Gå til innhold

Sykdom, slutter på studier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg ble i høst diagnosert kronisk tarmsykdom (IBD).

Jeg studerer på NTNU, og går andre halvår i 1. året. 
Grunnet sykdommen har jeg funnet ut at studier blir veldig tungt, da jeg har vært innlagt store deler av forrige halvår, og mye syk. Derfor har jeg ikke fått med meg det jeg trenger av det skolemessige. 
Før jul hadde vi 3 eksamener, grunnet at jeg har gått et relevant studieretning på vgs klarte jeg å stå på 2 av disse eksamenene, mens en av dem flyttet jeg over til det skolehalvåret jeg er i nå.

Fagene vi har i år er lang vanskeligere, og jeg merker allerede nå at dette ikke kommer til å gå, da jeg ofte må på sykehus for behandling, og i store perioder ikke er i form rett og slett til å studere.

Jeg har lyst til å slutte på skolen nå. Derfor er jeg bekymret for at lånet fra Lånekassen blir veldig stort, og lurer på om det er noe som helst form for fritak fra at studiestipendet blir et lån da jeg har vært syk, og kan få bekreftet dette fra min lege.

Takk for svar. Mvh Anonym.

Anonymkode: 9712f...771

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du kan få omgjort de 40% ved fullført utdannelse til å bli stipend når du slutter. Men du kan bli «sykemeldt» i f.eks et år.  Så fortsetter du på studiet som vanlig senere. Det beste er bare å kontakte Lånekassen og få din sak avklart :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil dette si at jeg kun kan få dekket de siste 4 månedene?

Anonymkode: 9712f...771

Kontakt Lånekassen, vi er ikke saksbehandlere !

Skrevet

Den siste virket kanskje litt bitchy- men vi kjenner ikke saken din 100% ei er vi heller saksbehandlere i Lånekassen. Kontakt de. Veldig synd hvis vi øker forventningene dine, også blir det kanskje ikke som håpet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...