AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #1 Skrevet 10. februar 2022 Hei! Hvordan bør man egentlig se ut når man er 35-40. Rynker, ekstra fett, cellulitter, grevinneheng armer osv. Når man sammenligner seg med kjendiser, så ser de som er 50+bedre ut enn jeg gjør nå. (J lo f.eks) hvordan ser en vanlig kvinne som nærmer seg 40 egentlig ut? Hva har endret seg på dere? Anonymkode: d14c5...fcd
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #2 Skrevet 10. februar 2022 Himmel, det høres jo ut som om du snakker om oldinger her.. Jeg er 40. LItt mer linjer i ansiktet, ikke noe ekstra fett eller cellullitter eller grevinneheng.. Det er faktisk kun linjene i ansiktet som er "alderstegnene" mine. Jeg har plenty av jevnaldrende damer rundt meg, og det er overhodet ikke vanlig med sånt forfall som du beskriver. Det er isåfall livsstil og ikke alder. Anonymkode: cbed0...ab2 12
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #3 Skrevet 10. februar 2022 Kjendisene på 50+ har jo hatt facelifts og diverse sprøytet inn under huden. Jeg synes det varierer mye hvordan damer på 40 ser ut. Det er jo genetisk, så det er naturlig at vi ikke er helt like. Det kommer litt an på vekt også. Veier man litt ekstra er ofte ansiktet fyldigere og viser mindre tegn på aldring. Selv har jeg flere linjer nå og har blitt litt slappere i huden. Ser det i kinn, panne og over øynene. Begynner å likne på min mor når hun var på samme alder, men hun var mye slankere enn meg og så nok litt eldre ut pga. det. Hva skal man si? Sånn er livet. Anonymkode: d72c7...9ef 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #4 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er 40. Har smilerynker rundt øynene, men that's it. Anonymkode: 876eb...600 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #5 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Himmel, det høres jo ut som om du snakker om oldinger her.. Jeg er 40. LItt mer linjer i ansiktet, ikke noe ekstra fett eller cellullitter eller grevinneheng.. Det er faktisk kun linjene i ansiktet som er "alderstegnene" mine. Jeg har plenty av jevnaldrende damer rundt meg, og det er overhodet ikke vanlig med sånt forfall som du beskriver. Det er isåfall livsstil og ikke alder. Anonymkode: cbed0...ab2 Helt riktig. Eller sykdom kan spille inn, men det er sjelden. Heldigvis. Anonymkode: 49ef6...66b 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #6 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er 50 og har smilerynker rundt øynene, ikke noe "sig" i kjakene eller andre greier og ingen fillers, sinnarynken forsvinner fordi jeg får medisinsk botox mot kronisk migrene men har ellers ikke noe alderspreg på huden. Jeg har ikke "leverflekker" på hendene eller spesielt hengepupper heller og kan godt gå uten bh uten at noen legger merke til det, ikke har jeg lagt på meg noe særlig heller, bunaden jeg fikk justert for 25 år siden etter barna er den samme i dag.. Jeg spiser sunn mat, drikker vann og bruker gode hudprodukter, sminker meg minimalt og steller håret regelmessig. Anonymkode: c27ac...8f8 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #7 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er 35. Kroppen min ser fortsatt mer eller mindre likdan ut som da jeg var 20. (har ikke fått barn). Har heller ingen rynker men heller litt tap av volum i ansiktet. Typen litt mer hul under øynene og litt mer slapp. Tror det synes ekstra godt på meg fordi jeg er er såpass slank. Har null tendenser til grevinnenheng og ekstra fett. Celulitter og strekkmerker har jeg alltid hatt. Når det er sagt så har jeg aldri vært i nærheten av å ligne på J.Lo. Ikke en gang da jeg var 18. Anonymkode: 90043...a43 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #8 Skrevet 10. februar 2022 Jeg synes dette varierer veldig mye. Jeg er selv midt i 30-årene, og jeg tipper jeg ligger omtrent på snittet. Litt flere linjer i panna og rundt øynene de siste årene, men ikke så mye enda. Strekkmerker har jeg hatt siden ungdomsskolen, og kroppen min er nokså lik slik den var for 10-15 år siden. Er gravid nå da, så den forandrer seg sakte men sikkert, haha. Men jeg kjenner jevnaldrende (både kvinner og menn) som ser både 10 år yngre ut og 10 år eldre ut. Veldig mye handler om genetikk, ansiktsform/utseende generelt og livsstil. Anonymkode: 6f7ea...1f7
Trolltunge Skrevet 10. februar 2022 #9 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er 46 år og ser ut som jeg er 46 år. Det synes jeg er helt greit. Jeg får "selvfølgelig" de sedvanlige kommentarer på at jeg ser yngre ut enn jeg er når jeg har pyntet meg opp og koser meg på fest/byen, men det tror jeg kommer mest av at yngre mennesker forventer at vi som er godt voksen skal se eldre ut enn vi faktisk gjør. Iallefall når vi er sminket og kledd opp, og fremdeles er liv i, ikke har sunket ned i sofaen permanent. Ja i slike situasjoner ser vi nok også yngre ut enn oss selv en helt vanlig hverdag, uten sminke og i hverdagsklær. Jeg tror ikke at noen hadde sagt til meg at jeg ser yngre ut enn min alder i dag for eksempel. 😄 Alderspanikk har iallefall ikke rammet meg. Som kvinne er det tvert imot bare deilig å bli eldre synes jeg. Jeg var helt klart flottere for 20 år siden, men det er mye mer behagelig å gå ut og kose seg nå. Noen tullinger kan innimellom fremdeles være plagsomme, men det er veldig deilig å ikke være "fritt vilt" lenger. At menn behandler voksne damer med langt mer respekt. "Markedsverdien" min er på et betydelig mer behagelig nivå nå. 😄 6 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. februar 2022 #10 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er i midten av 30-årene og har ingen rynker. Man ser likevel at jeg ikke er 20... Ansiktet blir mer markert, på en måte, har ikke lenger de runde kinna jeg hadde før, og det ser liksom ut som om øyene er lenger inn i ansiktet. Kroppen vil jeg derimot si er omtrent den samme som da jeg var 20, bortsett fra noen flere strekkmerker fra graviditet (fikk også strekkmerker under puberteten). Veier det samme som da jeg var 16-17. Har små pupper, så slipper hengepupper. Synes ikke man bør sammenligne seg med kvinner som har som arbeid å se best mulig ut. Det beste man kan gjøre for både helse og utseende er å spise sunt og holde vekta (men uten å bli for tynn, da ser man fort eldre ut).
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #11 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Hvordan bør man egentlig se ut når man er 35-40. Rynker, ekstra fett, cellulitter, grevinneheng armer osv. Når man sammenligner seg med kjendiser, så ser de som er 50+bedre ut enn jeg gjør nå. (J lo f.eks) hvordan ser en vanlig kvinne som nærmer seg 40 egentlig ut? Hva har endret seg på dere? Anonymkode: d14c5...fcd Jeg er i slutten av tredveårene. Ser absolutt ikke gammel ut. Nå er det 2 år siden sist jeg tok botox, men føler meg likevel komfortabel med utseende mitt. Jeg er slank, spiser variert, bruker tid på utseende og er ikke opptatt av å kle meg etter alderen min. Har ikke cellulitter, grevinneheng, ekstra fett eller masse rynker. Har heller ikke grå hår. Har født 3 barn og det har naturligvis satt sitt preg på kroppen, men ikke sånn at jeg synes det er ubehagelig. Anonymkode: 6b939...13e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #12 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Hvordan bør man egentlig se ut når man er 35-40. Rynker, ekstra fett, cellulitter, grevinneheng armer osv. Når man sammenligner seg med kjendiser, så ser de som er 50+bedre ut enn jeg gjør nå. (J lo f.eks) hvordan ser en vanlig kvinne som nærmer seg 40 egentlig ut? Hva har endret seg på dere? Anonymkode: d14c5...fcd Jeg er 42. Ikke antydning til grått hår enda, ikke noe mer fett, ikke cellulitter, har tydelig definerte muskler i armer, bein, rygg og mage fortsatt. Har noen linjer rundt øynene og i panna, kjevelinjen er mindre definert, og det verste: fått poser under øynene. Rynkene gjør meg ingenting men de posene plager meg litt. Har blitt kvitt bollekinnene mine, de hadde jeg alltid komplekser for så det er positivt i mine øyne selv om det er et alderdomstegn. Har født barn, men har ingen synlige tegn på det (så lenge man ikke studerer underlivet mitt). Ingen strekkmerker eller slapp hud på magen eller hengepupper. Har veid det samme siden jeg var 14, minus i svangerskap. Mange ser mye eldre ut enn de er fordi de ikke tar seg tid til å trene og å lage seg sunn mat. Posemat, snacks og sofa+TV vil selvsagt gjøre at du forfaller mye mer enn andre. Anonymkode: 7597f...373
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #13 Skrevet 10. februar 2022 Har ikke særlig med forventinger til utseendet til eldre damer (35+)... De får se ut akkurat som de vil... Anonymkode: bd093...e12
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #14 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er samme alder som TS, og jeg har tydelige linjer i panna, grående hår også har kjakene liksom «seget» litt ned. 🤷♀️ Kjevelinjen er altså ikke rett lenger, har fått et «heng» på midten. Linjene i ansiktet har kommer forholdsvis brått de siste to årene, og håret ble grått omtrent morgenen etter jeg fikk mitt andre barn. Anonymkode: f2c34...181
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #15 Skrevet 10. februar 2022 Er 40. Har noen linjer rundt øynene når jeg smiler. Litt synlige blodårer i kinnene. Ser aldringen best på halsen, der huden har blitt litt slappere, og litt dratt kjevelinje, som forrige beskriver. Ingen grå hår. Ellers er kroppen som den har vært i mange år, men jeg trener mer styrke enn før for å vedlikeholde, så det som var gratis i 20-årene krever nå litt. Fikk aldri barn, så det hjelper nok godt når det kommer til rynker, og ting som henger. Og spiser ikke snop og snacks. Men er avslappet til god mat, og vin. Anonymkode: 77be1...385 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #16 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er 44 og merker det på linjene i fjeset. Men har ikke smilerynker, grå hår og har stram hud på hals og bryst. Jeg synes jeg eldres på en merkelig måte🤷🏼♀️ Anonymkode: e45a8...264
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #17 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er 40. Har fått litt mer rynker, særlig rundt øynene, og noen grå hår. Kroppen er stort sett den samme. Har alltid hatt litt cellulitter, men er fornøyd med hvordan den ser ut likevel. Anonymkode: 1d89b...0d5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #18 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er 38 år. Jeg har blitt litt rundere, men jeg går på cellegift og har det typiske kortisonansiktet. Ellers har jeg hatt grå går siden jeg var 20, men farger det. Bortsett fra det har jeg noen fine linjer i panna, og strekkmerker fra graviditeter. Litt cellulitter har det også blitt. Puppene har blitt større (rart!), og jeg syns de begynner å sige. Tennene er hvite og huden er fin. Det er da noe😅 Anonymkode: fcc21...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #19 Skrevet 10. februar 2022 40 her. Merker alderen mest på slappere hud i ansiktet. Linjen fra nese til munn har blitt synligere og jeg har mindre fett i fjeset. Huden over øynene har spesielt blitt slappere. Kommer til å få «hooded eyes» etterhvert. Kroppen er like slank som alltid men med tørrere hud over det hele. Håret har blitt tynnere og har fått et par tre hvite hårstrå. Hva gjør jeg for å bekjempe alder: Går til ansiktsbehandling jevnlig (skinbooster, microneedling, fuktighetsbehandling), kjøper litt bedre hudpleie med gode ingredienser, går jevnlig til kroppsmassasje, trener fem ganger i uken og drikker mye vann og spiser sunt. Anonymkode: 844ba...4ad 1
AprilLudgate Skrevet 10. februar 2022 #20 Skrevet 10. februar 2022 Fyller snart 41, og merker jo at jeg ser ut som min alder akkurat slik jeg så ut som min alder ved 20,30 osv. Vanskelig å peke på noe konkret, men det skjer jo noe som er litt udefinertbart. Mer grå hår enn når jeg var 30 (skjedde ganske raskt etter barn) - normal mengde for alderen vil jeg si. De fine linjene er nok blitt litt flere ved øynene, uten at jeg ser det spesifikt. Grevinneheng har man vel på vår alder kun om man har hatt kraftig fedme og gått ned type 50 kg? 🤷♀️ ALLE har cellulitter og slik også som unge - man glor seg jo ikke bak lårene i gående posisjon. Går bare ut fra at jeg som alle andre har noe. Gjør ikke noe for å «bremse aldring», vi skal alle dø. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå