Gå til innhold

HOLD SYKEBARNA DERES HJEMME!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er barnet ditt syk? Så vær så snill og hold barnet ditt hjemme! Når du leverer syk barn til barnehagen, så går det utover mange familier, små barn osv. 

Jeg er så lei av sykdommer fra barnehagen, at jeg snart tar barnet ut fra barnehagen. Gang på gang. Blir smittet en uke hjemme, smittet igjen hjemme. Og dette tar aldri slutt.

Jeg føler vi er hele tiden syke. Har vært innlagt på sykehuset med minste to ganger. Det har vært tøffe uker med våkne netter, gråt, sykehus osv. 

Endelig ble vi kvitt sykdommen, og leverte eldste til barnehagen. Gikk for å hente han, så ser jeg en MOR som venter utenfor, med skikkelig hoste helt rød i ansiktet og henter ungen som også HOSTER!  og hva skjer nå? 
Barnet vårt hoster og spyr nå! 
Det koker inni meg, jeg er sliten.

Anonymkode: 1a12f...a6f

• Liker 3
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke barna mine I bhg nettopp paga sånne ting og Fordi de har det bedre hjemme vi slipper og være syke heletiden.

Anonymkode: be34e...232

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke barna mine I bhg nettopp paga sånne ting og Fordi de har det bedre hjemme vi slipper og være syke heletiden.

Anonymkode: be34e...232

Okei, hvordan lever du da?

• Liker 4
Skrevet

Så dårlig gjort. Ja man bør holde seg hjemme når man er syk (ved oppkast eller feber, og nå med ekstra forholdsregler mtp pandemi).

• Liker 2
Skrevet

Det var da svært da.. Barnehagebarn er jo konstant snørrete og hoster masse fra okt - mai, spesielt de minste. Og de har jo ikke noe immunforsvar, og blir derfor fort syke/hele tiden syke, slik at de skal kunne bygge opp immunforsvaret sitt. Selvfølgelig smitter det over til foreldrene veldig ofte også. Det er ingen som er så ofte syke som småbarnsforeldre.

Når det er sagt så lar de fleste foreldre barna være hjemme med nyoppståtte symptomer, og holder de hjemme iht reglene som blir satt i bhg. Feks 48 timer symptomfri etter omgangssyke, eller 24 t feberfri etter en forkjølelse/andre sykdommer. Det er derimot ikke nødvendig å holde barna hjemme ukesvis selv om de fortsatt hoster og snørrer etter en forkjølelse. 

Det er stor forskjell på nyoppståtte symptomer og restsymptomer. 

• Liker 13
Skrevet

Det du beskriver er helt normalt ! Det er ikke andre barn sin skyld, det bare er slik. Og mye av det har skyld i 1-2 år med sprinting og isoloasjon. skyld heller på det

jeg har to barn , slik har mitt år vært

6-11 januar: eldste hjemme med diare og karanrene etter diare 
14-18 januar: yngste hjemme med ørebetennelse og feber
26-31 januar: eldste hjemme med omgansyke og karanrene 
29-31 januar: ynste Har omgansyke 
1-4 februar: yngste tester positivt på covid, isoloasjon. 2 feb testet mannen positivt 
6-10 februar : elste og jeg har korona og isolasjon .
 9 februar begynner begge å verke fra øyene og ørene. Nå i skrivende stund har begge barna øre og øyebetennelse med feber etter covid

sp slik du skjønner, det er normalt. Man kommer seg aldri på jobb denne ekstreme sykdoms sesongen. Slitsomt for store og for små . 

Anonymkode: f617f...640

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er helt enig med deg! Og kommer med en upopulær mening: når det ene barnet ditt er hjemme med omgangssyken, hold det/de andre også hjemme!!! Her har barnehagen vært stengt grunnet omgangssyke. I forrige uke var 17(!) barn hjemme, denne uken er det de voksne. Jeg driter i om det er tungt å ha flere barn hjemme samtidig. Spesielt omgangssyke er de fleste lite interesserte i å få… 

Anonymkode: 99a16...1ad

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg! Og kommer med en upopulær mening: når det ene barnet ditt er hjemme med omgangssyken, hold det/de andre også hjemme!!! Her har barnehagen vært stengt grunnet omgangssyke. I forrige uke var 17(!) barn hjemme, denne uken er det de voksne. Jeg driter i om det er tungt å ha flere barn hjemme samtidig. Spesielt omgangssyke er de fleste lite interesserte i å få… 

Nettopp!! Sender syke barnet, og skylder på pandemien. Bulshitt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er barnet ditt syk? Så vær så snill og hold barnet ditt hjemme! Når du leverer syk barn til barnehagen, så går det utover mange familier, små barn osv. 

Jeg er så lei av sykdommer fra barnehagen, at jeg snart tar barnet ut fra barnehagen. Gang på gang. Blir smittet en uke hjemme, smittet igjen hjemme. Og dette tar aldri slutt.

Jeg føler vi er hele tiden syke. Har vært innlagt på sykehuset med minste to ganger. Det har vært tøffe uker med våkne netter, gråt, sykehus osv. 

Endelig ble vi kvitt sykdommen, og leverte eldste til barnehagen. Gikk for å hente han, så ser jeg en MOR som venter utenfor, med skikkelig hoste helt rød i ansiktet og henter ungen som også HOSTER!  og hva skjer nå? 
Barnet vårt hoster og spyr nå! 
Det koker inni meg, jeg er sliten.

Helt enig med deg. Jeg er vikar og klarte å være frisk i 2 år uten noe som helst korona, helt til jeg starta å jobbe på barnehagen. Nå er jeg smittet med covid 😕

Anonymkode: e236a...1b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig!!!! Veldig veldig enig! Det der har provosert meg mang en gang opp gjennom årene. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig enig med deg ts. Joda, unger snørrer og hoster 90% av vinteren. Og det kan jeg leve med. Men den hersens omgangsyken, kunne vært unngått i så mange tilfeller hvis folk bare hadde brukt hodet. Og det idiotiske er at det ofte er de samme foreldrene som går igjen og. Samme hva barnehagen sier. For et par år siden, var det et barn på vår avdeling som fire ganger i løpet av vinteren, ble sendt i barnehagen dagen etter det hadde spydd på natta. Foreldrene sa ikke noe, men barnet fortalte det under frokosten.

siden august nå, har det vært samme barn som har blitt levert fire ganger med vondt i magen og unnskyldning om at det spiste for mye kveldsmat. Tre av gangene endte det med spy utover hele avdelingen, den fjerde måtte det hentes igjen pga feber i tillegg. Hvorfor? Hvorfor er deres tid mer viktig enn min? Det provoserer meg noe voldsomt! 

• Liker 3
Skrevet

Det du beskriver er helt normalt ! Det er ikke andre barn sin skyld, det bare er slik. Og mye av det har skyld i 1-2 år med sprinting og isoloasjon. skyld heller på det

1-4 februar: yngste tester positivt på covid, isoloasjon. 2 feb testet mannen positivt 
 9 februar begynner begge å verke fra øyene og ørene. Nå i skrivende stund har begge barna øre og øyebetennelse med feber etter covid

sp slik du skjønner, det er normalt. Man kommer seg aldri på jobb denne ekstreme sykdoms sesongen. Slitsomt for store og for små . 

Ja det er normalt, men det er dessverre normalt nettopp fordi foreldre sender syke barn i barnehagen. Når du hevder det er pga spriting og isolasjon viser du at du ikke forstår hvordan sykdom oppstår og sprer seg. Sykdom er ikke noe som bare dukker opp av ingenting. Man blir syk fordi man har blitt smittet av noen! 

Anonymkode: d0ab2...380

• Liker 1
Skrevet

Prøv å jobbe i den smittefesten🙄

Helt enig! Hold barna hjeme når de er syke!!

Anonymkode: 5daa7...acb

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt barn i barnehage i over seks år til sammen nå. Så lenge de går i barnehagen, er de konstant syke! Fordi folk ikke holder ungene hjemme når de er syke. 

• Liker 2
Skrevet

Innimellom hoster og snørrer ungene jevnt og trutt. De er ikke syke og selvsagt er de både i barnehagen og på skolen. 
Hysteriske fjols for holde sine unger hjemme om de er engstelige og redde 

Anonymkode: ea48c...877

• Liker 1
Skrevet

Blir aldri kvitt smitte i barnehage. De fleste sykdommer er man jo mest smittsom rett før symptomene slår ut. Vi smittet hele småbarnsavdelingen med omgangssyke selv om vi selv hadde barnet hjemme i 4 dager etter oppkast. 

vi kan okke ta barnet utgav barnehagen før vi vet at det er sykt! 

Anonymkode: 9f0f9...d9b

• Liker 5
Skrevet
Jadzia skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt barn i barnehage i over seks år til sammen nå. Så lenge de går i barnehagen, er de konstant syke! Fordi folk ikke holder ungene hjemme når de er syke. 

Det er sånn de bygger opp immunforsvaret sitt.

Anonymkode: 1b09c...499

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Blir aldri kvitt smitte i barnehage. De fleste sykdommer er man jo mest smittsom rett før symptomene slår ut. Vi smittet hele småbarnsavdelingen med omgangssyke selv om vi selv hadde barnet hjemme i 4 dager etter oppkast. 

vi kan okke ta barnet utgav barnehagen før vi vet at det er sykt! 

Anonymkode: 9f0f9...d9b

Dette! Vår kastet opp i barnehagen helt ut av det blå en mandag formiddag. Vi aner ikke hvor han har fått det fra, for vi hadde ikke vært sammen med andre enn besteforeldre i helga og ingen av dem har hatt omgangssyke siden vi foreldre var små, og han har ikke vært med på butikken eller noe sånt. Hadde ingen symptomer på forhånd heller, så verken vi eller barnehagen hadde kunnet gjette at han var syk. Så det er på sett og vis vår feil at hele avdelingen fikk omgangssyke, men hvor det kom fra veit ikke jeg, og vi foreldre ble ikke syke så jeg kan jo ikke skjønne at han ble smittet av oss på noe vis etter at vi hadde vært på butikken..

Noen ganger lurer jeg på om det bare lever omgangssykegnomer i barnehagen som bare sørger for at det oppstår en gang annahver måned høst og vintersesongen igjennom 🤷😂

Anonymkode: 29dc0...536

• Liker 1
Skrevet

Man er smittsom før man har symptomer. 

Man kan hoste uten å være smittsom - det er stor forskjell på restsymptomer og nyoppståtte symptomer. 

Samfunnet stopper opp om småbarnsforeldre skal holde ungene hjemme - og dermed være vekke fra jobb - hver gang poden kommer med et nys... 

Oppkast og diaré er en ting, men å påstå at man skal holde ungene hjemme ved det minste lille host..? Nope.. Selv ikke i koronareglene kreves det. 

Anonymkode: b3b6e...402

• Liker 5
Skrevet

Ja, folk er utrolig egoistiske!
Jeg måtte ringe en mor for å be henne hente datteren, som hadde feber og kastet opp bare en time etter hun ankom barnehagen. Gikk på butikken etter jobb, og gjett hvem jeg så der? Jo da, mor og datter, og jenta gikk rundt og tok på massevis av matvarer, inkl. frukt og grønnsaker. Da moren så meg, var hun rask med å gjemme seg.
Vi opplever det flere ganger i måneden, at foreldre kaster fra seg tydelig syke barn og springer avgårde. 

Under de strengeste restriksjonene etter barnehagene åpnet igjen, hadde vi faktisk det laveste antallet syke barn noen gang, siden alle måtte følge strenge regler for personlig hygiene og karantene. Nå som ting er åpnet igjen, ramler det inn med syke barn igjen.

Anonymkode: 5ad62...917

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...