La_Reina Skrevet 10. februar 2022 #1 Skrevet 10. februar 2022 Er det flere andre som har hatt feber over en lengere periode med covid? Jeg har nå hatt feber mer eller mindre hver dag i 3 uker. Den ligger mellom 38 og 38,5 og kommer og går gjennom dagen. Jeg ble ganske dårlig da det startet med høy feber osv, men ble gradvis bedre men feberen ga seg ikke. Nå er det altså over 3 uker siden jeg ble fikk positiv test og har fremdeles feber. Jeg har foreløpig ikke vært hos lege, kun e-konsultasjoner for å få sykmeldinger. Hen skriver at jeg bare må ta det med ro og få nok hvile så vil det nok gå over til slutt. Noen som har erfaringer med slike langvarige feberperioder? 2 2
Bendie Skrevet 10. februar 2022 #2 Skrevet 10. februar 2022 La_Reina skrev (2 timer siden): Er det flere andre som har hatt feber over en lengere periode med covid? Jeg har nå hatt feber mer eller mindre hver dag i 3 uker. Den ligger mellom 38 og 38,5 og kommer og går gjennom dagen. Jeg ble ganske dårlig da det startet med høy feber osv, men ble gradvis bedre men feberen ga seg ikke. Nå er det altså over 3 uker siden jeg ble fikk positiv test og har fremdeles feber. Jeg har foreløpig ikke vært hos lege, kun e-konsultasjoner for å få sykmeldinger. Hen skriver at jeg bare må ta det med ro og få nok hvile så vil det nok gå over til slutt. Noen som har erfaringer med slike langvarige feberperioder? Har ikke selv vært plaget med feber, men har ofte feberfølelse og generell sykdomsfølelse i kroppen. Nå ett år etter smitte. Vet om flere som har hatt daglig feber både i uker og måneder. Det betyr ikke at du vil erfare det samme, men anbefaler deg å lytte til legen og ta det helt med ro til du er bedre. Når feberen avtar bør du vente med fysiske anstrengelser i minst 14 dager. Feberen betyr at kroppen fremdeles jobber med reaksjoner etter smitte. Masse god bedring. 1 2
jegerjeger Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 Hei, jeg er på dag 6 med feber. 38.3 nå. Våkner med temp på ca 37.5 hver dag som kryper over 38 etter noen timer. Ikke hatt en eneste dag uten feber. Ikke tegn til bedring av de andre symptomene heller etter 7/8 dager med covid. Dårlig allmenntilstand. Legen sier bare ‘drikk vann, ta paracet’ etc, og at han ikke vet hvorfor jeg har det slik. Jeg begynner å bli ordentlig bekymret. Virker som om de fleste andre merker en klar bedring etter noen dager med sykdom, mens hos meg er det ikke utvikling i positiv retning. Ts, hvordan går det med deg nå? 2
Mortiltomedmer Skrevet 11. februar 2022 #4 Skrevet 11. februar 2022 Jeg hadde i 2 uker, når feberen endelig var borte var de andre symptomene så og si borte! Men kan være du har pådratt det en betennelse i tillegg (bihule/hals/lunge), da må du ha antibiotika. Snakk med lege om så 😊👍
jegerjeger Skrevet 11. februar 2022 #5 Skrevet 11. februar 2022 Mortiltomedmer skrev (Akkurat nå): Jeg hadde i 2 uker, når feberen endelig var borte var de andre symptomene så og si borte! Men kan være du har pådratt det en betennelse i tillegg (bihule/hals/lunge), da må du ha antibiotika. Snakk med lege om så 😊👍 Hadde du omicron?
Mortiltomedmer Skrevet 11. februar 2022 #6 Skrevet 11. februar 2022 jegerjeger skrev (1 minutt siden): Hadde du omicron? Aner ikke. Var nå nylig, så regner med det
Maggi2 Skrevet 11. februar 2022 #7 Skrevet 11. februar 2022 jegerjeger skrev (27 minutter siden): Hei, jeg er på dag 6 med feber. 38.3 nå. Våkner med temp på ca 37.5 hver dag som kryper over 38 etter noen timer. Ikke hatt en eneste dag uten feber. Ikke tegn til bedring av de andre symptomene heller etter 7/8 dager med covid. Dårlig allmenntilstand. Legen sier bare ‘drikk vann, ta paracet’ etc, og at han ikke vet hvorfor jeg har det slik. Jeg begynner å bli ordentlig bekymret. Virker som om de fleste andre merker en klar bedring etter noen dager med sykdom, mens hos meg er det ikke utvikling i positiv retning. Ts, hvordan går det med deg nå? Samme med barnet mitt på 11. Skikkelig frustrerende, og man blir jo bekymret.. 1
Anbefalte innlegg