Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å handler inn ting til fødebagen, og det som er greit er på plass i det man kommer hjem fra sykehuset.. 

Hvor store bind er det man trenger? Er det type bleier fra tena, nattbind fra always/ libress eller helt vanlige bind?

Anonymkode: 3e3ef...964

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarte meg med nattbind da jeg kom hjem, men jeg tror det er litt individuelt. På sykehuset måtte jeg ha litt større, men det fikk jeg utdelt der :) 

Anonymkode: dbb41...703

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarte meg helt fint med vanlige nattbind. Hadde kjøpt inn noen ekstra store fra Europris, men det var fullstendig overkill. Begge gangene, faktisk. 

Jeg ville heller tatt med meg en neve bind fra sykehuset, og bare hatt nattbind klart hjemme. Så kan du heller kjøpe andre bind ved behov når du ser hva du har bruk for. 

Anonymkode: 69409...63d

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg trengte bare helt alminnelige rosa libresse etter at jeg kom hjem. Men det var veldig godt å ha nattbind på om natten likevel, bare for å slippe å bekymre meg for eventuelle lekkasjer i søvne. 

Anonymkode: e95b2...320

Skrevet

Jeg trengte også bare vanlige bind etter at jeg kom hjem. De verste blødningene var på sykehuset og der har man jo rikelig tilgang til alle typer bind. :) 

Skrevet

Kjøp helt vanlige, er ikke sikkert du trenger mer. Jeg måtte ha utskrapning av morkaken etter fødsel, og blødde omtrent ingenting etter det 🤷🏽‍♀️ Så alle de enorme bleiebindene jeg kjøpte var helt unødvendige. 

Anonymkode: 281c4...f32

Skrevet

Jeg har brukt nattbind som man kjøper i vanlig butikk. Trengte det et par dager med førstemann, men hadde ikke trengt det med andremann. Kommer til å kjøpe både nattbind og denne gangen også. 

Jeg har dratt hjem på dag 3 begge gangene. Planlegger man å dra hjem samme dag som man føder, kan det være greit å ha noe mer. Jeg trengte i alle fall de store "bleiene" minst et par dager.

Anonymkode: fac7d...7be

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Som de over så brukte jeg vanlig nattbind da jeg kom hjem, men gikk fort over til vanlig rosa libresse etter et par dager.

På sykehuset brukte jeg de nettingtrusene med bind i, syns det var behagelig 😄 

Anonymkode: 3cc83...e0d

Skrevet

Jeg knabbet med meg noen av de gigantiske bleiene de har på føden, og supplerte med litt mindre bleier mannen fikk kjøpt på apoteket etter fødselen. Her hadde jeg behov for giga-bleiene i flere dager etter hjemkomst etter begge fødslene. 

Anonymkode: 5b160...660

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tok med fra sykehuset.

Anonymkode: e1c53...8d7

Skrevet

Reiste hjem under 24 timer etter fødsel begge gangene. 1 gang fikk jeg en infeksjon i livmoren (måtte opereres 1 uke etter fødsel). Har blødd ganske greit mye 1 uke ish etter begge fødslene, men klart mest etter den første. Syns ikke nattbind var nok, og var redd for å blø gjennom. de bindene vi fikk på sykehuset (i Bergen får man ikke bleier) var klumpete og ekle. Og kombinert med nettingtruse var det veldig ekkelt. 
Andre gang kjøpte jeg tena silhuette bleier på apoteket. Som å ha på en litt stor truse. Ingen bind som flyter rundt nedi trusa, og var ikke så redd for å blø gjennom😊 gjorde barseltiden min 100% bedre med nummer to. 

Anonymkode: e8e21...064

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blødd ganske lite, så for meg har det holdt med helt vanlige bind hjemme. Har brukt nattbind om natta for sikkerhetsskyld, siden jeg sover urolig.

Anonymkode: 522d4...9f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Reiste hjem under 24 timer etter fødsel begge gangene. 1 gang fikk jeg en infeksjon i livmoren (måtte opereres 1 uke etter fødsel). Har blødd ganske greit mye 1 uke ish etter begge fødslene, men klart mest etter den første. Syns ikke nattbind var nok, og var redd for å blø gjennom. de bindene vi fikk på sykehuset (i Bergen får man ikke bleier) var klumpete og ekle. Og kombinert med nettingtruse var det veldig ekkelt. 
Andre gang kjøpte jeg tena silhuette bleier på apoteket. Som å ha på en litt stor truse. Ingen bind som flyter rundt nedi trusa, og var ikke så redd for å blø gjennom😊 gjorde barseltiden min 100% bedre med nummer to. 

Anonymkode: e8e21...064

Får man ikke bleier i Bergen? I alle dager

Anonymkode: adb4a...d0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får man ikke bleier i Bergen? I alle dager

Anonymkode: adb4a...d0f

Jo, det får man. Har født 2 ganger de siste tre årene, og plenty av giga-bleiebind begge gangene. Mye større enn jeg var i nærheten av å ha bruk for, selv rett etter fødselen. 

Skrevet

Brukte de gigabindene i dag 0 og 1, så over på rosa Libresse (de du får i duo pack). Bare ta med vanlige truser, de vingene er umulige på nettingtruser.

På dag 12 hjemme løsna morkakeskorpen, da turte jeg ikke gå ut på trilletur uten de lilla 6dråpers Always jeg hadde liggende. Satt på do og malte hele skåla rød -_- så pass på du har litt større til den fasen også. :)

• Liker 1
Skrevet

Bare disse. I ti dager. Amaaaazing!

03E0FDA7-AFEF-4B0C-965F-C9B6BA2B3761.jpeg

Anonymkode: d5f43...55d

• Hjerte 1
Skrevet
mingus skrev (1 time siden):

Brukte de gigabindene i dag 0 og 1, så over på rosa Libresse (de du får i duo pack). Bare ta med vanlige truser, de vingene er umulige på nettingtruser.

På dag 12 hjemme løsna morkakeskorpen, da turte jeg ikke gå ut på trilletur uten de lilla 6dråpers Always jeg hadde liggende. Satt på do og malte hele skåla rød -_- så pass på du har litt større til den fasen også. :)

Det skjedde aldri med meg. Jeg hadde hørt så mye skrekkhistorier om renselsen og hvor sinnsykt mye man blødde, men altså, jeg blødde aldri mer enn en vanlig mens, annet enn de første par timene etter fødselen. Kunne bruke helt vanlige bind allerede et par timer etter fødselen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det skjedde aldri med meg. Jeg hadde hørt så mye skrekkhistorier om renselsen og hvor sinnsykt mye man blødde, men altså, jeg blødde aldri mer enn en vanlig mens, annet enn de første par timene etter fødselen. Kunne bruke helt vanlige bind allerede et par timer etter fødselen. 

Synes dette er bra at du skriver, for det er stor variasjon i hvor mye man blør og hva man trenger av bind. Noen blør rett og slett veldig lite.

Tror dog at de aller fleste blør mer, og at det derfor er lurt å ha litt større bind liggende med mindre man vet at man kommer til å blø så lite.

Anonymkode: fac7d...7be

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg knabbet med meg noen av de gigantiske bleiene de har på føden, og supplerte med litt mindre bleier mannen fikk kjøpt på apoteket etter fødselen. Her hadde jeg behov for giga-bleiene i flere dager etter hjemkomst etter begge fødslene. 

Anonymkode: 5b160...660

Samme her! Det var et mareritt å sitte lenge og amme, og deretter reise seg opp... Da kom det myyyyyye blod, for å si det sånn. Glad jeg hadde gigantiske bleier tilgjengelig den første uka hjemme. 

Anonymkode: 7582a...785

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glemte å ta det med at ikke alle blør så mye, men greit å nevne at noen kan gjør det også 🙂 det var bare halvannet døgn med blodbad for min del da, på dag 14 har det avtatt igjen og var ikke noe skummelt eller vondt mens det sto på... Ble bare litt bleikere enn vanlig, og redd for å blø igjennom da jeg var veldig gira på å komme meg ut og trille, men det var ikke i nærheten av lekkasje engang etter en time på tur 🙂 det bare så litt dramatisk ut oppi doen 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...