Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Hva slags løsninger bruker dere for backup nå i dette herrens år 2022? 

Jeg har en pc, som jeg bruker til hjemmebruk kun. Har såklart mye bilder, men litt diverse personlige dokumenter og slik. Brukes ikke til jobb. 

Backup, sky, ..jeg blir litt svimmel. Men jeg vil ikke sitte her og miste alt om pcen kræsjer.

Pcen min legger tydeligvis ting på oneDrive(der er det fullt, så jeg må kjøpe mer plass evt).

Endret av MiniMjau
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Backup til skyen. 

Jeg bruker Jottacloud, men det finnes jo ørten andre løsninger også. Apple har sin greie, Google har sin greie, osv. Det kommer an på hvor mye du vil betale. 

Så kan du også ta backup til en ekstern harddisk. Det gjorde jeg alltid før, men nå er jeg midt i småbarnstidboblen og orker ikke bruke dyrebar fritid på sånt. Mye greiere med automatisk backup i skyen. 

Anonymkode: aaa2b...d0f

Gjest padawan
Skrevet

Backup i skyen og på egen disk som ligger i skuffen på kontoret. 

Skrevet

ja, ok så en sky. 🙂

takk.

Hva heter skyen til Google ( ja, jeg kan vel google ...), men jeg har Google Disk? er det skyløsningen? 

Jeg skal ikke dele med andre primært.

Skrevet
MiniMjau skrev (Akkurat nå):

ja, ok så en sky. 🙂

takk.

Hva heter skyen til Google ( ja, jeg kan vel google ...), men jeg har Google Disk? er det skyløsningen? 

Jeg skal ikke dele med andre primært.

Jepp, google Disk. Du kan velge hva du vil ta backup av. Jeg har back til google disk av dokument-mappen min, men ikke av bilde-mappen min. Av den enkle grunn at da hadde jeg måttet betale, for man har vel bare rundt 15 GB gratis i Google Disk før man må på en betal-plan (og jeg er en sånn som tar tusen små videoer av ungene mine *host*)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jepp, google Disk. Du kan velge hva du vil ta backup av. Jeg har back til google disk av dokument-mappen min, men ikke av bilde-mappen min. Av den enkle grunn at da hadde jeg måttet betale, for man har vel bare rundt 15 GB gratis i Google Disk før man må på en betal-plan (og jeg er en sånn som tar tusen små videoer av ungene mine *host*)

Ja, google er greitt, det føles kjent og trygt også.  

Har også tusenvis av bilder av unga...

Hvordan gjør du det med  backup av bilder da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...