Gå til innhold

Er det mange som har tibber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere og flere anbefaler å gå over til tibber  da vi hadde alt for høy strøm regning fra Fjordkraft.

Hva er fordeler med tibber? At den er billigst og at den har mer oversiktlig mobil app?

Må overtale mannen til å gå over til tibber. Derfor spør jeg her😋

Anonymkode: ac24b...100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen skiftet til Tibber, lavere strøm (nettleie er den samme selvsagt).

Veldig enkel  og oversiktlig app på mobilen med pris på strøm for hver time og forbruk. Den viser også hvor du drar mest strøm. Jeg er fornøyd. 🙂

Anonymkode: 074a8...d21

Skrevet

Tibber her også. Veldig god og intuitiv app, og billig strøm. Ingen påslag hos meg. Jeg eier ikke lojalitet til strømselskap, så bytter om der kommer noe bedre. 

F2D02CA4-7A56-434D-A6AF-B5B1EF81D4EA.thumb.jpeg.dcc07af689c444684bbbc02d3d2fc1c6.jpeg

Anonymkode: 60b15...8f5

• Liker 1
Skrevet

vil gjerne høre flere meninger

ts

Skrevet

Jeg sier bare smart varmestyring. Mesteparten av oppvarmingen min er nå wifi-styrt. Jeg startet med "normal" strømstyring i romjula, og gikk over til Tibber og smart strømstyring i midten av januar. Forbruket mitt for januar er over 30 % lavere enn i fjor. Jeg har selvsagt blitt flinkere til å spare strøm selv også, men føler likevel jeg har levd relativt normalt. 

Anonymkode: 3429a...bdf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sier bare smart varmestyring. Mesteparten av oppvarmingen min er nå wifi-styrt. Jeg startet med "normal" strømstyring i romjula, og gikk over til Tibber og smart strømstyring i midten av januar. Forbruket mitt for januar er over 30 % lavere enn i fjor. Jeg har selvsagt blitt flinkere til å spare strøm selv også, men føler likevel jeg har levd relativt normalt. 

Glemte linken: Smart varmestyring :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Setter du ned om natten, eller dagtid når du ikke er hjemme?

Anonymkode: 06b9e...151

Skrevet

Vi bør ved Oslo.

Vi har Hafslund webspot avtalle. Betaler spotpris + 29kr ekstra per måned. Ingen påslagg på spotprisen.

Har sjekket ut Tibber og jeg finner ikke bedre avtalle hos dem en den vi allerede har. Ja de har kull app og kan styre strøm bedre en hos Haflsund da de siste har en ok app men ingen styring av strøm.

Nå er det sånn at alle panelovner vi har i huset (3 stk.) er smarte ,koblet på nett med Wifi ,har app hvor de kan styres som en bare vil. Vi har og varmepumpe med Wifi og samme her ,kan styres i appen som en vil.

Elbil har vi ikke for tiden.

Så den siste av de store strømforbukere i huset hos oss er varmtvannbereder ,og den er ikke smart så den kan vi ikke styre for tiden. Men ser at den bruker ca. 1kw hver 4 timer og opp til 2kw per time ved dusjing.

Legger til at vi betaler gjennomsnitlig spotprisen per måned ,dvs. spotpris fra hver time + + + + også delt på antall dager (timer) i måned = pris per kwh som vi skal betalle. Sånn sett samma det hvis spotpris for neste time er 3kr og time etter det 1kr. Det gjelder å ha lavt strømforbuk for hele måned og ikke bare for en enkelt time.

Anonymkode: e2006...3b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Vi bør ved Oslo.

Vi har Hafslund webspot avtalle. Betaler spotpris + 29kr ekstra per måned. Ingen påslagg på spotprisen.

Har sjekket ut Tibber og jeg finner ikke bedre avtalle hos dem en den vi allerede har. Ja de har kull app og kan styre strøm bedre en hos Haflsund da de siste har en ok app men ingen styring av strøm.

Nå er det sånn at alle panelovner vi har i huset (3 stk.) er smarte ,koblet på nett med Wifi ,har app hvor de kan styres som en bare vil. Vi har og varmepumpe med Wifi og samme her ,kan styres i appen som en vil.

Elbil har vi ikke for tiden.

Så den siste av de store strømforbukere i huset hos oss er varmtvannbereder ,og den er ikke smart så den kan vi ikke styre for tiden. Men ser at den bruker ca. 1kw hver 4 timer og opp til 2kw per time ved dusjing.

Legger til at vi betaler gjennomsnitlig spotprisen per måned ,dvs. spotpris fra hver time + + + + også delt på antall dager (timer) i måned = pris per kwh som vi skal betalle. Sånn sett samma det hvis spotpris for neste time er 3kr og time etter det 1kr. Det gjelder å ha lavt strømforbuk for hele måned og ikke bare for en enkelt time.

Høres for godt ut til å være sant, hvor lenge varer disse vilkårene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Høres for godt ut til å være sant, hvor lenge varer disse vilkårene?

Så lenge jeg er kunde. Har hatt samme avtalle med samme vilkår i 6 år nå. 

Eneste som endra seg 2 år siden er at fastpris beløp gikk fra 19kr til 29kr per måned. 

Krav i avtallen er at kunde oppreter avtallegiro i banken. Ikke noe mer.

Det er flere andre strømselskaper som har nesten samme avtaller ,spotpris uten påslagg + fast beløp per måned.

Skrevet

På hvilken måte er tibber billigere? 

Tibber koster 39 kr måneden, og 1 øre i påslag. 

Avtalen jeg har nå (kraftriket spot 12) koster 0 kr i måneden, og har minus påslag på 1,95 øre. Hvordan kan da tibber være billigere enn det? 

Selv om jeg også hører at mange skryter av at tibber er så billig, men jeg klarer ikke helt å se hvordan. 

Anonymkode: bc1ca...fec

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

På hvilken måte er tibber billigere? 

Tibber koster 39 kr måneden, og 1 øre i påslag. 

Avtalen jeg har nå (kraftriket spot 12) koster 0 kr i måneden, og har minus påslag på 1,95 øre. Hvordan kan da tibber være billigere enn det? 

Selv om jeg også hører at mange skryter av at tibber er så billig, men jeg klarer ikke helt å se hvordan. 

Anonymkode: bc1ca...fec

" Etter 12 måneder blir kunden videreført på avtalen Lokalstrøm*.

Med Lokalstrøm betaler du for ditt faktiske strømforbruk time for time i det prisområdet du tilhører + et påslag på 5 øre/kwh og kr 59,-/måned ".

Du har billig avtale for 1 år ja ,etter det er det ikke så billig. Sammenligner IKKE med Tibber.

Har du noen gebyr på på å bytte avtale etter 1 år eller hva ?

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde lokal strømleverandør før vi gikk over til Tibber. Det ble mye billigere. Jeg er veldig fornøyd. Vi har smarthus og to elbiler, så det passer oss godt med en slik løsning. Nå er strømmen uansett veldig dyr, og jeg opplever ikke at vi får særlig rimeligere regninger enn andre. Så jeg tror det finnes andre avtaler som kan være vel så gode, men man må sikkert lete litt. Se etter noe som er like oversiktlig, med app. Veldig nyttig for å bli bevisst rundt strømbruk.

• Liker 1
Skrevet

Vi er veldig fornøyd med Tibber. Både pris og en veldig grei app med masse nyttig informasjon. 

Anonymkode: a129a...512

Skrevet

Hvordan funker appen? Kan man hele tiden sjekke om hvilken utstyr tar så og så mye kwh?

Akkurat nå bruker vi ca 300 kwh daglig. Og det er kun en varmrpumpe som er på. En radiator på badet og en radiator på et av soverommene er også på. Om natten har sønnen min varmeovnen sin på. Ellers er det kjøleskap og fryseboks som er på hele tiden. Og utgjør ca 300 kwh 

Skrevet

Bruker motkraft. Ikke så bra app enda, men alltid garantert billig så slipper å følge med på om noe endrer seg. Vi har også panelovner og varmepumpe med app, så har egentlig ikke behov for noe app fra strømselskapet.

Anonymkode: 7a496...df9

Skrevet

Vi har tibber. Har spart veldig mye penger i vinter på å følge aktivt med på appen. På dyre dager fyrer vi kun med ved, på rimelige bruker vi varmepumpe litt og kjører vaskemaskinen. 

Har halvparten av strømforbruket fra i fjor vinter, men skal sies vi hadde noen panelovner vi ikke visste stod på når vi flyttet inn her. Nå derimot har vi full kontroll, og vi har brukt 1500 kwh i desember og januar i et hus på 250 kwh, fra 60-tallet. Jeg er veldig fornøyd med det.

Anonymkode: 78f54...a28

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Flere og flere anbefaler å gå over til tibber  da vi hadde alt for høy strøm regning fra Fjordkraft.

Hva er fordeler med tibber? At den er billigst og at den har mer oversiktlig mobil app?

Må overtale mannen til å gå over til tibber. Derfor spør jeg her😋

Vel, vi har forvaltningsavtale fra Fjordkraft og fikk et resultat på -350 kr på regningen. Så det hadde kostet oss 350 kr mer å ha Tibber forrige mnd .

Skrevet

Tibber er ikke billigere enn andre strømleverandører, men appen er et veldig bra verktøy som lar deg få bedre oversikt og kontroll på forbruket. Det er mye mer penger å spare på å bruke strømmen smart enn å ha en avtale som er noen øre billigere pr kwh.

Dette innebærer at du må bruke appen gjevnlig og se på priser og forbruk. og gjøre grep om du ser forbrukstopper du ikke kan forklare.

Appen kan integreres med mange enheter i huset, som smarte varmepumper, varmeovner eller elbillading. Jeg er veldig glad for smartlading til elbilen, da ønsker jeg at bilen skal være fulladet til kl0600 om morgenen og tibber lader bilen slik at det blir billigst.

Anonymkode: afecf...a55

• Liker 1
Skrevet

Vi har hatt Tibber i snart et år og kunne ikke tenkt meg noe annet. Føler bare at vi kommer bedre ut av det økonomisk, fordi vi ser hvor mye strømmen koster med og uten avgifter i løpet av hele dagen og morgendagen. Planlegger husarbeidet litt ettersom hvordan strømmen er. 

Anonymkode: f6971...d2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...