Gå til innhold

Lengre syklus enn normalt. Kan det ha noe å si for fertiliteten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har syklus på 37 dager. Har ikke vært prøver enda og har "alltid" gått på p-piller. Leser nå at normal syklus varierer fra 28 til 35 dager. Noen som har hatt så lang som meg? Hvor lang tid var dere prøvere før du ble gravid?

Anonymkode: dc367...db3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sykluser rundt 35-37 dager etter p-pille slutt. Ble gravid på første forsøk med det endte med MA. Så ble jeg gravid igjen to måneder etter aborten og da satt spiren hele veien🥰Husker jeg også var bekymret for de lange syklusene, men gynekologen jeg snakket med sa det ikke hadde noe å si så lenge de var noenlunde stabile.

Skrevet

Jeg har PCO og har noen ganger syklus på 40 dager (oftest er den 33 dager). Ble gravid på en slik lengre syklus. 

Anonymkode: 14819...154

Skrevet

Jeg hadde syklus på 40-50 dager. Riksen ville absolutt ta utgangspunkt i en normal syklus for "det hadde alle". Så, det ble ikke treff på forsøket vi hadde der (donor). Reiste til DK og der regnet de ut antatt eggløsning utfra faktisk syklus og så skulle jeg ta test hver morgen og ringe de når den var positiv. Reiste rett til klinikken samme dag og dagen etter og det var full klaff.

Anonymkode: daa7a...c96

Skrevet

Min syklus varierer og er lang, trur i prøveperioden hadde eg 32-51 dagers syklus, så jaggu ikkje noko forutsigbart. Heller ikkje noko "gale" eller ein grunn til at det er slik, er berre sånn kroppen min er. Er nok lett påvirka av stress osv. Brukte eggløysingstester mens vi prøvde å bli gravide, ellers hadde det vore heilt umulig å vite når ca eg burde (ikkje) få mensen. Brukte omtrent 9 mnd på å bli gravid, husker ikkje i farta kor mange sykluser det enda med å bli. Den spiren satt og er i dag nøyaktig 2,5 mnd gammal. Så lenge alt funker i kroppen, så gjer det ikkje noko om em fell utanfor "normal". Det mest eit samlebegrep for 90% av befolkninga (heilt imaginært tall som eg bruker no), betyr ikkje at det er noko fysiologiske feil om en fell utanfor. Lykke til! 

Anonymkode: b11d9...599

Skrevet

jeg har pcos, og har syklus på 38-40 dager (når jeg gikk uten prevensjon). Ble gravid 4 ganger på 2 år, men mistet de 3 første i sa/ma.

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Pcos her også. Eneste som gjør at jeg har denne diagnosen er lange sykluser og folikker på eggstokkene. En gynekolog vil kunne se om du har dette, da det gjerne er vanskeligere å bli gravid og du kan eventuelt bli tilbudt medikamenter. 

Skrevet

Jeg hadde lengre sykluser enn deg og ingen diagnoser, gravid etter 3 prøveperioder med begge barna. Så lengden på syklus trenger ikke å ha noe å si for fertiliteten. Eneste er at det er veldig kjedelig å måtte vente så «lenge» mellom hver mulighet for å bli gravid 😅

Anonymkode: 75b58...61e

• Liker 2
Skrevet

Jeg har blitt gravid med vellykkede svangerskap med eggløsning på dag 20-24 flere ganger. 

Anonymkode: 3c6d2...d7d

Skrevet

Mik syklus har økt for hvert barn jeg har fått. Var 28 dager før førstemann, 32 dager før andremann og 35-36 dager før tredjemann. Jeg ble fort gravid med alle tre.

Anonymkode: d08de...1fe

• Nyttig 1
Skrevet

Så lenge syklusen er jevn og stabil, så har det mest sannsynlig ingenting å si. Kommer mens på samme dag hver syklus, pluss minus et par dager, så har du jo eggløsning hver syklus også. Mest sannsynlig har du sen eggløsning dog, så hvis du skal prøve å bli gravid er det nok lurt å kartlegge eggløsning på ett vis.

Anonymkode: 51905...dad

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...