Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har hatt svart hår i ca 5-6 måneder, før det hadde jeg lysebrunt (som er min naturlige farge) tok avfarging hjemme og ble fornøyd med resultatet, ble brun med rødskjær i som jeg har naturlig. Etter 24 timer dusjet jeg å våknet med at håret var blitt en del mørkere på endene/tuppene. Vurderer ny runde med avfarging, er det slik at man ikke kan vaske håret de første dagene? Vil helst unngå at det skjer på nytt

Anonymkode: 220db...da2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det avfarging gjør er å krympe de kunstige fargemolekylene slik at de kan vaskes ut. Det er derfor man må vaske håret så grusomt lenge etter å ha brukt det, for å få ut så mye som mulig! Dersom ikke alt er borte vil det kunne reoksidere over tid, eller ved ny farging. Har opplevd det selv, fryktelig irriterende. 

Jeg ville prøvd igjen! Og husk å vaske håret så lenge som det står, eller enda lenger, med god varme på vannet. ‘Svisj’ rundt på håret med hendene, skvis og masser, for å få ut så mye som mulig. Et tips jeg leste om på nettet er å tørke håret halvveis gjennom vaskingen med hårføner til det er helt tørt, og så gå i dusjen og fortsette å vaske igjen. Vet ikke hvorfor det fungerer, men var flere som sa det hjalp så det kan være verdt et forsøk? 

Anonymkode: d3cee...92f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...