AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #1 Skrevet 10. februar 2022 Andre som sliter med å føle seg tom for energi, samtidig som en har en indre uro i kroppen? Jeg er sliten, men klarer ikke å slappe av. Noen som har gode tips, både på årsak og hva jeg kan gjøre? 😊 Anonymkode: 64a59...cdc
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #2 Skrevet 10. februar 2022 Kan anbefale meditasjon for å roe ned hodet, gjerne guidet i starten😊 jeg har en kropp som alltid er helt utmattet, og iblant vil hodet noe annet enn å hvile. Da prøver jeg det først, og det pleier å hjelpe. Anonymkode: 3d55d...a81 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #3 Skrevet 10. februar 2022 Trening/aktivitet som gjør at du må bruke både hodet og kroppen samtidig (feks klatring, dansing, riding), eller som er repetativt/meditativt (feks padling). Anonymkode: f2cef...b4b
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #4 Skrevet 10. februar 2022 Av årsak kan jeg jo bare tippe, for eksempel at du sliter med stress og litt angst eller at det er noe med stoffskiftet ditt. Jeg vil si mest sannsynlig stress og angst kanskje. Ved stress bør mindfullness og yoga forsøkes. Den gangen jeg opplevde indre uro var da jeg hadde uoppdaget lavt stoffskifte, og jeg tror den indre uroen kom pga det. Da kan hele kroppen påvirkes. Anonymkode: 2ffe6...a7d
Papierschere Skrevet 11. februar 2022 #5 Skrevet 11. februar 2022 TS her! Takk for svar 😊 AnonymBruker skrev (På 10.2.2022 den 12.23): Kan anbefale meditasjon for å roe ned hodet, gjerne guidet i starten😊 jeg har en kropp som alltid er helt utmattet, og iblant vil hodet noe annet enn å hvile. Da prøver jeg det først, og det pleier å hjelpe. Anonymkode: 3d55d...a81 jeg har såvidt prøvd litt meditasjon/mindfullness men synes det er skikkelig vanskelig. Hodet jobber på spreng selv om jeg prøver å la være. Men det er vel kanskje bare en øvingssak? AnonymBruker skrev (På 10.2.2022 den 18.38): Trening/aktivitet som gjør at du må bruke både hodet og kroppen samtidig (feks klatring, dansing, riding), eller som er repetativt/meditativt (feks padling). Anonymkode: f2cef...b4b Jeg har tenkt at jeg ikke har nok energi til trening, men det kan jo være at det nettopp er det jeg trenger? Må nok tenke litt på hva slags trening det skulle vært da. Er medlem på et treningssenter. Tips til noe man kan gjøre der hvor man bruker både hodet og kroppen, som ikke er sånn kjempe høyintensivt? AnonymBruker skrev (På 10.2.2022 den 20.18): Av årsak kan jeg jo bare tippe, for eksempel at du sliter med stress og litt angst eller at det er noe med stoffskiftet ditt. Jeg vil si mest sannsynlig stress og angst kanskje. Ved stress bør mindfullness og yoga forsøkes. Den gangen jeg opplevde indre uro var da jeg hadde uoppdaget lavt stoffskifte, og jeg tror den indre uroen kom pga det. Da kan hele kroppen påvirkes. Anonymkode: 2ffe6...a7d Selv om jeg ikke har hatt noe angst tidligere, tror jeg du kan ha rett i at det er en kombinasjon av stress og angst, ja. Har sjekket stoffskiftet, og det var fint. har som nevnt over prøvd mindfullness, men må nok gi det litt mer tid. Prøvd litt yoga også, men der også jobber hodet for fullt.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 Selv om legen sier stoffskiftet er fint, trenger det ikke alltid være korrekt. Det kan ta lang tid før det virkelig slår ut. Anonymkode: 2ffe6...a7d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #7 Skrevet 13. februar 2022 For min del bunner den uroen og slitenheten i stress og angst som har satt seg fast. Jeg fikk god hjelp via psykomotorisk fysioterapi og neurontin (må passe på hvor mye jeg spiser). Jeg trener hver uke og da i gruppe. Det går i strikking av muskler og bevegelse av ledd. Veldig bra. Sjekk ut treninggstilbudet din lokale turnforening har evt yogakurs. I tillegg hviler jeg hver dag en halvtime på ettermiddagen. Det tar måneder og år å komme i havn, kroppen min vet ikke hva normalen er. For min kropp tror det er normalt med stressfølelse så jeg nå lære den å være i ro. Anonymkode: 56fbc...9b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå