AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #1 Skrevet 10. februar 2022 2.klassingen har fått påvist covid med hurtigtest. Han er i fin form, hatt hodepine igår og i forgårs. Tok en test idag, som var positiv. Jeg tenker at det ikke er vits i å isolere han på rommet nå, han har jo gått rundt i hele huset hittil. Faren mener han bør isoleres så ikke han smitter resten av familien ( oss foreldre og saken). Den skaden har vel allerede skjedd.. Hva tenker dere? Og dere som har hatt dette, hva gjorde dere? Anonymkode: ffd9c...c7f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #2 Skrevet 10. februar 2022 De nye retningslinjene er at man bør holde minst 2 meters avstand til andre medlemmer av husstanden. Det er altså ikke nødvendig å isolere på rommet. Jeg ville fulgt anbefalingene. Det er fullt mulig at dere ikke er smittet ennå, men kan bli det om dere er for nær på henne. Å holde 2 meters avstand bør i de fleste hjem være gjørbart. Anonymkode: cf4ab...bcb 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #3 Skrevet 10. februar 2022 Man isolerer da ikke en andreklassing?! Dere kommer uansett til å bli smittet av noen andre snart. Anonymkode: ee3f4...551 25
Danseskjørt Skrevet 10. februar 2022 #4 Skrevet 10. februar 2022 (endret) Da barnet vårt testet positivt denne uka, levde vi bare som normalt hjemme i huset . Tenker det er bedre at hele familien får det og blir ferdig med det på likt. Og stakkars lille som trenger trøst og kos når han er syk❤️ Nei, hadde aldri isolert barnet fra resten av familien. Endret 10. februar 2022 av Danseskjørt 15 1
flusa Skrevet 10. februar 2022 #5 Skrevet 10. februar 2022 Ene barnet her har fått påviat korona, er ikke isolert fra oss andre. 4
Arkana Skrevet 10. februar 2022 #6 Skrevet 10. februar 2022 Vi isolerte ikke og jeg ville ikke isolert et så lite barn. Jeg tenker man godt kan tenke litt på avstand og at ikke hele familien klemmer og koser med den som er smittet, og om noen familiemedlemmer er i risikogruppen ville jeg sørget for at smitterisikoen for den det gjelder var så liten som mulig. 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #7 Skrevet 10. februar 2022 Isolerte ikke 7-klassingen. Ingen andre enn henne ble smittet. Rart, men vi skal nok få det før eller siden alle sammen. Anonymkode: f2991...355 2
FantasDick Skrevet 10. februar 2022 #8 Skrevet 10. februar 2022 Uansett om det er "for sent" slik at dere alle er smittet allerede, så isolerer man ikke er så lite barn! Vi har en annen bolig som vi tenker å benytte til isolasjon hvis det "passer dårlig" å få korona alle sammen, men en voksen blir uansett med barnet. 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #9 Skrevet 10. februar 2022 Nei. Vi gjorde det da det først kom i hus, men vi ble smittet likevel. Så etterhvert levde vi bare som normalt hjemme. Anonymkode: 4a692...b4c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #10 Skrevet 10. februar 2022 Med 15-åringen så forsøkte vi å isolere han på eget rom, vi ble smittet likevel, men fordi vi har forsøkt med avstand så har vi covid i huset i to uker og ikke bare en. 11-åringen ble syk 8 dager etterpå og vi foreldre smittet i mellomtiden. Har du mindre barn så synes jeg ikke de bør isoleres, man får bare ta den risikoen. Det er kjipt å bli smittet, egen form er ikke på topp… Anonymkode: 2c16d...29b 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #11 Skrevet 10. februar 2022 Det var aldri i våre tanker å isolere hverken 6. klassingen da han fikk delta, eller 2. klassingen da han fikk omikron. Deltaen gikk eventløs forbi. Ingen andre ble smitta. Omikron var innom hos alle. Anonymkode: 925f6...043 5
Hedda-78 Skrevet 10. februar 2022 #12 Skrevet 10. februar 2022 Nei, man forviser da ikke et sykt barn. Her har tenåringen elsket å endelig få være i fred på rommet sitt. Vi har ikke isolert ham, han har på eget initiativ oppholdt seg mye på rommet, slik han aller helst vil til vanlig. Forskjellen fra "vanlige tider" har vært at vi ikke har mast og insistert på at han må komme ut av rommet og tilbringe et minimum av tid sammen med resten av familien. 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #13 Skrevet 10. februar 2022 Barn skal ikke isoleres fra foreldrene! Dere skal sørge for ar barnet blir tatt godt vare på. Her fikk 8 åringen korona. Nå har jeg, far og lillesøster det også. Får heller far isolerer seg siden han er den voksne. Anonymkode: 8340d...9f0 7 1 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. februar 2022 #14 Skrevet 10. februar 2022 Da vår 15 åring fikk omikron rett før jul, isolerte vi han på rommet. Han elsket det, kunne game så mye han ville, fikk alt servert utenfor døra og ingen skole. Ingen av oss andre i huset ble smittet.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #15 Skrevet 10. februar 2022 Isolerte ikke 17-åringen min engang. Driter litt i det. Ble ikke smittet Anonymkode: 998db...eaf 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #16 Skrevet 10. februar 2022 Nei. Min 9-åring fikk det for en uke siden, 11-åringen dagen etter. Jeg og eldste er fremdeles ikke blitt syke. Kunne ikke falle meg inn å isolere de.. Anonymkode: 5ea4a...d2c 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #17 Skrevet 10. februar 2022 Isolerte absolutt ikke 6. klassingen min. Han har vært ganske dårlig, hatt mye vondt og formen har vært laber. Jeg kunne ikke tatt meg av ham isolert, for mannen er mye vekke og vi har en treåring også. Jeg kunne ikke rigget meg til med dyne og film på rommet med ham uten treåringen på slep. Men jada, mannen ville selvfølgelig ha total isolasjon på ham. Uten å egentlig ta ansvaret for hvordan det skulle foregått mtp trøsting, selskap osv. Når man er syk er det visst mamma som gjelder, ellers blir det harde kår. Anonymkode: 1eb93...05a 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #18 Skrevet 10. februar 2022 Her gikk det under et døgn fra førstemann fikk symptomer til andre fikk det, så smitten var allerede skjedd. Innen tre dager var alle smittet. Barna får trøst og omsorg når de blir syke, de blir ikke «utstøtt» av familien. Større barn kan man isolere, men våre er fra småskolealder og nedover. Anonymkode: a6170...10e 5
Malursk Skrevet 10. februar 2022 #19 Skrevet 10. februar 2022 Isolerte ikke 16 åringen min, vi levde som normalt. Er jo bare oss to, jeg ble ikke smittet - selv om jeg faktisk prøvde🤣. Jeg har jo tre vaksinedoser, og tenkte at med sykdommen på toppen, så var jeg trygg. Jaja, ser ut som vaksinen funket på meg i alle fall. Med den smitten som er rundt nå så hadde jeg garantert ikke isolert noen - og en 7 åring? Ikke engang før vaksinen var funnet opp! 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #20 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 2.klassingen har fått påvist covid med hurtigtest. Han er i fin form, hatt hodepine igår og i forgårs. Tok en test idag, som var positiv. Jeg tenker at det ikke er vits i å isolere han på rommet nå, han har jo gått rundt i hele huset hittil. Faren mener han bør isoleres så ikke han smitter resten av familien ( oss foreldre og saken). Den skaden har vel allerede skjedd.. Hva tenker dere? Og dere som har hatt dette, hva gjorde dere? Anonymkode: ffd9c...c7f Mine er 12 og 14 og vi isolerte de delvis. De fikk komme ut å spise middag med oss men da på avstand. Hvis det ble veldig kjedelig å være på rommet fikk de såklart komme ut i stua. Men da med munnbind på og egne sitteplasser. De fikk ikke ta på noe utenfor rommene sine. De hadde også eget bad. De opplevde det som helt greit og syntes det var stas å få ligge i senga å se film og game hele dagen. Også fikk de mye godsaker servert på rommet. Anonymkode: 851f3...b51
Anbefalte innlegg