Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

ferdig

Endret av Arba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt er det absolutt ikke en akseptert grunn til å droppe en dag i praksis. Samtidig er det bemanningskrise og unntakstilstand i skolene rundt om. Fortell praksislæreren din at skolen du jobber på trenger deg, og spør hva han/hun tenker. Jobber som lærer selv, og det brenner både her og der for tida, så mulig de velger å vise forståelse.

Anonymkode: 2cf5d...9ce

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan reglene på ditt lærested er, men der jeg går er det 100% oppmøte i praksis. Dvs. at om man mister en dag må man ta den igjen. 

Men uansett, synes jeg ikke du kan droppe en dag i praksis for å jobbe på en annen skole. Jeg synes det er litt respektløs ovenfor skolen og læreren som har satt av tid og krefter til å hjelpe deg med å få gjennomført praksisen din. Når du er i praksis så er du i praksis. Du kan ikke bare komme og gå som det passer deg. Og det bør jobben din ha respekt for. Jeg regner med at du ga dem beskjed om at du ikke ville kunne jobbe akkurat de ukene det gjelder. 

Anonymkode: f2156...9b0

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg brukte de få sykedagene jeg hadde rett på da jeg var i praksis. Det var fordi praksis ikke kunne ta hensyn til jobb, men jeg kunne jo ikke miste lønn når jeg allerede var fattig student. 

Sa bare jeg var syk. De har ikke noe med grunn. Si du evt har symptomer og føler deg dårlig,  men ingen tester hjemme så du kan ikke komme før test er tatt. Eller den klassiske migrenen. 

Anonymkode: fe099...f53

Skrevet

Mulig det er ulik praksis på ulike steder, men her er det ikke gyldig grunn å være en borte en dag av praksis på grunn av annen jobb. Ugyldig fravær gir ikke rett til å ta igjen denne dagen, noe som fører til stryk i praksis. Da må du rett og slett ta praksis på nytt det neste skoleåret, og mister også mulighet til å levere inn obligatoriske arbeid ifm med praksis. 

Anonymkode: 69750...b05

• Nyttig 1
Skrevet