AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #1 Skrevet 10. februar 2022 Jeg har en samboer som ikke deltar i husarbeid overhodet. Kjent problemstilling 😬 Han viste ingen tegn til dette da vi ble sammen for 4 år siden. Da vasket han og rengjorde leiligheten sin. Dette endret seg ganske fort etter at vi flyttet sammen. Jeg gjør ikke arbeidet for han dersom noen skulle tro det. Så hans "del" ser helt forferdelig ut. Jeg vasker i de rommene jeg oppholder meg i, for jeg orker ikke leve i møkk rett og slett. Jeg har sagt i fra sååå mange ganger på en fin måte, men han reagerer bare med silent treatment eller kommer med mange unnskyldninger. Vi jobber begge fullt. Vi har ikke råd til at en av oss jobber mindre heller og jeg sliter i tillegg med en diagnose, som jeg prøver så godt jeg kan å tilrettelegge samtidig med jobb. Hvs kan jeg gjøre for at han skal forstå? Og hvorfor forstår han ikke dette? Jeg ser jo hvor dumt dette blir, men jeg er jo så glad i han. Har mine feil jeg også. Anonymkode: 3b977...096 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #2 Skrevet 10. februar 2022 Du går selvsagt fra ham. Han kommer tydeligvis ikke til å endre seg, så hvorfor skal du bruke flere kalorier på ham? Anonymkode: 60aa4...bc6 25
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #3 Skrevet 10. februar 2022 Kanskje han kan betale for vaskehjelp? Anonymkode: fcb59...871 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #4 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje han kan betale for vaskehjelp? Anonymkode: fcb59...871 Det har han ikke råd tid. Har såvidt penger til overs etter alle regningene er betalt. I tilegg betaler han ned på en gjeldsordning. Han har hatt stor gjeld tidligere. Anonymkode: 3b977...096
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #5 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du går selvsagt fra ham. Han kommer tydeligvis ikke til å endre seg, så hvorfor skal du bruke flere kalorier på ham? Anonymkode: 60aa4...bc6 Jeg er somsagt så glad i han. Klarer ikke smerten jeg må gjennom. Ønsker vel at det på en mirakuløs måte skal endre seg... Eller at noen har noen ekstremt gode tips. Så er jeg redd det er min feil på en måte. Kanskje han er deprimert. Har spurt, men han sier nei. Anonymkode: 3b977...096
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #6 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har han ikke råd tid. Har såvidt penger til overs etter alle regningene er betalt. I tilegg betaler han ned på en gjeldsordning. Han har hatt stor gjeld tidligere. Anonymkode: 3b977...096 I tillegg " skulle det stå. Kan også legge til at jeg tenker at han er lojal og trofast (tilsynelatende) og at det er en bragd i seg selv. Så jeg ikke kan forvente noe mer på en måte. Vet det høres rart ut, men tenker jeg ikke fortjener noe bedre da. Ts Anonymkode: 3b977...096
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #7 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I tillegg " skulle det stå. Kan også legge til at jeg tenker at han er lojal og trofast (tilsynelatende) og at det er en bragd i seg selv. Så jeg ikke kan forvente noe mer på en måte. Vet det høres rart ut, men tenker jeg ikke fortjener noe bedre da. Ts Anonymkode: 3b977...096 Det er ikke en bragd, det er et minimum av hva man kan forvente. Anonymkode: 85abe...5d7 28 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #8 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I tillegg " skulle det stå. Kan også legge til at jeg tenker at han er lojal og trofast (tilsynelatende) og at det er en bragd i seg selv. Så jeg ikke kan forvente noe mer på en måte. Vet det høres rart ut, men tenker jeg ikke fortjener noe bedre da. Ts Anonymkode: 3b977...096 Du tuller nå, sant? Anonymkode: 60aa4...bc6 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #9 Skrevet 10. februar 2022 Mange menn er sånn. Moren deres ordnet alt. I forelskelsesfasen gjør de husarbeid, når den er over begynner de å se moren sin i deg. Og forventer samme behandling. Det er et merkelig fenomen. Anonymkode: e1c66...8d5 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #10 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke en bragd, det er et minimum av hva man kan forvente. Anonymkode: 85abe...5d7 Mulig. Men alle mine tidligere partnere har vært utro. Og ja, det er jeg som er dårlig på å velge riktig partner. Jeg klarer ikke spotte rød flagg om dem så står rett foran meg og uler. Har den siste tiden fått diagnosen kptsd, som kan forklare den saken. Og når jeg først faller for de, så klarer jeg ikke løsrive meg når jeg har oppdaget de rød flaggene. Har dårlig selvbilde. Anonymkode: 3b977...096
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #11 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du tuller nå, sant? Anonymkode: 60aa4...bc6 Mener alt helt alvorlig. Hvorfor tenker du at jeg tuller? Ts Anonymkode: 3b977...096
Trolltunge Skrevet 11. februar 2022 #12 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det har han ikke råd tid. Har såvidt penger til overs etter alle regningene er betalt. I tilegg betaler han ned på en gjeldsordning. Han har hatt stor gjeld tidligere. Anonymkode: 3b977...096 Virker som du har satt deg selv i sjakk matt, selv om det er han som burde ha den stillingen. Han vet trolig at du ikke går, og finner deg i det. Har derfor ikke respekt for deg. Det du sier om dette er bare ufarlig mas. Du kommer nok til å gå lei. Derfor bedre at du klarer å hevde deg før du gjør det. Si rett ut at du ikke orker dette, og han har ikke råd til at du går lei og går fra ham, så han bør ta deg alvorlig før du går lei. Først må du imidlertid ta deg selv alvorlig. Man får ikke mer respekt fra andre enn man har for seg selv. 9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #13 Skrevet 11. februar 2022 Trolltunge skrev (2 minutter siden): Virker som du har satt deg selv i sjakk matt, selv om det er han som burde ha den stillingen. Han vet trolig at du ikke går, og finner deg i det. Har derfor ikke respekt for deg. Det du sier om dette er bare ufarlig mas. Du kommer nok til å gå lei. Derfor bedre at du klarer å hevde deg før du gjør det. Si rett ut at du ikke orker dette, og han har ikke råd til at du går lei og går fra ham, så han bør ta deg alvorlig før du går lei. Først må du imidlertid ta deg selv alvorlig. Man får ikke mer respekt fra andre enn man har for seg selv. Men da vil han bare være med meg for det er lettere økonomisk? Ts Anonymkode: 3b977...096 1
Trolltunge Skrevet 11. februar 2022 #14 Skrevet 11. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men da vil han bare være med meg for det er lettere økonomisk? Ts Anonymkode: 3b977...096 Det sa jeg ikke. Fakta er likevel at han vil streve økonomisk om du går fra ham, og man elsker kun en partner til ting som er til plage og irritasjon spiser opp alle gode følelser. Så han går rake veien mot brudd om han ikke lytter. Som så mange menn før ham. Det vi kvinner gir uttrykk for blir ofte tatt som ufarlig mas, til vi går lei og tom, og går. Du elsker ham ennå, men la oss tenke 10 år fremover i tid. Da har dette ødelagt dine følelser for god stund siden. Så vil du, og han, redde forholdet, da må du sette deg i respekt FØR følelsene dine renner ut i rot. Mannen har ikke råd til brudd. Likevel er han så sikker på at du ikke går at han blåser i det du sier. Føler det er trygt,for du går uansett ikke. Bare maser, ufarlig. Han sager av grena han sitter på. I så stor grad tar han deg som selvfølge. Endret 11. februar 2022 av Trolltunge 12 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #15 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en samboer som ikke deltar i husarbeid overhodet. Kjent problemstilling 😬 Han viste ingen tegn til dette da vi ble sammen for 4 år siden. Da vasket han og rengjorde leiligheten sin. Dette endret seg ganske fort etter at vi flyttet sammen. Jeg gjør ikke arbeidet for han dersom noen skulle tro det. Så hans "del" ser helt forferdelig ut. Jeg vasker i de rommene jeg oppholder meg i, for jeg orker ikke leve i møkk rett og slett. Jeg har sagt i fra sååå mange ganger på en fin måte, men han reagerer bare med silent treatment eller kommer med mange unnskyldninger. Vi jobber begge fullt. Vi har ikke råd til at en av oss jobber mindre heller og jeg sliter i tillegg med en diagnose, som jeg prøver så godt jeg kan å tilrettelegge samtidig med jobb. Hvs kan jeg gjøre for at han skal forstå? Og hvorfor forstår han ikke dette? Jeg ser jo hvor dumt dette blir, men jeg er jo så glad i han. Har mine feil jeg også. Anonymkode: 3b977...096 Så du vi fortsette være hans mamma og vaske hjelp? Er ikke han skikkelig turn off? Jeg hadde vært flau av å være sammen med en slik tafatt idiot Anonymkode: 1c444...dfa 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #16 Skrevet 11. februar 2022 Trolltunge skrev (4 timer siden): Det sa jeg ikke. Fakta er likevel at han vil streve økonomisk om du går fra ham, og man elsker kun en partner til ting som er til plage og irritasjon spiser opp alle gode følelser. Så han går rake veien mot brudd om han ikke lytter. Som så mange menn før ham. Det vi kvinner gir uttrykk for blir ofte tatt som ufarlig mas, til vi går lei og tom, og går. Du elsker ham ennå, men la oss tenke 10 år fremover i tid. Da har dette ødelagt dine følelser for god stund siden. Så vil du, og han, redde forholdet, da må du sette deg i respekt FØR følelsene dine renner ut i rot. Mannen har ikke råd til brudd. Likevel er han så sikker på at du ikke går at han blåser i det du sier. Føler det er trygt,for du går uansett ikke. Bare maser, ufarlig. Han sager av grena han sitter på. I så stor grad tar han deg som selvfølge. Ja, vet du har helt rett og burde gjøre noe med saken. Er bare så utrolig vanskelig 😅 Sliter skikkelig med å ta et valg. Han har faktisk andre utrolig gode kvaliteter. Jeg har prøvd å snakke med han skikkelig om dette, men han blir bare irritert. Hvilke er en dårlig måte å reagere på. Derfor får jeg noen ganger følelsen av at han bare er med meg av økonomiske årsaker, selv om ikke du mente det slik altså. Men samtidig da så betyr jo det at jeg ikke stoler på han og føler meg trygg med han. Anonymkode: 3b977...096 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #17 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I tillegg " skulle det stå. Kan også legge til at jeg tenker at han er lojal og trofast (tilsynelatende) og at det er en bragd i seg selv. Så jeg ikke kan forvente noe mer på en måte. Vet det høres rart ut, men tenker jeg ikke fortjener noe bedre da. Ts Anonymkode: 3b977...096 Det er en selvfølge, ikke en bragd. Anonymkode: c0a44...b1b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #18 Skrevet 11. februar 2022 Hvorfor mener du at det er din feil at han ikke gjør husarbeide og at du ikke fortjener bedre? Misforsto jeg deg nå? Ser du på deg selv som en dårlig person? Er du slem mot han eller noe siden du ikke fortjener bedre? Har du kuttet av han armer og bein siden det er din feil at han ikke gjør husarbeide? 🤔 Anonymkode: ad46c...60d 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #19 Skrevet 11. februar 2022 Aiaiai. Dette er ikke en fyr å samle på, og din diagnose hindrer deg i å gå fra ham jo før jo heller. Kanskje få noen timer hos psykolog eller snakk med fastlegen? Anonymkode: 2c33f...18c 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #20 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor mener du at det er din feil at han ikke gjør husarbeide og at du ikke fortjener bedre? Misforsto jeg deg nå? Ser du på deg selv som en dårlig person? Er du slem mot han eller noe siden du ikke fortjener bedre? Har du kuttet av han armer og bein siden det er din feil at han ikke gjør husarbeide? 🤔 Anonymkode: ad46c...60d He he nei. Men jeg har ikke hatt det så bra i det siste, går nå til psykolog. Prøver det jeg kan for å få det bedre. Men er vel bare utrolig takknemlig for at han ikke har forlatt meg i denne perioden. For har sikkert ikke vært lett å leve med da. Anonymkode: 3b977...096
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå