Gå til innhold

Søskenbarn som bestemmer alt i familien.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter mitt første barn snart, men er usikker på om jeg ønsker at det skal ha kontakt med familien min. 

Problemet er at jeg har ett søskenbarn som bestemmer alt i familien, altså på det nivået at om personen plutselig misliker deg er du ikke invitert på noen ting i familien etterpå. Feks misliker personen det ene søskenet mitt, så i mange år var det totalt utestengt fra alt (til og med begravelsen til ett nært familiemedlem). Etter endel samtaler med pappa klarte vi ordne ting, men nå er det startet igjen. Så i siste selskapene var ikke dette søskenet invitert eller jeg pga søskenbarnet arrangerte det.

Jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre, men vurderer nå kutte ut bestemor, foreldrene til søskenbarnet og noen til pga jeg ikke ønsker barnet skal vokse opp med slike relasjoner for jeg tenker om de voksne hadde satt grenser kunne ikke søskenbarnet mitt holdt på slik.  

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 8e8d1...a2a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg venter mitt første barn snart, men er usikker på om jeg ønsker at det skal ha kontakt med familien min. 

Problemet er at jeg har ett søskenbarn som bestemmer alt i familien, altså på det nivået at om personen plutselig misliker deg er du ikke invitert på noen ting i familien etterpå. Feks misliker personen det ene søskenet mitt, så i mange år var det totalt utestengt fra alt (til og med begravelsen til ett nært familiemedlem). Etter endel samtaler med pappa klarte vi ordne ting, men nå er det startet igjen. Så i siste selskapene var ikke dette søskenet invitert eller jeg pga søskenbarnet arrangerte det.

Jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre, men vurderer nå kutte ut bestemor, foreldrene til søskenbarnet og noen til pga jeg ikke ønsker barnet skal vokse opp med slike relasjoner for jeg tenker om de voksne hadde satt grenser kunne ikke søskenbarnet mitt holdt på slik.  

Hva ville dere gjort? 

Det er ikke normalt å ha mye med tanter onkler og søskenbarn i voksen alder   Du trenger ikke kutte ut dim bestemor du inviterer selv uten de andre eller drar på besøk. 

Anonymkode: 05940...000

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva ville dere gjort? 

Vel, hvis søskenbarnet er den som arrangerer, så er det fritt frem for dette søskenbarnet å ikke invitere familiemedlemmer det ikke liker. Når du inviterer, så inviterer du hvem du vil og gir fanden i hva dette søskenbarnet mener, sier og gjør. Hvis dette søskenbarnet så bærer nag til deg etterpå og unnlater å invitere deg, så gi fanden. Du er den som bestemmer hvem du skal invitere til dine arrangement. Seriøst, det er ikke så himla vanskelig å sette grenser, når man begynner å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...