har fått for mye sol opp gjennom, da jeg sliter med pigmentflekker. Anonymkode: 54a60...1d6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #9 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilken solkrem bruker du? Og hvilen foundation? Anonymkode: e8fdf...94d Bruker denne nå, men variererhttps://www.apotek1.no/produkter/lrp-anthelios-ultra-krem-f50-825664p Ansiktskrem først, så solkrem og så foundation. Varierer på foundation. Anonymkode: fa6dd...75e 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #10 Skrevet 12. februar 2022 Jeg er 36 og har brukt veldig lite solkrem i mitt liv. Kun på solfylte sommerdager når jeg skal være ute lenge. Da har jeg pleid å bruke faktor 20-30. Har alltid hatt et hat til solkrem, for de fleste har gitt meg kviseutbrudd og arr. Har foreløpig ingen rynker, ingen pigmentflekker, ingen solskader. Huden er lys og jevn og glatt. Har aldri vært en solbader, men har heller ikke vært spesielt nøye med å beskytte meg. Vil si huden min er like bra (kanskje bedre) enn mine jevnaldrende. Jeg er interessert i hudpleie og har fått med meg solkrem-hysteriet. Ja, det er viktig å beskytte seg og jeg kunne vært flinkere, men altså: Solkrem faktor 50, hver dag, når man sitter inne i Norge og knapt ser en eneste solstråle? F.eks så er UV indeksen her jeg bor på knappe 0.2 akkurat nå. Det er kjempelavt! Det er viktig å beskytte seg men jeg tenker at vi som bor I norge bør beskytte huden vår på en helt annen måte enn de gjør i f.eks solfylte California og Sør-Europa. Der er det veldig viktig å bruke solkrem. I Norge bør vi beskytte huden vår mot den harde vinterens kulde og lave luftfuktighet. D-vitamin er også svært viktig for huden og bruker man solkrem konstant må man være ekstra nøye med vitamintilkudd/kosthold. Anonymkode: bcdc5...2df 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #11 Skrevet 12. februar 2022 Jeg bruker setting spray med spf 50 i etter jeg har lagt sminke og utover dagen. Genialt. Solkrem bruker jeg bare når jeg trener eller av andre grunner er i solen uten sminke. Anonymkode: e0986...f61 1
Kreps77 Skrevet 12. februar 2022 #12 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg bruker setting spray med spf 50 i etter jeg har lagt sminke og utover dagen. Genialt. Solkrem bruker jeg bare når jeg trener eller av andre grunner er i solen uten sminke. Anonymkode: e0986...f61 Kan jeg spørre hvilken setting spray du bruker som ha spf 50? Dette hørtes ut som en god løsning. 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #13 Skrevet 12. februar 2022 Dette bildet er opprinnelig fra en yrkes sjofør, og man ser at den ene siden er vindus siden hans. Litt off topic da Bildet har blitt brukt til mye, men jeg mener det var historien bak. Anonymkode: 0f578...ae1 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #14 Skrevet 12. februar 2022 Er mye ute i solen bruker solkrem, men sikkert ikke så mye jeg burde, men jeg ser mer forskjell på kvinner på min alder og yngre som har brukt sminke siden de va 12. Jeg har aldri brukt det og har glatt hud uten rynker eller kviser. Mens de som har brukt sminke ser mye eldre ut enn meg. Selv min søster som er 9 år yngre enn meg ser eldre ut. Solen gjør nok forskjell snart regner jeg med, men sminke gjør også noe med huden. Anonymkode: f2253...25b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #15 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er mye ute i solen bruker solkrem, men sikkert ikke så mye jeg burde, men jeg ser mer forskjell på kvinner på min alder og yngre som har brukt sminke siden de va 12. Jeg har aldri brukt det og har glatt hud uten rynker eller kviser. Mens de som har brukt sminke ser mye eldre ut enn meg. Selv min søster som er 9 år yngre enn meg ser eldre ut. Solen gjør nok forskjell snart regner jeg med, men sminke gjør også noe med huden. Anonymkode: f2253...25b Mye sminke beskytter faktisk mot solskader og forurensning m.m. det er bare en myte at sminke skader huden. Anonymkode: e8fdf...94d 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #16 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er mye ute i solen bruker solkrem, men sikkert ikke så mye jeg burde, men jeg ser mer forskjell på kvinner på min alder og yngre som har brukt sminke siden de va 12. Jeg har aldri brukt det og har glatt hud uten rynker eller kviser. Mens de som har brukt sminke ser mye eldre ut enn meg. Selv min søster som er 9 år yngre enn meg ser eldre ut. Solen gjør nok forskjell snart regner jeg med, men sminke gjør også noe med huden. Anonymkode: f2253...25b Det er feil. Sminken beskytter mot miljøgifter med mer. Vet ikke hvor gammel du er, men sminken før i tiden (bare 10-15 år siden) var av elendig kvalitet. Billigsminke er også dårlig. For ikke å snakke om at mange bruker sminkeservietter og annen sminkefjerner som er dårlig for huden. Sminke i seg selv er ikke dårlig. Anonymkode: e0986...f61 1 1
Kaneel Skrevet 12. februar 2022 #17 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg bruker setting spray med spf 50 i etter jeg har lagt sminke og utover dagen. Genialt. Solkrem bruker jeg bare når jeg trener eller av andre grunner er i solen uten sminke. Anonymkode: e0986...f61 Hvor kjøper du den hen og merke?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #18 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2/11/2022 den 3.56): Jeg har jobbet som nattevakt i snart 18 år og ser lite til solen generelt. Jeg er snart 45 år og Jar ingen tegn til rynker☺️ Anonymkode: c66c7...62b Haha, særlig. Du må være et medisinsk mirakel. Anonymkode: 65bf5...05f 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #19 Skrevet 12. februar 2022 10 hours ago, Kreps77 said: Kan jeg spørre hvilken setting spray du bruker som ha spf 50? Dette hørtes ut som en god løsning. Vil bare gjøre oppmerksom på at man må påføre en viss mengde produkt for å oppnå spf som er oppført på kremen (eller sprayen i dette tilfellet). Det er anbefalt å bruke en teskje solkrem fordelt på ansikt, hals og nakke - først da oppnår man den beskyttelsen som er merket på produktet. Man bruker ikke så veldig mye settingspray, jeg vil derfor tro at beskyttelsen ikke er i nærheten av SPF50. https://kreftforeningen.no/forebygging/sol-solarium-og-hudkreft/sporsmal-og-svar-om-solkrem/ Anonymkode: e564d...c2b 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #20 Skrevet 13. februar 2022 Jeg er 43 år. Aldri vasket ansiktet med annet enn vann. Bruker dagkrem. Aldri solfaktor. Jeg har smilerynker rundt øynene, ingen ellers. Anonymkode: 2d460...5f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå