Gå til innhold

10 og 13 år, alene på hotellrommet i to timer (syden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser alene til Syden med to barn på 10 og 13 år. Typisk charter-sted i Tyrkia i høysesong.  Jeg vurderer spabehandling som tar to timer på dagtid. Kan barna være alene på hotellrommet? Barna er modne og fornuftige og har aldri funnet på noe tull. Jeg er usikker, barnas far mener definitiv nei og refererer til Madeleine-saken. 

jeg tar gjerne i mot synspunkter.

Anonymkode: 1aca6...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst? De er 10 og 13 år....

Anonymkode: a450d...481

• Liker 34
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg reiser alene til Syden med to barn på 10 og 13 år. Typisk charter-sted i Tyrkia i høysesong.  Jeg vurderer spabehandling som tar to timer på dagtid. Kan barna være alene på hotellrommet? Barna er modne og fornuftige og har aldri funnet på noe tull. Jeg er usikker, barnas far mener definitiv nei og refererer til Madeleine-saken. 

jeg tar gjerne i mot synspunkter.

Ja det kan de :) 

Anonymkode: 6e1a6...123

• Liker 17
Skrevet

Selvfølgelig kan de det. Og hvorfor kan de ikke være på hotell området eller en spillhall ect?

De er 10 og 13 ikke barnehageunger.

Synes nesten synd på unger med så overbeskyttende foreldre...

Anonymkode: 5781a...53a

• Liker 37
Skrevet

Dere har fått unger. Da er det deres oppgave å passe på dem. Spesielt i utlandet. Spiller ingen rolle om det er 2 el 4 timer. 
Trist hvis dette er normen for dagens foreldregenerasjon. 

Anonymkode: 2587f...b1a

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Hvorfor kan du ikke ta spabehandling her hjemme? 

Anonymkode: 215be...2f1

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde ikke turt det med mine barn. Han på 10 er sånn som ikke får med seg det som skjer rundt han og han på 13 er veldig hormonell, sur tenåring. De kan være hjemme alene, men hadde ikke turt det i syden. Kan være fordi jeg og folk jeg kjenner har opplevd innbrudd og tyveri i syden (Spania), og derfor blir ekstra på vakt.. 

Anonymkode: 90920...de5

• Liker 6
Gjest Mysticgirl
Skrevet
FruR skrev (1 minutt siden):

Dagens foreldre generasjon er mer opptatt av å passe på barna enn noen generasjon tidligere . Hadde dette vært 20 år siden hadde det ikke vært et spørsmål engang om at dette ikke var greit .  

Helt enig :) 

Skrevet

Dagens foreldre generasjon er mer opptatt av å passe på barna enn noen generasjon tidligere . Hadde dette vært 20 år siden hadde det ikke vært et spørsmål engang det hadde vært en selvfølge at det var greit .  

Mine foreldre hadde aldri latt oss være alene. Født i -81

• Liker 6
Skrevet

Tror de bare syns det er deilig med pause fra mora. Hva skal de gjøre, se på en skrekkfilm på netflix? De klarer seg helt fint. Sørg for å ha litt drikke og snacks på rommet så har de noe å kose seg med.

Anonymkode: 6f649...15b

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet

Dagens foreldre generasjon er mer opptatt av å passe på barna enn noen generasjon tidligere . Hadde dette vært 20 år siden hadde det ikke vært et spørsmål engang det hadde vært en selvfølge at det var greit .  

Ikke mitt inntrykk. For meg virker det som dagens foreldregenerasjon er mer opptatt av selvrealisering, setter ikke barna høyest og praktiserer fri barneoppdragelse. 

Anonymkode: 2587f...b1a

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mine foreldre hadde aldri latt oss være alene. Født i -81

Jeg er født i 88 og er ikke i tvil om at mine foreldre hadde latt oss leke i bassenget aleine. Vi var rå svømmere da men fortsatt.  Når det er sagt foreldre er forskjellige. 

Endret av FruR
  • Liker 10
Skrevet

Det er helt innafor. 😊

Anonymkode: 33be4...879

• Liker 7
Skrevet

Delte meninger her, altså. Noen sier det er idiotisk å IKKE la de være alene i et par timer, andre sier det er idiotisk å la de være alene, og jeg er like rådløs🤷‍♀️

selvfølgelig kan jeg ta spabehandling her hjemme, men jeg tenkte det hadde vært fint for meg å ta hamam og massasje der nede. Jeg hater syden-livet, og er på et resort fullt med vannsklier og lek og moro for barna, og synes i grunnen jeg fortjener et avbrekk. 

Eldstemann fyller forresten 13 like før avreise, om det skulle gjøre forskjell på noensinne meninger.

HI

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo helt an på barna. Jeg hadde ikke gjort det første dagen på oppholdet. La dem i hvert fall bli litt trygge på stedet først. Be dem holde sammen og lær dem hvor de går ut hvis de hører brannalarmen etc. Med wifi og litt gondis merker de nok nesten ikke at du er borte. 

Anonymkode: f72cc...a7a

• Liker 6
Skrevet

Jeg elsket 1-3 timer alene på rommet i den alderen. 14 dager med foreldre og 2 småsøsken, på et dobbelt hotellrom, eller i en tre-roms leilighet. Husker jeg sa at jeg "bare skulle opp en tur". Hentet meg en fanta naranja i kjøleskapet, satt meg på terrassen, helt alene. Og ikke noe pes fra mamma og pappa. 

Og det var før telefon, og alt det der. 

Man kjenner egne barn. Og vet om det går bra eller ikke. 

Anonymkode: e2ab9...c66

• Liker 18
Skrevet

Jeg er helt sikker på at foreldrene mine ikke hadde gjort dette på 80-tallet. Jeg er usikker på meg selv, men tror jeg ikke ville. Spesielt ikke i Tyrkia, som for øvrig er en uaktuelt destinasjon for meg.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Delte meninger her, altså. Noen sier det er idiotisk å IKKE la de være alene i et par timer, andre sier det er idiotisk å la de være alene, og jeg er like rådløs🤷‍♀️

selvfølgelig kan jeg ta spabehandling her hjemme, men jeg tenkte det hadde vært fint for meg å ta hamam og massasje der nede. Jeg hater syden-livet, og er på et resort fullt med vannsklier og lek og moro for barna, og synes i grunnen jeg fortjener et avbrekk. 

Eldstemann fyller forresten 13 like før avreise, om det skulle gjøre forskjell på noensinne meninger.

HI

Synest det er heilt greit men ikkje første dagen, og ikkje seint på dagen. Bli litt kjent hotell første, de hvor der er passende at de oppholder seg.

Anonymkode: c92c5...dc4

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet du må stille deg er; om hotellet begynner å brenne, vil de vite at de må komme seg ut, eller vil de gjemme seg som mange barn kan finne på å gjøre når de blir redde.

Evt. ved en annen krise, vil de vite hva de skal gjøre? 

Anonymkode: 0dfe1...8eb

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...