Gå til innhold

Dere med barn hvor ofte er dere sosiale med andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å opprettholde mitt sosiale liv utenom familien og jobb. Hvor ofte treffer dere venninner eller vennepar?

Anonymkode: a69ce...f27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har veldig få venner, men om vi hadde hatt det, hadde det nok blitt fint lite vi traff dem..

Vi har ett vennepar her i byen, og de har ett barn som er jevnaldrende med en av våre. VI treffes tilnærmet lik aldri, selv om vi bor 10 min kjøring fra hverandre... Det er mest jeg og venninnen som er venner. VI har truffet hverandre kanskje 2-3 ganger siste året, uten mann og barn, og med mann og barn kanskje to ganger. Nå er det siste året spesielt, da, med korona. 

Men det er likevel vanskelig å få til å treffes, med ulike rutiner og sånt. 

På hverdagene er det ikke sjangs, da går hamsterhjulet i ett. Barna våre trenger ikke sosialisering etter en lang dag i bhg, da trenger de fred og ro. så å treffes med barn er uaktuelt. Og etter legging er det masse som må gjøres, og jeg har overhodet ikke lyst eller ork til sosialisering. 

I helgene har vi mer tid, men ulik rytme og preferanser. Vi kunne nok fått til å treffes på lekeplasser med barn. Men så er det også det at om kvelden er det så godt å sitte litt i fred og ro, og jeg blir sliten av å sosialisere. Også vanskelig at her må vi legge hvert vårt barn, og da er det lite tid fra ungene er i seng til vi må legge oss selv (også i helgene, for ungene driter i at det er helt, de våkner kl 5 åkke som... og jeg trenger søvn..). 

Anonymkode: 6ddcc...8d1

Skrevet

Jeg har en vennegjeng som prioriterer å dra ut og spise en gang i måneden. Ikke så ofte utenom det egentlig. 

Anonymkode: e1366...20f

Skrevet

Ikke så ofte når folk er i jobb. Men var ganske ofte når flere av oss var hjemme samtidig, da møttes vi jevnlig på cafe. Nå prøver vi å møtes til bursdagene våre og ellers hvis det er lenge siden. Men går fort mange uker mellom hver gang. Jeg jobber med min beste venninne da, så ser jo henne hver dag.

Anonymkode: 352db...713

Skrevet

Kanskje 1 gang i måneden/annenhver måned, uten barn. Har desverre lite venner med barn, men hun ene jeg har, prioriterer jeg å møte 1-2 ganger i mnd, med barna.

Anonymkode: 114be...5ac

Skrevet

det blir ikke mye sosialisering her, og stort sett aldri i hverdagen. Etter jobb er det laging av mat, leke litt med barnet, legge barn og brått er kl 19.30/20.00. De 3-4 timene før jeg selv skal sove brukes til husarbeid, planlegging av neste dag, og egen tid. 

Sosial rekker jeg av og til å være i helgene, kanskje type 1-2 kvelder i måneden uten barn. Nå har jeg ikke så mange å være sosial med da her jeg bor nå, siden de fleste bor i hjembyen min 1,5 t unna. Stort sett så går som regel helgene til å besøke familie, eller venner med barn, eller bare ta en tur ut med barnet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg synes det er vanskelig å opprettholde mitt sosiale liv utenom familien og jobb. Hvor ofte treffer dere venninner eller vennepar?

Anonymkode: a69ce...f27

Flere ganger i uka, ungene er som regel med  

Skrevet

Babyen er 10 måneder. Har prøvd å få til en ettermiddag i 2-3 måneder nå med et par som bor over oss med jevnaldrende baby. Vi har nesten aldri tid, og når vi har det, så har ikke de. Tror det blir bedre når barnet er litt større. 

Anonymkode: a2e4e...073

Skrevet

Sjeldent. Litt oftere med barn på slep. Koronaen har ikke akkurat hjulpet på heller, da mange av venninnene mine jobber i helsevesenet. 

Anonymkode: 9079a...7aa

Skrevet

En dag i uka møter jeg "mammagjengen" og vi går tur mens ungene spiller fotball (samme lag). 

Har ei venninne jeg trener sammen med 1-3 ganger i uka. Vi treffes ofte en dag i helga med barn og mann i tillegg. 

Ei annen venninne treffer jeg og en gang i uka ca. Kanskje litt mer på våren/sommeren. Barn i samme alder og vi bor i samme nabolag. Mer de periodene barna leker sammen. 

Ellers prster jeg nok 1-4t i telefon med de venninne jeg ikke treffer i det daglige. Spes ei som og har ett travelt liv. 

Jeg får energi av å være sosial, samtidig er det deilig å slappe av og bare være oss. Føler jeg har funnet en fin balanse som passer meg. 

Har 3 barn under 10år 

Anonymkode: 3ae9a...92d

Skrevet

Jeg tenker nok det er lettere for ekstroverte å være sosial etter man har fått barn, enn det er for introverte. 

Det er ikke det at jeg ikke har lyst til å være sosial, det er det at jeg er alt for sliten. Jeg er veldig, veldig introvert, og blir kjempesliten av å være sosial. Selv med min beste venninne. Så det å ha overskudd til å være sosial er et alvorlig hinder. 

Om jeg hadde vært ekstrovert, og fikk energi av å være sosial, så hadde det jo vært adskillig lettere. Da hadde jeg ikke trengt å tenke på at nå må jeg være alene for å lade batteriene.

Anonymkode: 6ddcc...8d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...