Lady T Skrevet 10. februar 2022 #1 Skrevet 10. februar 2022 Vi har fått melding på HelseNorge fra fastlege med spørsmål om forløpet var mildt/‘moderat/alvorlig, varighet og symptomer på 1 av 5 smittede i vår familie. Bare lurer om det er en melding alle skal få? Har ikke hørt noe ang resten av familien … 1
Justlooking Skrevet 10. februar 2022 #2 Skrevet 10. februar 2022 Merkelig. Kjenner to som har hatt covid og fastlegene har ikke vært innblandet i noe. De har fått svar via pcr test og har ikke vært i kontakt med lege. De har vært i bra form og jobbet fra hjemmekontor i isolasjonen. Begge er uvaksinerte om det har noe å si for spørsmålene via helsenorge.
Lady T Skrevet 10. februar 2022 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2022 Virker ikke som vi andre får noe spørsmål om vårt forløp, så litt merkelig at 1 av 5 i husstanden fikk henvendelse fra fastlegen. Samme fastlege og vi var syke samtidig..
K@tt Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 Nei, det fikk ingen av oss. Tror kanskje det er forskjellig fra hvor du bor og forskjell fra da jeg hadde det og nå men da jeg hadde corona ringte legen meg hver eneste dag og spurte om hvordan det gikk og jeg kunne stille spørsmål om jeg lurte på noe. Veldig betryggende og god oppfølging, men det må ha tatt mye tid for legene! 😅
Queen94 Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 Vet at noen fastleger spør for å journalføre tilstanden i tilfelle senplager av korona.
rosemarin Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 Siden jeg bare har tatt hjemmetester så er ikke sykdommen min registrert på helsenorge og dermed vet ikke fastlegen at jeg har hatt det. men har hørt om folk som har tatt pcr og da får sikkert legen beskjed, og leven har tatt kontakt med dem for å følge opp.
Million Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 rosemarin skrev (9 timer siden): Siden jeg bare har tatt hjemmetester så er ikke sykdommen min registrert på helsenorge og dermed vet ikke fastlegen at jeg har hatt det. men har hørt om folk som har tatt pcr og da får sikkert legen beskjed, og leven har tatt kontakt med dem for å følge opp. Man skal jo egentlig registrere positive hjemmetester på nett da... sånn at myndighetene har oversikt over smittesituasjonen i befolkningen. Tenkte du ikke på å gjøre det? Du bør gjøre det nå. https://www.helsenorge.no/koronavirus/testing-for-koronavirus/selvtest/#registrering-av-positiv-selvtest
rosemarin Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 (endret) Million skrev (1 time siden): Man skal jo egentlig registrere positive hjemmetester på nett da... sånn at myndighetene har oversikt over smittesituasjonen i befolkningen. Tenkte du ikke på å gjøre det? Du bør gjøre det nå. https://www.helsenorge.no/koronavirus/testing-for-koronavirus/selvtest/#registrering-av-positiv-selvtest Jo har registrert der, men det er bare til kommunen. Ikke noe som kommer inn i journalen på helsenorge.. Endret 14. februar 2022 av rosemarin
Lady T Skrevet 14. februar 2022 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2022 K@tt skrev (20 timer siden): Nei, det fikk ingen av oss. Tror kanskje det er forskjellig fra hvor du bor og forskjell fra da jeg hadde det og nå men da jeg hadde corona ringte legen meg hver eneste dag og spurte om hvordan det gikk og jeg kunne stille spørsmål om jeg lurte på noe. Veldig betryggende og god oppfølging, men det må ha tatt mye tid for legene! 😅 Ja, det må ha tatt tid 😅 Synes det var betryggende med melding fra fastlegen jeg, men stusser på at ikke vi andre har fått noe melding. Alle har positiv pcr og alle har samme fastlege.. Og vi var syke omtrent samtidig, ble smittet av hverandre. Så litt rart at kun den ene fikk melding (som gikk til meg som mor)..
Anbefalte innlegg