Gå til innhold

2. klassing med korona. Isolerer dere barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mine er 12 og 14 og vi isolerte de delvis. De fikk komme ut å spise middag med oss men da på avstand. Hvis det ble veldig kjedelig å være på rommet fikk de såklart komme ut i stua. Men da med munnbind på og egne sitteplasser. De fikk ikke ta på noe utenfor rommene sine. De hadde også eget bad.

De opplevde det som helt greit og syntes det var stas å få ligge i senga å se film og game hele dagen. Også fikk de mye godsaker servert på rommet. 

Anonymkode: 851f3...b51

Btw så ble resten av familien smittet i tur og orden så isolasjon funket ikke uansett.

Anonymkode: 851f3...b51

• Liker 2
Skrevet

Fullvaksinert og har fulgt alle restriksjoner underveis og sittet totalt 3,4 uke i karantene og isolasjon (må bare nevnes før jeg skriver):

Reglene om isolering innad i familien burde vært fjernet nå som omikron dominerer. Det er helt galskap! I vår familie har alle 4 hatt det og det er det mildeste sykdomsforløpet vi har hatt noen gang. 3 av 4 hadde aldri merket at vi var syke en gang om vi ikke fikk beskjed om nærkontakt og derfor tok test. Omikron er for de aller fleste en svært mild forkjølelse og dette isolasjonsstyret innad i en ellers frisk familie må bare stoppe. 

Anonymkode: e17a1...2c6

• Liker 3
Skrevet

Mangler mannen din fullstendig empati på andre områder også? Er sjokkert over at han ønsker å isolere et 8 år gammelt barn 💔 Det mennesket hadde ikke fått være alene sammen med min unge i hvert fall. 

Anonymkode: 8a49c...765

• Liker 6
Skrevet

Her er det jeg som har korona, er alene med en 9-åring og isolerer meg ikke fra ham. Men vi unngår å være helt oppi hverandre, sitter i hver vår ende av sofaen og vasker hendene konstant.

Regner med han får det uansett da... Men han går jo på skolen som vanlig, og vi fikk kun 1 test til ham, med beskjed om at han ikke trengte å testes i det hele tatt hvis han ikke fikk symptomer, så jeg vil gjerne føle at jeg har prøvd i alle fall. Det er visst ikke så nøye lenger, men er litt vanskelig å omstille seg. 😛

Anonymkode: 45f39...372

Skrevet

Vi har ingen planer om å isolere noen av oss (2 voksne, 11 åring og 8 åring) hvis/når vi får korona. Tenker vi blir smittet alle sammen før eller siden, og da er det ingen grunn til isolering. Like greit å få det overstått når det først kommer i hus.

Anonymkode: 9849c...489

• Liker 1
Skrevet

Vi isolerte 15-åringen helt, det fungerte fint (delta), ingen andre ble smittet. 13-åringen er akkurat ferdig med korona nå.  Hun var i stor grad isolert, men delte bad med oss andre.
I går fikk 2.klassingen korona (vi tror ikke han er smittet av søster, men av venn). Han isolerer vi ikke, han er i veldig dårlig form, og trenger mye omsorg. 15-åringen ønsker ikke å bli smittet på ny nå, så da blir det i praksis han som isolerer seg fra oss. Vi vurderte om jeg skulle isolere meg sammen med 2.klassingen, men fant ut at det blir for tungvint. 

Når vi ser hvor dårlig 2.klassingen er er likevel glade for at vi ikke aktivt har prøvd å smitte han. 

Anonymkode: 07d28...872

Skrevet

Isolerte ikke 12-åringen. Jeg ble smittet og ble faktisk ekstremt dårlig, er nå på andre uka og begynner å bli noenlunde fungerende igjen. Men jeg hadde valgt det samme på nytt. Har 3 doser og tenker jeg er en av de som fikk noe av de kjipeste symptomene. 

Anonymkode: 63d4c...0c8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

2.klassingen har fått påvist covid med hurtigtest. Han er i fin form, hatt hodepine igår og i forgårs. Tok en test idag, som var positiv. 

Jeg tenker at det ikke er vits i å isolere han på rommet nå, han har jo gått rundt i hele huset hittil. Faren mener han bør isoleres så ikke han smitter resten av familien ( oss foreldre og saken). Den skaden har vel allerede skjedd.. 

Hva tenker dere? Og dere som har hatt dette, hva gjorde dere?

Anonymkode: ffd9c...c7f

Han er så liten at jeg ikke ville isolert han. Om en av dere er i risikogruppen så kan den andre isoleres med barnet. Ungdom som liker å være på rommet å slappe av og ligge i sengen så lenge de selv vil det er ok. Men ikke så liten. No er ikke Omikron så farlig som de andre vi hadde i fjor. 

Anonymkode: 5411d...d96

• Liker 1
Skrevet

Vi isolerte ikke 16-åringen engang for et par uker siden da vi var overbevist om at hun var smittet (alle rundt henne var det, og hun var syk selv - men testene var negative, viste det seg).

Med Omikron og "normalt friske" familiemedlemmer ville jeg resignert og tenkt at man får det før eller senere uansett. Dessuten, en 7-åring isolerer man ikke..... Vår 16-åring var innstilt på å isolere seg selv til vi sa at hun ikke trengte, men en 7-åring trenger familien sin og omsorg uansett om han er veldig syk eller ikke.

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Vi levde helt som vanlig innenfor husets fire vegger da ungene hadde korona. Virker helt hjerteløst å isolere en 2.-klassing, det ville jeg aldri gjort. Omsorg er viktigere enn smittevern, med mindre noen i familien er i høyrisikogruppe.

Den første koronarunden her var kun det ene barnet sykt og ingen andre ble smitta, til tross for at vi levde helt som vanlig.

Skrevet

Gjennomfører ikke isolasjon av barn her heller. Hadde nok sett litt annerledes på det før vaksine, men nå som helsemyndighetenes plan er at «alle skal få» synes jeg det er greit at vi blir ferdig med det samtidig. 

Anonymkode: b35bd...9e9

• Liker 1
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å isolere en 8-9 åring. 

• Liker 2
Skrevet

Vi isolerte ikke 6 og 8 klassingen. Vi ble smittet alle mann,like greit å få det samtidig. Kjedelig å skulle isolere noen i huset i flere omganger.

Anonymkode: ab861...13c

• Liker 2
Skrevet

Hadde selvfølgelig ikke isolert barna. Hadde for så vidt ikke isolert noen av oss. Vi har hatt omikron og det var en forkjølelse. 

Anonymkode: 585d5...f7b

Skrevet

Vi isolerte ikke datteren vår, tvert imot så tenkte vi det var like greit å få det samtidig. Hun sov i senga med meg fordi jeg ville ha henne i nærheten siden hun hadde høy feber. Som jeg ellers gjør. Vi ble smittet alle sammen. Kan hende jeg hadde isolert meg selv litt mer om det var meg som ble smittet først, men slik ble det ikke. Gikk helt fint med alle, vi voksne var i dårlig form et par uker, men glad vi er ferdig alle sammen nå.

Anonymkode: 20ea2...ce4

Skrevet

Vi har ikke isolert 9 og 11-åringen, men har en venninne med barn på samme alder, som gjorde det - da hadde barna andre etasje i huset, og foreldrene levde i første etasje og leverte mat i trappen. Gikk visst fint det og, men det er jo forskjell på unger. 

Anonymkode: 66823...231

Skrevet

Vurderte å gjøre det, men så plutselig testet også vi voksne positivt.

Anonymkode: 2a17c...caf

Skrevet

Jeg hadde ikke klart tanken engang. Min andreklassing er riktignok selvstendig med stell på badet og spising og påkledning, men er kjælen, ofte mye tanker og vil sitte inntil og prate eller lese sammen, og har så langt hår at det må en voksen til for hårvask og hårstell. Jeg sjekker også alltid jeksler og pusser litt over etter tannpuss morgen og kveld - så selv med det strengt nødvendige er det mye kontakt. 

En 7-8 åring skal da ikke spise alene, legge seg selv, underholde seg selv og sitte på eget rom i over 4 døgn. Det går ikke. Kanskje en tenåring som foretrekker eget selskap, men ikke et barn. 

Anonymkode: c5043...385

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er uansvarlig å isolere en 7-8-åring i flere dager. Et barn trenger foreldrene sine. Her er det også snakk om et virus som gir lite plager for de fleste.

Vi isolerte ikke vårt barn som fikk corona. ‘

Skrevet

Isolerer definitivt ikke barneskolebarn. Jeg hadde ikke holdt 2 meter avstand til en 2. klassing. Barn trenger omsorg og nærhet. Alle skal få det hvis du ikke er en av de som slipper unna. 

Anonymkode: 81717...1e5

• Opprett ny...