Gjest torika Skrevet 13. oktober 2002 #1 Del Skrevet 13. oktober 2002 Hei! Vet ikke hva jeg gjør feil med bløtkakebunnene som jeg baker :x når jeg tar de ut av ovnen faller de sammen . kanskje det er noen her inne som har bedre erfaring i dette , og som har en bra oppskrift til meg...med garanti for at den ikke faller sammen :D :D Hjemmebakt er bedre enn de du får kjøpt ferdig synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 13. oktober 2002 #2 Del Skrevet 13. oktober 2002 SUKKERBRØD 3 egg 2 1/2 dl sukker 3 dl hvetemel 2 ts bakepulver 1 dl kaldt vann Stekes i ca 40-50 min på 175 grader Denne får jeg til hver gang, og den faller ikke sammen hos meg! -xeyes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 14. oktober 2002 #3 Del Skrevet 14. oktober 2002 Denne oppskriften fant jeg på baksiden av en sukkerpose - har aldri vært mislykket... 4 egg 1,5 dl sukker 2 dl hvetemel 1/2 ts bakepulver Pisk egg og sukker til stiv eggedosis (leste et sted at den skal være så stiv at du kan skrive OLE i den) Sikt (VIKTIG) mel og bakepulver ned i eggedosisen, rør FORSIKTIG i. Stek i godt smurt form - ca. 30 min v/180 grader. (Tips for å se om kaken er ferdig: kaken trekker seg litt inn i kanten) Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest torika Skrevet 1. november 2002 #4 Del Skrevet 1. november 2002 Nå har jeg bakt bløtkakebunnoppskriften jeg fikk av deg xeyes...det ble vellykket, Hjertelig takk skal du ha Hilsen Torika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 2. november 2002 #5 Del Skrevet 2. november 2002 Så flott da!! Bare hyggelig! xeyes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke innlogget Lula Skrevet 3. november 2002 #6 Del Skrevet 3. november 2002 Et lite triks fra meg til dere: Når du har tatt kaken ut av ovnen snur du kakeformen opp/ned på en rist. La kaken avkjøles opp/ned i formen. Da faller den garanter ikke sammen i midten men holder fasongen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. november 2002 #7 Del Skrevet 4. november 2002 Pass forøvrig på å ikke lukke ovnsdøra for hardt når kaka settes inn, ikke tramp eller liknende i nærheten av ovnen (vær heldst i et annet rom), og ikke lukk på ovnsdøra før kaka er (nesten) ferdig. Dersom temperaturen endrer seg for mye i begynnelsen av steketida faller kaka sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke innlogget Lula Skrevet 4. november 2002 #8 Del Skrevet 4. november 2002 quote]Pass forøvrig på å ikke lukke ovnsdøra for hardt når kaka settes inn, ikke tramp eller liknende i nærheten av ovnen (vær heldst i et annet rom) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. november 2002 #9 Del Skrevet 4. november 2002 hehe....er mulig jeg overdriver litt, men harde dunk kan få ei fin kake til å ramle sammen!!! Dersom man slipper ovnsdøra slik at fjæra trekker den igjen med et smell kan den være nok. Likeså dersom noen med "elefantskritt" går rett forbi ovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. november 2002 #10 Del Skrevet 4. november 2002 hehe....er mulig jeg overdriver litt, men harde dunk kan få ei fin kake til å ramle sammen!!! Dersom man slipper ovnsdøra slik at fjæra trekker den igjen med et smell kan den være nok. Likeså dersom noen med "elefantskritt" går rett forbi ovnen. Jammen har det hendt hjemme hos meg også. Forresten ble oppskrifta til xeyes kjempegod *nam nam* :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå