Gå til innhold

Er dette en føflekk eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har lignende? Har hatt den noen år nå, men alltid vært usikker på om det er en føflekk av en eller annen grunn siden den er så tykk😅

20220210_205853.jpg

Anonymkode: dd950...594

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føflekk. Har mange sånne utstående både på rygg og mage og hatt de "bestandig". 

Anonymkode: 36781...9cc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Føflekk. Har mange sånne utstående både på rygg og mage og hatt de "bestandig". 

Takk for svar 😊 har du fjernet noen av de noen gang? 

Har noen utstående, som f.eks kan være vondt når jeg kommer borti dem. Kroppen min har ordna opp 2-3 føflekker på egenhånd med å få en hvit ring rundt, så forsvinner de selv. Veldig greit egentlig 😅 samtidig kryller det, og jeg har en 3åring som hele tiden prøver å dra av føflekker,  så vurderer å høre om å ta bort de som står ut 😅

Skrevet

Jeg har fjernet en i ansiktet, riktignok ikke like utstående men den var heller ikke flat. Det var null stress. Lokalbedøvelse, kjente ingenting og det ble veldig fint etterpå. Gjorde det privat, så det var ganske dyrt. Fastlegen fjerner ikke føflekker av kosmetiske grunner. Hadde gjerne fjernet mange om det ikke var så dyrt. 

• Liker 1
Skrevet

Veldig enkelt å fjerne føflekker hos legen. Står de ut som din gjør så blir det fjernet uten noe mer om og men. De kan ofte være restriktive med føflekker som er flate og uskyldige.

Anonymkode: d83e7...c5f

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar. Skal høre med legen om det er mulig 😊  akkurat nå driver kroppen å tar bort en annen type flekk der det er hvit ring rundt. Ganske fascinerende. Skulle ønske den gjorde det med alle 😅

20220210_212118.jpg

Skrevet

Hvor lenge har du hatt den? Føler du at den har endret seg?

Skrevet
Rosa Dartle skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge har du hatt den? Føler du at den har endret seg?

Aner ikke hvor mange år , mulig 3-4 år. Usikker på om den forandrer seg, men klør litt innimellom, det er ikke så behagelig 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aner ikke hvor mange år , mulig 3-4 år. Usikker på om den forandrer seg, men klør litt innimellom, det er ikke så behagelig 😅

Hvis du har hatt den så lenge er det sikkert greit. Men hvis du føler at den endrer seg, klør eller blør kan det være greit å fjerne den hos fastlegen og få den sendt inn.

• Liker 1
Skrevet

Utstående føflekk. Er nok helt ufarlig, men den er fryktelig ekkelt likevel... Ville fjernet den. 

Anonymkode: c69d7...690

• Liker 1
Skrevet
Rosa Dartle skrev (Akkurat nå):

Hvis du har hatt den så lenge er det sikkert greit. Men hvis du føler at den endrer seg, klør eller blør kan det være greit å fjerne den hos fastlegen og få den sendt inn.

Ja, den er opprinnelig under buksekanten, så kan være det klør pga det gnager litt med den. Var en lege som så kjapt på den for et par år siden  , og den var ikke farlig. Men det er greit å få bort, for kommer fort borti den selv😅

Skrevet

Jeg har slike. Har også fjernet noen i ansiktet. Problemmet er at lasere tok vekk den brune overflaten, men ikke selve "kroppen" til føflekken. Så den står fortsatt ut, men har hudfarget/ikke så synlig.

Anonymkode: 47a97...3f1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utstående føflekk. Er nok helt ufarlig, men den er fryktelig ekkelt likevel... Ville fjernet den. 

Anonymkode: c69d7...690

Ja den er nok ikke "ond" , men den er litt plagsom med å stå så langt ut. Så jeg kan høre om å få tatt bort. Er samme med 2 andre på siden av låret som står ut. Har klart å klore på de når jeg tar på buksa noen ganger 😬😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, den er opprinnelig under buksekanten, så kan være det klør pga det gnager litt med den. Var en lege som så kjapt på den for et par år siden  , og den var ikke farlig. Men det er greit å få bort, for kommer fort borti den selv😅

Fastleger er dårlige på å sjekke sånt, du gjør den viktigste jobben selv. Jeg hadde en som fastlegen fjernet etter at jeg maste fordi jeg syntes den hadde endret seg og var irriterende for at den stod ut og blødde når jeg shavet leggene. Da den til slutt ble fjernet og sendt inn viste det seg at det var kreft i den og den hadde fått vokse såpass at den var slik at jeg måtte gjennom en ganske lang kreftprotokoll. Heldigvis ikke spredning.

Så føflekker kan ha veldig forskjellig utseende, men det viktigste er alltid å følge med på endringer. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har slike. Har også fjernet noen i ansiktet. Problemmet er at lasere tok vekk den brune overflaten, men ikke selve "kroppen" til føflekken. Så den står fortsatt ut, men har hudfarget/ikke så synlig.

Så leit den ikke gikk vekk da. Var det kun laser du ble tilbudt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk min skjært vekk med skalpell. Da tok de den "med rota", ingenting  synlig, er vel antydning til arr ved at huden er litt lysere der, men da skal man komme veldig tett på i godt lys for å se det.

• Hjerte 1
Skrevet
Rosa Dartle skrev (1 minutt siden):

Fastleger er dårlige på å sjekke sånt, du gjør den viktigste jobben selv. Jeg hadde en som fastlegen fjernet etter at jeg maste fordi jeg syntes den hadde endret seg og var irriterende for at den stod ut og blødde når jeg shavet leggene. Da den til slutt ble fjernet og sendt inn viste det seg at det var kreft i den og den hadde fått vokse såpass at den var slik at jeg måtte gjennom en ganske lang kreftprotokoll. Heldigvis ikke spredning.

Så føflekker kan ha veldig forskjellig utseende, men det viktigste er alltid å følge med på endringer. 

Åå huff :( kjempe bra du fikk den fjerna til slutt. Noen skulle ikke hatt jobben sin 🙈 veldig bra det ikke var spredning 💖 tok det lang tid før du fikk svar?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Åå huff :( kjempe bra du fikk den fjerna til slutt. Noen skulle ikke hatt jobben sin 🙈 veldig bra det ikke var spredning 💖 tok det lang tid før du fikk svar?

Nei, det gikk ganske kjapt. Jeg har ellers fjernet mange etterpå som det ikke har vært noe i. Så man skal ikke ha helseangst, bare viktig å følge med på endringer på kroppen sin 😊

• Hjerte 1
Skrevet

Synes det ser ut som seborreisk keratose. (Det er ikke en føflekk). De kan også falle av av seg selv, dersom de er et sted hvor klær gnager. Disse er ofte på mage, rygg, rundt brystet eller på halsen. Lette å fjerne. 

Anonymkode: 54bd3...2be

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke føflekk, men melanom. 

Anonymkode: 4f6bc...12f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...