Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eg vurderer å utdanne meg til logoped. Er det nokon logopedar her som kan fortelje litt om korleis "livet som logoped" kan vere? Kor jobbar du? Kva går arbeidsoppgåvene dine  i hovudsak ut på? Er det mykje byråkrati?

Anonymkode: b633a...4c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor jobber som logoped. Hun er vel anstt hos ppt, mener jeg. Hun er logoped på fem skoler i en bydel, og drar rundt her og der på skolene, og sitter vel en dag på kontoret hos ppt. Det er mye papirarbeid, ja. Hun klager også over spesielt en av skolene, hvor det er mye flerkulturelle, og store problemer med foreldre som ikke kan norsk, så hun må prøve å formidle ungene sine lærevansker via tolk. 

Så det er ihvertfall en ting man kan jobbe med, lese- og skrivevansker hos skolebarn. 

Anonymkode: c866f...3e5

Skrevet

Jeg jobber som logoped. Arbeidsdagene er veldig varierte, alt etter hvor man jobber. Jeg har jobbet på nevrologisk avdeling på sykehus (voksne pasienter), innen rehabilitering, jobbet privat (enk) og i kommune (barn/unge). 

Mest skrivearbeid som privatpraktiserende😊 Ellers er det jo en del rapportskriving osv. Det meste av tiden går til direkte behandling/undervisning, veiledning av andre, tilbakemelding etter kartlegging osv. 

Et veldig spennende, allsidig og givende yrke! 

Anonymkode: 4b94b...315

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...