AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #1 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er ganske satt ut og lei meg. Jeg var en uke forsen med mensen, og tok en test, som viste at jeg er Gravid. Jeg føler meg så dum og flau som ikke har klart å passe på å ta pilla til riktig tid jevnlig. Har gått på prevensjon i 8-9 år, og aldri opplevd dette, så sikkert dessverre blitt litt slurven. Jeg er en idiot, jeg vet det. Jeg har i mange år hatt lyst på barn en dag, og fantasert om det en del. Men ikke før om noen år til. Jeg er i tidlig 20-årene, og hvert med samboeren siden ungdomskolen, så vi er veldig stabile. Jeg er student, med deltidsjobb. Og barn så jeg for meg når jeg kommer i slutten av tjue årene. Nå ønsker spesielt samboeren at jeg tar abort, og det forstår jeg jo utrolig godt. Men det føles så vondt. jeg vet ikke hvorfor... Jeg har tusen tanker. Tenk om jeg angrer... tenk om dette egt er en fin tid å ha barn. BLABLABLA! Er ikke særlig realisitisk. Med en ok økonomi, og ikke mulighet til å reise og oppleve verden sammen, og alt det man skal gjøre "først", så er det egoisitisk kanskje av meg å i det heletatt tenke på dette. Men har dere opplevd å bli gravid overraskende? Har du opplevd å ta abort, og hvordan var dette for dere? Hvis du ikke tok abort, "angret" du, eller anbefaler du andre å velge å ta abort? hvorfor hvorfor ikke? Anonymkode: a7752...752
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #2 Skrevet 10. februar 2022 Er i midten av 20 årene nå tok abort i dag etter å ha vært uheldig og blitt gravid nå i januar. Kom som et sjokk, men etter en stor endring i syklus etter korona vaksinene så kom el over en uke etter jeg egentlig skulle. Jeg merket fort på hele kroppen at dette ikke var tiden for å bli gravid og ingenting føltes rett ut. Jeg har en fra før av som trenger meg veldig i tiden fremover så for meg kjente jeg det fort hva som ble rett å gjøre. Lytt til magefølelsen så tror jeg du også vet svaret. Abort er grusomt, men noen gang nødvendig men det er et valg man tar helt selv. Det er ditt liv og du må kjenne på hva som blir rett for deg. Når du får barn for første gang endres hele livet. men du angrer aldri på et barn du får, men du kan savne friheten og alt som var når du ikke hadde barn. Mitt tips er lytt til magefølelsen din og ikke la noen andre påvirke deg for hverken det ene eller det andre. Anonymkode: c7a93...06b
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #3 Skrevet 10. februar 2022 Samboeren din har jo like mye han skulle ha sagt. Du har jo slurvet med prevensjonen og således lurt ham. Da vil jo det eneste rette være å ta abort. Anonymkode: 1787f...047
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #4 Skrevet 10. februar 2022 Ja, vært der og tok abort. Orka ikke å bruke 20-årene på sprutbæsj, gulp, hyling, våkennetter og trassing. Ville bruke årene på festing, reising, være egoistisk og tenke på meg og mitt. Unger kan man bruke 30-åra sine på. Anonymkode: 54ae2...4b2 3
PetraPerlesukker Skrevet 10. februar 2022 #5 Skrevet 10. februar 2022 (endret) Kjære deg. Ikke ta abort!💛 ting ordner seg og dere kommer aldri til å angre på at dere fikk barnet💛 Endret 10. februar 2022 av PetraPerlesukker
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #6 Skrevet 10. februar 2022 Høres ut som forholdene ligger til rette for at dere fint skal kunne ta dere av dette barnet! kanskje det var skjebnen🥰 om du bærer fram barnet kommer du ikke til å angre. Men har ei venninne som var i samme situasjon som deg og som tok abort, hun plages med det enda.. angret etterpå Anonymkode: e4fe6...13d
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #7 Skrevet 10. februar 2022 Det er fantastisk å få barn når du er student. Mange fordeler med det. Anonymkode: 8c82b...ef9 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #8 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samboeren din har jo like mye han skulle ha sagt. Du har jo slurvet med prevensjonen og således lurt ham. Da vil jo det eneste rette være å ta abort. Anonymkode: 1787f...047 Uhell kan skje alle. Hun har ikke lurt noen med vilje. Og nei han har faktisk ingenting han skulle sagt. Heldigvis. Det er hennes kropp. Hennes avgjørelse til syvende og sist. Anonymkode: 8c82b...ef9 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #9 Skrevet 10. februar 2022 Om du tar abort nå, så er det jo ingenting i veien for at du kan blk gravid og få et barn senere, når du har bestemt deg for det. Sånn tenkte jeg i alle fall da jeg tok abort. Tapte jo ikke noe på å gjøre det. I dag har jeg to barn som jeg fikk noen år senere Anonymkode: e104a...947 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #10 Skrevet 10. februar 2022 Kundulina skrev (16 minutter siden): Man angrer aldri på at man fikk barn. Ting ordner seg. Tull. Mange angrer på at de får barn. Det er jo kommet fram i flere tråder her inne også. Anonymkode: 3c2c1...ab3 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #11 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Samboeren din har jo like mye han skulle ha sagt. Du har jo slurvet med prevensjonen og således lurt ham. Da vil jo det eneste rette være å ta abort. Anonymkode: 1787f...047 Nei, samboeren har ikke like mye han skulle sagt. Det er kvinnens valg. Hun kan inkludere hans meninger om hun vil. Han må forholde seg til hennes avgjørelse og bli far om hun velger det. Dette vet alle menn som har sex uten kondom. Prevensjon kan svikte. Anonymkode: 9b768...960 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #12 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er ganske satt ut og lei meg. Jeg var en uke forsen med mensen, og tok en test, som viste at jeg er Gravid. Jeg føler meg så dum og flau som ikke har klart å passe på å ta pilla til riktig tid jevnlig. Har gått på prevensjon i 8-9 år, og aldri opplevd dette, så sikkert dessverre blitt litt slurven. Jeg er en idiot, jeg vet det. Jeg har i mange år hatt lyst på barn en dag, og fantasert om det en del. Men ikke før om noen år til. Jeg er i tidlig 20-årene, og hvert med samboeren siden ungdomskolen, så vi er veldig stabile. Jeg er student, med deltidsjobb. Og barn så jeg for meg når jeg kommer i slutten av tjue årene. Nå ønsker spesielt samboeren at jeg tar abort, og det forstår jeg jo utrolig godt. Men det føles så vondt. jeg vet ikke hvorfor... Jeg har tusen tanker. Tenk om jeg angrer... tenk om dette egt er en fin tid å ha barn. BLABLABLA! Er ikke særlig realisitisk. Med en ok økonomi, og ikke mulighet til å reise og oppleve verden sammen, og alt det man skal gjøre "først", så er det egoisitisk kanskje av meg å i det heletatt tenke på dette. Men har dere opplevd å bli gravid overraskende? Har du opplevd å ta abort, og hvordan var dette for dere? Hvis du ikke tok abort, "angret" du, eller anbefaler du andre å velge å ta abort? hvorfor hvorfor ikke? Anonymkode: a7752...752 Er det DU som ønsker å reise og alt det man "skal" først, eller tenker du at du bør gjøre det siden alle andre gjør det? Det kan være at du kommer til å angre. Det kan også være at du sørger og får det vondt, men at det var det riktige. Det kan være at akkurat du vil oppleve en stor glede i å ha småbarn i tjueårene. Eller at du hater småbarnslivets rutiner mens vennene dine drar verden rundt. Har du noen andre å snakke med som står deg nær eller er som kan støtte deg? Du kan kontakte Amathea, de kan veilede i din situasjon. Ønsker deg lykke til, uansett hva du velger❤ Anonymkode: ad350...7cc
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #13 Skrevet 11. februar 2022 Jeg ble mor første gang to mnd etter jeg fylte 19 og jeg har ikke angret på det, men skal heller ikke glorifisere det. Det var kjempetøft å få det til å gå opp med studier, jobb, barnehage osv, det var tøft økonomisk selv om vi begge jobbet og det var ikke bare kos slik mange vil si det er å ha barn heller. Og vi ønsket begge å beholde barnet, men det ble søvløse netter og to slite unge som skulle møte verden uansett hva dagen etter. Når man tror man er voksen og har alt på stell når man er ung er det ofte en skikkelig wakeupcall å finne ut at det koster mye å ha barn! Og jada, man kan kjøpe brukt, man kan arve, man kan en hel masse - men faktum er at barn ikke bare er kos slik mange påstår. Når det er sagt, jeg har aldri angret - og det gikk fint, men det gjorde at jeg ikke fikk studert ferdig, at jeg måtte ta studier samtidig som jeg jobbet fulltid, og hadde barn å ta vare på - det krevde disiplin og styrke og det var ikke rom for å sluntre unna.. Anonymkode: 332b5...ae6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #14 Skrevet 11. februar 2022 Vi fikk tvillinger mens vi var studenter og 24 år. Gikk kjempebra, aldri angret et sekund❤️❤️ Vi er sammen enda, tvillingene er nå 6 år og vi har fått ett barn til Anonymkode: e4fe6...13d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #15 Skrevet 11. februar 2022 Kundulina skrev (11 timer siden): Man angrer aldri på at man fikk barn. Ting ordner seg. Åssen veit du det som ikke har barn og som lever et miserabelt liv med en stesønn du ikke vil ha noe med å gjøre? Anonymkode: 2c876...c91 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #16 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Samboeren din har jo like mye han skulle ha sagt. Du har jo slurvet med prevensjonen og således lurt ham. Da vil jo det eneste rette være å ta abort. Anonymkode: 1787f...047 Du trenger å slutte å trolle.. Kundulina skrev (11 timer siden): Man angrer aldri på at man fikk barn. Ting ordner seg. PetraPerlesukker skrev (10 timer siden): Kjære deg. Ikke ta abort!💛 ting ordner seg og dere kommer aldri til å angre på at dere fikk barnet💛 Dere to trenger å holde kjeft å forsøke å prakke på følelser ts ikke nødvendigvis kommer til å ha. Hun har allerede utrykt at hun ikke ønsker seg barn NÅ, ganske stygt av dere å forsøke å få henne til å gjøre livsendrende bestemmelser basert på ingenting annet enn deres urasjonelle meninger. jeg kommer iaf med fakta. Nesten alle som velger å ta abort syntes det var et godt valg etter 5 år viser en amerikansk undersøkelse. https://www.ucsf.edu/news/2020/01/416421/five-years-after-abortion-nearly-all-women-say-it-was-right-decision-study Så lenge du tenker godt igjennom hva DU vil så går det fint, har ikke noe å si om det er egoistisk eller ikke. Om du beholder og samboeren ikke vil så trenger ikke du å tenke på det. Men kan selvfølgelig hende at han drar eller ikke blir den beste faren, det blir jo hans valg. Om du velger å ta abort så har du alltid sjangsen til å få barn senere, når DU er klar. Ikke la noen fortelle deg om du skal eller ikke, stol på ditt eget valg. Ingen av valgene er mer riktig enn det andre. Lykke til! Anonymkode: 748d8...7bb 7
Carrot Skrevet 11. februar 2022 #17 Skrevet 11. februar 2022 Ikke lytt til noen her TS, snakk med proffe mennesker som ikke sitter bak et nick på nett og slenger om seg med råd basert på dem selv og ikke på deg og din situasjon! ❤️ dette er et valg du må ta for egen del, ikke for samboeren din, ikke for noen her - for deg. Basert på hva som er riktig for deg. Det er mennesker som angrer på at de har fått barn, det er mennesker som angrer på abort, og det er de som aldri angrer på noe de har valgt eller valgt bort. Men ingen av dem er deg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #18 Skrevet 11. februar 2022 Kundulina skrev (12 timer siden): Man angrer aldri på at man fikk barn. Ting ordner seg. Mange angrer, men det er ikke noe man snakker høyt om. Anonymkode: 0260f...bd3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #19 Skrevet 11. februar 2022 Kjære ts. Du kommer til å kunne leve fint med begge alternativ. Får du et barn vil du oppdage at det løser seg fint og at livet ikke stopper opp og du vil nok oppleve at det kjennes helt rett. Tar du abort vil du kjenne at dette er rett og du vil sikkert ha opplevelser som hadde vært vanskeligere å gjennomføre med barn. Jeg har både tatt abort da jeg var 19 og fått barn da jeg var 22. Da jeg fikk barn hadde jeg mange år igjen av studiene. Det var så fint å få barn som student at jeg valgte å få mitt andre barn også som student. Masse fleksibilitet. Mitt tredje barn fikk jeg etter studiene og det var mye verre å gå tilbake til full jobb og ikke være fleksibel som man i større grad er i studietiden. Anonymkode: 9b768...960
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #20 Skrevet 11. februar 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Samboeren din har jo like mye han skulle ha sagt. Du har jo slurvet med prevensjonen og således lurt ham. Da vil jo det eneste rette være å ta abort. Anonymkode: 1787f...047 Han har da like mykje ansvar for prevensjon som ho? Dersom det er heilt krise å evt bli gravid, så bruk kondom. Eller la vær å ha sex. Ingen prevensjon er 100% sikker uansett bruk. Til TS: for eit vanskelig valg. Eg kan ikkje svare for deg, anna enn at eg har nettopp fått mitt første barn i slutten av 30-åra. Det positive er at vi er ferdige med alt festliv, vi har reist, og vi er klare for å gi slipp på desse tinga for ei tid. Ulempa er at vi er gamle og blir nok meir slitne enn dei som er i 20 åra. Og når junior blir 20, nærmer vi oss 60! Det finnes positive og negative sider ved det uansett, du må berre finne ut kva som blir riktig for deg. Lykke til! Anonymkode: 02eec...d3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå