NordicViking Skrevet 10. februar 2022 #1 Skrevet 10. februar 2022 (endret) 'The Lord of the Rings: The Rings of Power' blir en av de største og dyreste tv-seriene noensinne, og den første sesongen skal ha kostet Amazon nesten 500 millioner dollar i produksjon alene. Vi har allerede sett en haug med karakterplakater, men nå er det snart tid for den første traileren. Hollywood Reporter kan nemlig bekrefte at vi kommer til å få den første traileren under Super Bowl på søndag, det vil si natt til mandag her til lands. Endret 10. februar 2022 av NordicViking
Michaelhe Skrevet 10. februar 2022 #2 Skrevet 10. februar 2022 (endret) NordicViking skrev (23 minutter siden): 'The Lord of the Rings: The Rings of Power' blir en av de største og dyreste tv-seriene noensinne, og den første sesongen skal ha kostet Amazon nesten 500 millioner dollar i produksjon alene. Vi har allerede sett en haug med karakterplakater, men nå er det snart tid for den første traileren. Hollywood Reporter kan nemlig bekrefte at vi kommer til å få den første traileren under Super Bowl på søndag, det vil si natt til mandag her til lands. Jeg likte Peter Jackson sine filmer, men nå er jeg luta lei av Tolkien. Tolkien skrev ikke mange bøker. Jeg har lest alle fiksjonsbøkene om Middle Earth da jeg var ung. Sett filmer. For min del er dette avsluttet for 15 år siden. Det blir nesten som da BBC stolt erklærte at de hadde tenkt og filme Pride and Prejudice og 39 Steps enda en gang. Gjesp. Kan de ikke koke noe sammen fra noen andre som ingen har hørt om? WIlliam Morris? George Macdonald? Lord Dunsany? Pu Songling? Alt er bedre enn drøvtygging. Endret 10. februar 2022 av Michaelhe 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #3 Skrevet 10. februar 2022 Filmene fra tidlig 2000-tallet var bra, og det holder med dem. Ble lei etter hobbiten. Anonymkode: cb46b...cc5 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #5 Skrevet 10. februar 2022 Michaelhe skrev (7 minutter siden): Jeg likte Peter Jackson sine filmer, men nå er jeg luta lei av Tolkien. Tolkien skrev ikke mange bøker. Jeg har lest alle fiksjonsbøkene om Middle Earth da jeg var ung. Sett filmer. For min del er dette avsluttet for 15 år siden. Det blir nesten som da BBC stolt erklærte at de hadde tenkt og filme Pride and Prejudice og 39 Steps enda en gang. Gjesp. Kan de ikke koke noe sammen fra noen andre som ingen har hørt om? WIlliam Morris? George Macdonald? Lord Dunsany? Alt er bedre enn drøvtygging. Greit det, bare å la være å se serien. Anonymkode: f7b54...64c 2
Michaelhe Skrevet 10. februar 2022 #6 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Greit det, bare å la være å se serien. Anonymkode: f7b54...64c Ja du har rett. Jeg kan se andre ting. Håper serien lever opp til forventningene dine. Jeg ser faktisk nesten aldri på TV lengre uansett.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #7 Skrevet 10. februar 2022 Har ingen store forhåpninger angående denne serien, blir ikke forundret en den er så woke at det ødelegger hele opplevelsen. Christopher Tolkien satt vel på noen rettigheter og hadde noe han skulle ha sagt angående serien, men etter at han døde i 2020 så fikk de som lager serien litt større spillerom. Anonymkode: f6840...025 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #8 Skrevet 10. februar 2022 Jeg ser fram til denne, håper den er skikkelig bra! 😃 Leste en god omtale/forhåndsanmeldelse i Vanity Fair i dag: https://www.vanityfair.com/hollywood/2022/02/amazon-the-rings-of-power-series-first-look?utm_brand=vf&utm_source=twitter&mbid=social_twitter&utm_medium=social&utm_social-type=owned Anonymkode: 9ac3e...eca
Michaelhe Skrevet 10. februar 2022 #9 Skrevet 10. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ingen store forhåpninger angående denne serien, blir ikke forundret en den er så woke at det ødelegger hele opplevelsen. Christopher Tolkien satt vel på noen rettigheter og hadde noe han skulle ha sagt angående serien, men etter at han døde i 2020 så fikk de som lager serien litt større spillerom. Anonymkode: f6840...025 Jeg vet ikke hva du mener med "woke" Tolkien? Bøkene er jo som de er. Christopher Tolkien var en gammel mann, og jeg tror han hadde en litt annen forestilling om bøkene enn Peter Jackson, som la inn en del action-inspirert slossing. Vet du hvor mange ganger manus i Hollywood blir omskrevet? Noen av de mest kjente filmene har gått gjennom alle slags kverner. Ben Hur, Spartacus etc. Mange er skrevet om flere ganger, intill en eller annen regissør tror han kan koke suppe på beinet. En av de verste jeg har sett er The Quiet American fra femititallet, som ble skrevet om så drastisk at Graham Greene, som hadde skrevet romanen, ble forbannet. De hadde snudd alt han sa på hodet, og tillagt ham de motsatte meningene av hva han hadde. Det at noen er forbannet på manus er ikke uvanlig. Det å skrive en roman er en enmannsjobb, mens film er samarbeidsprosjekter hvor hundrevis, ja kanskje tusen i noen tilfeller, bidrar med smått og stort. Edit: hva tror du Tolkien selv, sirumpa konservativ gubbe-katolikk, tenkte da Led Zeppelin sang om Frodo i låta "The Battle of Evermore"? (Hvis han hørte dem da. De var jo på radioen, og på tv?) Endret 10. februar 2022 av Michaelhe 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #10 Skrevet 10. februar 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Har ingen store forhåpninger angående denne serien, blir ikke forundret en den er så woke at det ødelegger hele opplevelsen. Christopher Tolkien satt vel på noen rettigheter og hadde noe han skulle ha sagt angående serien, men etter at han døde i 2020 så fikk de som lager serien litt større spillerom. Anonymkode: f6840...025 Dette. Nå finnes det vel snart ikke en eneste film og serie som ikke er woke. Anonymkode: a5e98...244 6
Gjest AprilRyan Skrevet 10. februar 2022 #11 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er skeptisk for jeg er skikkelig glad i filmene til Peter Jackson, men kommer sikkert til å se hvordan den er. Peter Jackson gjorde jo noen endringer i forhold til hvordan bøkene er, men samtidig synes jeg at han hedret bøkene på en veldig fin måte. Jeg antar at de har gjort endringer som passer dagens publikum og det er nok der jeg blir skeptisk. At de gjør endringer som vil passe i forhold at det skal være en serie har jeg ingen problemer med egentlig, men så er det måten det gjøres på.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #12 Skrevet 11. februar 2022 Michaelhe skrev (3 timer siden): Jeg vet ikke hva du mener med "woke" Tolkien? Bøkene er jo som de er. Christopher Tolkien var en gammel mann, og jeg tror han hadde en litt annen forestilling om bøkene enn Peter Jackson, som la inn en del action-inspirert slossing. Vet du hvor mange ganger manus i Hollywood blir omskrevet? Noen av de mest kjente filmene har gått gjennom alle slags kverner. Ben Hur, Spartacus etc. Mange er skrevet om flere ganger, intill en eller annen regissør tror han kan koke suppe på beinet. En av de verste jeg har sett er The Quiet American fra femititallet, som ble skrevet om så drastisk at Graham Greene, som hadde skrevet romanen, ble forbannet. De hadde snudd alt han sa på hodet, og tillagt ham de motsatte meningene av hva han hadde. Det at noen er forbannet på manus er ikke uvanlig. Det å skrive en roman er en enmannsjobb, mens film er samarbeidsprosjekter hvor hundrevis, ja kanskje tusen i noen tilfeller, bidrar med smått og stort. Edit: hva tror du Tolkien selv, sirumpa konservativ gubbe-katolikk, tenkte da Led Zeppelin sang om Frodo i låta "The Battle of Evermore"? (Hvis han hørte dem da. De var jo på radioen, og på tv?) Det er dette jeg mener med woke, en ting er rollebesetningen i fantasifilmer men når historiske personer som f.eks. Anne Boleyn eller Håkon Sigurdsson blir forandret for å være politisk korrekt så er det ille. Jeg mener at dette er forsøk på å forfalske historien for at enkelte grupper skal snikes inn. Kvaliteten på det som produseres går også ned, det handler ikke lenger om å lage bra filmer og serier men å fylle en kvote med "diversity". Anonymkode: f6840...025 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #13 Skrevet 11. februar 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Det er dette jeg mener med woke, en ting er rollebesetningen i fantasifilmer men når historiske personer som f.eks. Anne Boleyn eller Håkon Sigurdsson blir forandret for å være politisk korrekt så er det ille. Jeg mener at dette er forsøk på å forfalske historien for at enkelte grupper skal snikes inn. Kvaliteten på det som produseres går også ned, det handler ikke lenger om å lage bra filmer og serier men å fylle en kvote med "diversity". Anonymkode: f6840...025 Er til å gråte av... Anonymkode: a5e98...244 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #14 Skrevet 11. februar 2022 Skal ikke se den. Anonymkode: afe9e...053 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #15 Skrevet 14. februar 2022 Når kommer traileren,? Anonymkode: 2bd1c...d14
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #17 Skrevet 14. februar 2022 Skal nok se den. Prøver å ikke ha noen forventninger Anonymkode: 48b2f...e64
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #18 Skrevet 14. februar 2022 Michaelhe skrev (På 10.2.2022 den 19.22): Jeg likte Peter Jackson sine filmer, men nå er jeg luta lei av Tolkien. Tolkien skrev ikke mange bøker. Jeg har lest alle fiksjonsbøkene om Middle Earth da jeg var ung. Sett filmer. For min del er dette avsluttet for 15 år siden. Det blir nesten som da BBC stolt erklærte at de hadde tenkt og filme Pride and Prejudice og 39 Steps enda en gang. Gjesp. Kan de ikke koke noe sammen fra noen andre som ingen har hørt om? WIlliam Morris? George Macdonald? Lord Dunsany? Pu Songling? Alt er bedre enn drøvtygging. Det er ingen som tør å satse 500 millioner dollar på noe nytt. Enig i at det er kjedelig, men det er sånn det er. Serien kommer sikkert til å ha fantastiske spesialeffekter, kostymer, osv. Men som deg tror jeg dette blir drøvtygging. Anonymkode: b7757...ac6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #19 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 11.2.2022 den 1.47): Anonymkode: f6840...025 For de som ikke visste det så var Carl Gustaf Emil Mannerheim en finsk general under andre verdenskrig. Sjekket filmen og ikke bare er det en svart skuespiller som har rollen, men den er filmet i Nariobi i Kenya. Syntes det var veldig spesielt helt til jeg så budsjettet, det var på 20 000 euro. Mye penger å bruke på tull, men svært billig for en film. Anonymkode: b7757...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #20 Skrevet 14. februar 2022 AprilRyan skrev (På 11.2.2022 den 0.50): Jeg er skeptisk for jeg er skikkelig glad i filmene til Peter Jackson, men kommer sikkert til å se hvordan den er. Peter Jackson gjorde jo noen endringer i forhold til hvordan bøkene er, men samtidig synes jeg at han hedret bøkene på en veldig fin måte. Jeg antar at de har gjort endringer som passer dagens publikum og det er nok der jeg blir skeptisk. At de gjør endringer som vil passe i forhold at det skal være en serie har jeg ingen problemer med egentlig, men så er det måten det gjøres på. Peter Jacksons filmatisering av Ringenes herre tror jeg er en av de beste bokfilmatiseringene som er gjort. Det er veldig sjeldent noen klarer å filmatisere bøker på en slik måte at både de som har lest bøkene og de som ikke har lest bøkene elsker filmene. Anonymkode: b7757...ac6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå