Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis er jeg overhodet ikke glad i kaker og kjeks, og i hvert fall ikke ferdigkjøpte, men på denne tiden av året er jeg villig til å gjøre et unntak: Den eneste maten jeg kan komme på som er bedre i kjøpt utgave enn hjemmelaget er pepperkaker, og da er Kung Oscars pepperkaker i særklasse. De er en essensiell del av min førjulskos :nisse:, men i år kan jeg ikke finne dem noen steder. Nå er det snart november, så da burde de vel dukke opp?!?!

Mannen jeg snakket med på OBS i helga mente det var for tidlig, men det kan jeg ikke fatte; vanligvis må jeg si strengt til meg selv at "det blir ingen pepperkaker før 1. oktober", så da må de vel ha brukt å komme tidligere enn i år.

Har noen sett dem?

*pepperkakesulten*

Skrevet

Jeg har sett pepperkaker i butikken iallefall!

Har ikke sett Kung Oscar, men han må jo være like rundt hjørnet?

Liker han best jeg og! :Nikke:

Gjest Smarties - ikke innlogget
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor i verden du holder til, men de pleier å ha dem på Smart Club i Oslo, i alle fall. (Men jeg vet ikke om de har fått dem ennå..)

Skrevet

Trodde Kung Oscar var de pepperkakene som er i butikken hele året jeg? Mener nå iallfall å se de i butikker med godt utvalg både titt og ofte? Har du sjekket f.eks. Meny?

Skrevet
Trodde  Kung Oscar var de pepperkakene som er i butikken hele året jeg? Mener nå iallfall å se de i butikker med godt utvalg både titt og ofte? Har du sjekket f.eks. Meny?

Ja, jeg trodde også at de var i butikken hele året (jeg prøver bare å ignorere dem mellom januar og oktober ;) ), men nå kan jeg ikke finne dem noen steder.

Det er dessverre ingen Meny-butikker her. :forvirret:

• 2 uker senere...
Skrevet

Har du funnet dem enda? Jeg fant nemlig på Spar-butikken på hjørnet ved domkirka i dag. Gerhard Knutsen tror jeg den egentlig heter. Løp og kjøp!

Skrevet
Har du funnet dem enda?

Jepp, fant på Obs for noen dager siden, så førjulsstemninga er reddet! Men takk likevel, Fakse! :)
Skrevet

Jeg så også etter dem her om dagen men fant ikke noe.. Får ta meg en tur på Meny jeg også da

• 1 år senere...
Skrevet

Drar opp denne, for i år er det jeg som ikke finner pepperkakene fra Kung Oscar. Har sett på Spar og Obs, men fant dem ingen av stedene. Er de ute av Coop sitt sortement tro?

:overrasket:

Skrevet

Kung Oscar er fra Sætre, du kan jo eventuelt sende dem en mail og spørre hvor du får de pepperkakene.

Jeg tror du må se etter Kung Oscar hos Meny, Kiwi, Spar, Joker eller Ultra.

Skrevet
Kung Oscar er fra Sætre, du kan jo eventuelt sende dem en mail og spørre hvor du får de pepperkakene.

Jeg tror du må se etter Kung Oscar hos Meny, Kiwi, Spar, Joker eller Ultra.

Takk for tipset, har sendt mail til Sætre nå. Spar og Joker er de eneste av de kjedene vi har her i byen. Spar har jeg allerede vært på (men ikke den samme butikken som jeg fant Kung Oscar på i fjor, så jeg kan forsøke der) og den eneste Joker-butikken er en storkiosk, så der kan jeg ikke tenke meg at de har. Venter nå spent på svar på mail til Sætre sin info-avdeling :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Har du sett noe til Kungen enda, Fakse? *pepperkakeabstinenser*

Skrevet

Har ikke sett på Kung Oscar på lenge jeg heller, men de selger jo "Sætres Beste Pepperkaker" og de smaker akkurat det samme (mener jeg å huske, med forbehold om at jeg ikke har smakt kung oscar på noen år).

Skrevet

Jeg kjøpte en slik metallboks i sånn gråmattpolert boks og oppi der var der tre ruller med pepperkaker. Boksen var fra Sætre, og kakene har fått gode "karakterer" ved smakstester

De var preget slik at det stod "god jul" på alle kakene... men de smakte ganske så likt Kung Oscar... Men igjen er det så lenge siden at jeg har spist kung Oscar så jeg husker nesten ikke. Mannen min mener de er like.

Kan det hende at det er de samme?

Gode er de ihvertfall, så de er verdt å kjøpe.

Skrevet
Jeg kjøpte en slik metallboks i sånn gråmattpolert boks og oppi der var der tre ruller med pepperkaker. Boksen var fra Sætre, og kakene har fått gode "karakterer" ved smakstester

De var preget slik at det stod "god jul" på alle kakene... men de smakte ganske så likt Kung Oscar... Men igjen er det så lenge siden at jeg har spist kung Oscar så jeg husker nesten ikke. Mannen min mener de er like.

Kan det hende at det er de samme?

Gode er de ihvertfall, så de er verdt å kjøpe.

Det er "Sætres Beste Pepperkaker" ;)

Skrevet

Ja, jeg har også konkludert med at Kung Oscar trolig har fått nytt navn. De smaker i alle fall tilstrekkelig likt til at jeg er fornøyd :)

Skrevet

Jeg har kjøpt (og spist opp :ler: ) Kung Oscar-pepperkakor på Meny.

Skrevet

Jeg elsker også Kung Oscar og fant de til slutt på Meny i Vika.. men da hadde jeg lett over hele byen (nesten) og føler fortsatt at det er mange som tidligere solgte de som ikke har tatt de inn denne julen?! :( Og Sætres beste er jo utsolgt overalt.. Blir vel en tur til til Vika for å sikre julekaker til julen ;)

Skrevet

Jeg har vært så fortvilet, for jeg kunne ikke huske hva de het, og da kunne jeg ikke spørre i butikken - og så viser det seg at det er flere som leter etter akkurat disse pepperkakene! Jeg har også gitt opp å finne Kung Oscar, men har fått tak i en boks med Sætre sine beste pepperkaker, håper de er like gode.

Takk for tråden :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...