Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. har tatt cytotec i morgest. Er i svangerskap uke 6. Jeg har jo lest mye om abort i det siste. Jeg har begynt å blø mer og har masse murringer, men har ikke sånn  kjempe vondt. Er dette normalt? Har jo trodd det skulle være så vondt at man ikke klarte å gjøre noe annet enn å ligge og vri seg, men føler det bare er sterke mensensmerter i korsryggen og nederst i magen. Hjelper veldig med varmepute. 

Anonymkode: c0e0a...dd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en MA, og tok Cytotec ca uke 10.. hadde samme opplevelse som deg, ikke spesielt vondt, blødde ganske mye da.  Men ikke mer enn typ mens etc. 

Ente opp med en «utskrapning» gjort våken av gyn etter noen timer fordi jeg var inn på sjekk og fostersekk lå helt i livmorsmunnen så hun «hentet» den bare ut. Det var ikke behagelig, men varte type 3 min. Og det var helt ok egentlig. 

Anonymkode: 4ad29...d0f

• Liker 1
Skrevet

Her er det stor variasjon fra person til person. Noen får kraftige smerter, andre syntes det er som en vanlig mens. Begge deler er like normalt. Vanligvis vil det være vondere jo lenger du er på vei, men ikke for alle. 6 uker er fortsatt tidlig og mange vil nok oppleve det slik du gjør, mens andre vil ha mer smerter. 
Så lenge man føler seg trygg og får den smertelindringen man trenger, er det det viktigste. Ved feber eller hvis man blir dårligere i dagene etter er det alltid lurt med en tlf til sykehuset for en sjekk om feks alt er kommet ut. Samme hvis man får smerter man ikke føler seg trygg på. 
Alt i alt, så vil jeg tørre å påstå at det du opplever er helt normalt og at du bør være glad for at du og kroppen din takler dette bedre enn du kanskje forventet☺️ 

Lykke til🥰 (Og ikke glem å ta vare på psyken under og etter dette, ikke alle får en reaksjon, men viktig å anerkjenne den hvis den kommer❤️)

Anonymkode: 02fd7...a6e

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...