Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

kjenner litt på disse dagene jeg.. er alenemor men før det var jeg ikke sammen med en stor romantiker så disse dagene har alltid vært litt såre. Får så mange snapper fra venninner der mannen har kjøpt hinsides gaver fra ungene, de er på weekendtur osv… alle feirer gange 100… min datter har perler ett armband og tegnet ett kort og ville vi skulle handle inn god frukost. Og dette er mer enn nok for meg,  Ang morsdag. men har ny kjæreste, og han syns Valentines var tull. Og jeg kjente det var litt kjipt… hva tenker dere? Feirer dere begge dagene? 

Anonymkode: 99056...39a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vanligvis et feire menneske  og tenker at alt som feires kan, feires bør:nordvesta: og lar ikke gode sjanser til en feiring gå stille i dørene, selv vaffeldagen markeres her i gården.. Men akkurat den valentinsdagen kan faktisk bli litt i overkant av kvalmende.. Synes den er forferdelig oppskrytt og en tulledag.. Det er en slik "feiring" de andre feire dagene i året ser litt ned på, selv vaffeldagen..Valentinsdagen får ikke sitte med voksenbordet der de andre feire dagene sitter for å si det slik! 

Jeg synes det blir for sukkersøtt og kvalmende som å spise 3 kilo smågodt på en dag kvalmende, så her i huset blir den ikke markert. Men meg og mannen ble sammen omtrent på den tiden av året så vi markerer det gjerne med en koselig middag ute eller noe annet men det har ingenting med valentinsdagen å gjøre. Jeg kan være mer enn romantisk av meg så det skal ikke stå på det, men valentinsdagen blir så påtatt og falskt ståhei..

Ang morsdagen, nå er ikke jeg mor og kommer heldigvis aldri til å bli det heller *helt frivillig der altså*  men jeg kunne syntes det var en litt sår dag de første årene etter min biologiske mor døde. Vi gjorde aldri noe ekstravigant ut av morsdagen, men det er likevel på morsdagen og farsdagen at det svir litt ekstra i hjerteroten for folk som ikke har sine lengre tror jeg, men så er jeg også såpass heldig at jeg har ei jeg ser på som mor i aller høyeste grad og hun ser heldigvis på meg som sin datter så hun vil bli markert nå på søndag. Og hun gjør meg så utrolig glad, takknemlig og priviligert for at jeg får kjenne på hvordan det er å være i en flokk som strekker seg like langt om enn lengre på tross og tvers av blodsbånd❤️

Jeg kan forsåvidt forstå at det kan være litt kjipt om du virkelig og inderlig håper på roseblader og sjokolade og en tur til Paris pga valentin men får "det der er en tulle dag" istedet, men om dere ellers i året har det godt sammen og dere setter av tid til hverandre og til romantik ville jeg prioritert å satt pris på det. Om det aldri er noe romantikk i et forhold ville jeg også prioritert å sett nærmere på hvorfor det var slik hele året igjennom og ikke bare på denne ene dagen i februar..

Og så er det nok også viktig å vite at det er mange som ikke feirer, men de ser du nok ikke så mye av på snap.. Det er fort gjort at en romantiserer det andre legger ut i some spesielt viss vi selv ikke har det på samme måte, eller hsr en kjip følelse men det er veldig mange som synes valentinsdagen er et merkelig fenomen som ikke feires...

Skrevet

Vi har ikke en eneste krone til overs så her blir det ikke noen gaver eller ekstra kos, jeg synes det er litt sårt men sånn er livet. 

Anonymkode: 1f341...40a

• Hjerte 2
Skrevet

Innerst inne vet du at disse dagene ikke betyr noe som helst!  Så hev deg over!

Min venninne fikk blomster fra mannen sin hver fredag, - og hver helg var han utro.  Hun fortalte meg det da jeg beklaget meg over at mannen min aldri husket meg på valentines og morsdager.  

Anonymkode: a1d68...ee4

• Liker 3
Skrevet

Vi pleier bare å si gratulerer med Valentinsdagen. Koster ingenting. 

Anonymkode: e751f...244

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...