Gå til innhold

Hvordan vaske permanent bakepapir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sånne teflon-flak som kan brukes om og om igjen i stekeovnen. Funker supert det, men når de har blitt fettete over tid lurer jeg på hvordan dere vasker dem? Skyller dere dem i vasken med vaskemiddel, eller er det andre lure metoder?

Anonymkode: 9f398...70f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker våtservietter 

Skrevet

Jeg har bare tørket over mine med fuktig tørkepapir. En gang skylte jeg det i varmt vann i vasken og så tørket det etterpå.. Pleier ikke vaske de så ofte men lager sjeldent noe som søler på det heller da. 

Anonymkode: 01c96...876

Skrevet

Jeg vasker med såpevann og svamp hver gang det er noe fett eller søl på dem.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tørker av med tørkepapir etter bruk. Ved behov vaskes de opp i kummen med vann og såpe.

De jeg har kan vaskes i oppvaskmaskin, men oppvaskmaskina fungerer dårligere når det ligger et digert plastflak over alt det andre.

Anonymkode: 14da9...5f1

• Liker 1
Skrevet

Man skal ikke bruke såpe på teflon siden det fjerner teflon laget.

Anonymkode: fc424...8e0

Skrevet

Jeg setter det som en omvendt U mellom spiler nede i oppvaskmaskinen. 

Anonymkode: 94ed3...8f4

• Liker 1
Skrevet

Microfiberklut med zalo.

Anonymkode: be995...302

Skrevet
On 2/11/2022 at 2:31 PM, AnonymBruker said:

Jeg setter det som en omvendt U mellom spiler nede i oppvaskmaskinen. 

Anonymkode: 94ed3...8f4

Samme gjør jeg

Anonymkode: fd7a0...c22

Skrevet
On 2/10/2022 at 4:25 PM, AnonymBruker said:

Jeg har sånne teflon-flak som kan brukes om og om igjen i stekeovnen. Funker supert det, men når de har blitt fettete over tid lurer jeg på hvordan dere vasker dem? Skyller dere dem i vasken med vaskemiddel, eller er det andre lure metoder?

Anonymkode: 9f398...70f

Jeg bruker bare vanlig oppvasksåpe ala Zalo eller Sunlight. Det gjør jeg etter hver gang de brukes da jeg ikke har dem i ovnen ellers. Slike flak har spart meg for utallige pakker stekepapir, har også klippet noen til for å passe i gryter og lign som brukes til å bake brød i.

Skrevet

Vanligvis tørker jeg bare av med fuktig klut hvis det er behov for det. Baker mest gjærbakst på dem så det blir ikke så mye søl. En gang i blant hiver jeg dem i oppvaskkummen og vasker med Zalo, skyller og lufttørker. 

Skrevet

Legger det nederst i vasken spruter på litt zalo og setter på varmt vann. Skrubber over med oppvaskkost og skyller. 

Anonymkode: 6679c...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...