AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #1 Skrevet 10. februar 2022 Helt seriøst, om du ikke vil ha barn/eller flere barn hvorfor ikke bare kutte/brenne strengen? Så slipper din partner å putte gift, ja gift i kroppen sin. Anonymkode: 07548...5e8 24 1 10
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #2 Skrevet 10. februar 2022 1. Prevensjon er ikke gift 2. Partneren kan velge helt selv om hun vil bruke hormonprevensjon eller ikke. Hun kan velge å nekte å bruke prevensjon, og la det være opp til mannen om han vil bruke kondom, eller risikere å få barn. Herregud... Anonymkode: 421cf...4ad 5
TinaChristina Skrevet 10. februar 2022 #3 Skrevet 10. februar 2022 Helt seriøst, han vil ikke ha barn med DEG, ikke aldri ha barn. 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er helt enig. Om en mann er helt sikker på at han enten er ferdig eller ikke ønsker barn er det uforståelig at han ikke tar ansvar og steriliserer seg, for egen og kvinnens del. Står midt i det selv. Uplanlagt gravid med nr fire og en potte sur mann som skylder svangerskapet på meg fordi prevensjon er «mitt ansvar». Jeg har ikke begått brukerfeil men er likevel gravid og ser situasjonen som et felles anliggende. Abort byr meg imot og han er fra seg. Disse ukene må jeg innrømme å ha tenkt mye på dette med hans ansvar for sterilisering om det er ham det er helt krise for å bli uplanlagt gravid og risikere å ikke gjennomføre abort. Alle menn vet at det er kvinnens kropp og hennes valg å beholde eller ei. Mao setter han seg selv i en risiko ved å la prevensjon være hennes ansvar og stå i den risikoen det er at prevensjon kan svikte. Anonymkode: 96911...7d0 48 10 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): 1. Prevensjon er ikke gift 2. Partneren kan velge helt selv om hun vil bruke hormonprevensjon eller ikke. Hun kan velge å nekte å bruke prevensjon, og la det være opp til mannen om han vil bruke kondom, eller risikere å få barn. Herregud... Anonymkode: 421cf...4ad Hormonell prevensjon har en lang rekke mulige bivirkninger, noen av de farlige og noen irreversible. Ikke alle merker så mye til det, men mange gjør det. Det er ganske sykt at det er så bagatellisert og akseptert å ha helseplagerpå grunn av prevensjon, som du så fint illustrerer her. Anonymkode: 76859...4ef 52 2 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #6 Skrevet 10. februar 2022 TinaChristina skrev (11 minutter siden): Helt seriøst, han vil ikke ha barn med DEG, ikke aldri ha barn. Ja, det er nok ofte det som er greia. De vil ikke lukke muligheten for at de de dag vil ha et (nytt) kull med ny dame. Anonymkode: 76859...4ef 9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #7 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er helt enig. Om en mann er helt sikker på at han enten er ferdig eller ikke ønsker barn er det uforståelig at han ikke tar ansvar og steriliserer seg, for egen og kvinnens del. Står midt i det selv. Uplanlagt gravid med nr fire og en potte sur mann som skylder svangerskapet på meg fordi prevensjon er «mitt ansvar». Jeg har ikke begått brukerfeil men er likevel gravid og ser situasjonen som et felles anliggende. Abort byr meg imot og han er fra seg. Disse ukene må jeg innrømme å ha tenkt mye på dette med hans ansvar for sterilisering om det er ham det er helt krise for å bli uplanlagt gravid og risikere å ikke gjennomføre abort. Alle menn vet at det er kvinnens kropp og hennes valg å beholde eller ei. Mao setter han seg selv i en risiko ved å la prevensjon være hennes ansvar og stå i den risikoen det er at prevensjon kan svikte. Anonymkode: 96911...7d0 For en idiot. Av de vi snakker åpent med om slikt er det ikke en eneste mann som ikke har kuttet strengen etter at familien var komplett. Ikke bare slipper man å komme i en situasjon med uønsket graviditet. Men det er en selvfølge at kvinnen på dette tidspunktet skal slippe mer styr med prevensjon. Anonymkode: bb9e1...68e 19
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #8 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): 1. Prevensjon er ikke gift 2. Partneren kan velge helt selv om hun vil bruke hormonprevensjon eller ikke. Hun kan velge å nekte å bruke prevensjon, og la det være opp til mannen om han vil bruke kondom, eller risikere å få barn. Herregud... Anonymkode: 421cf...4ad Tror du p piller er sunt for deg? Bor du under en stein herregud… Anonymkode: 07548...5e8 23 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #9 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): 1. Prevensjon er ikke gift 2. Partneren kan velge helt selv om hun vil bruke hormonprevensjon eller ikke. Hun kan velge å nekte å bruke prevensjon, og la det være opp til mannen om han vil bruke kondom, eller risikere å få barn. Herregud... Anonymkode: 421cf...4ad Artig fakta, når jeg sluttet på p-piller forandret smaken min seg i menn totalt jeg gikk på noen måneder fra å være lykkeig forelsket i samboeren min, til å ha null lyst og følelser for han. Jeg er polyamorøs og de mennene jeg gikk etter gikk også fra et ytterpunkt til ett annet. Etter en del googling og spørsmål til helsepersonell så viste det seg at dette faktisk var ganske vanlig. Ellers tenker jeg man selv er ansvarlig om man ikke ønsker barn. Hvor ofte hører man ikke om menn som har blitt lurt fordi dama sier de går på prevensjon o.l. Jeg har ikke lyst på barn og har dermed sterilisert meg! Anonymkode: a44d4...56b 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #10 Skrevet 10. februar 2022 Hvorfot skal menn måtte sterilisere seg dersom de ikke ønsker barn? Det burde vel holde at han sier det og så må kvinnen akseptere det eller finne seg en mann som faktisk ønsker seg barn. Jeg er kvinne selv og blir oppgitt over hvor «kokko» mange kvinner blir når det kommer til dette med barn. Det virker som et forhold ikke er verdt noe dersom man ikke får barn sammen. Anonymkode: 9a999...0f9 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #11 Skrevet 10. februar 2022 TinaChristina skrev (39 minutter siden): Helt seriøst, han vil ikke ha barn med DEG, ikke aldri ha barn. Jeg har barn jeg, bare poengterer en dumskap hos menn Anonymkode: 07548...5e8 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #12 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfot skal menn måtte sterilisere seg dersom de ikke ønsker barn? Det burde vel holde at han sier det og så må kvinnen akseptere det eller finne seg en mann som faktisk ønsker seg barn. Jeg er kvinne selv og blir oppgitt over hvor «kokko» mange kvinner blir når det kommer til dette med barn. Det virker som et forhold ikke er verdt noe dersom man ikke får barn sammen. Anonymkode: 9a999...0f9 Kan bare snakke for meg selv. Vi har fire barn, jeg vil IKKE ha flere, og det vil ikke han heller. Angående prevensjon så har jeg prøvd et helt arsenal av forskjellige. Felles for de alle er at jeg blør flere dager i måneden enn jeg ikke blør, og null sexlyst (mulig pga blødningene, det vet jeg ikke..) Mannen vil ikke sterilisere seg fordi han er "redd for å miste høyden" (bli impotent..) Så da er vi stuck med kondom, som begge hater, vi som egentlig er veldig glad i sex, begge to.. Anonymkode: 7138d...984 18
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #13 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For en idiot. Av de vi snakker åpent med om slikt er det ikke en eneste mann som ikke har kuttet strengen etter at familien var komplett. Ikke bare slipper man å komme i en situasjon med uønsket graviditet. Men det er en selvfølge at kvinnen på dette tidspunktet skal slippe mer styr med prevensjon. Anonymkode: bb9e1...68e Helt enig. Barnet kommer men om jeg skal dele resten av livet med ham vet jeg jommen ikke. Jeg skal ikke gå på flere år, men en dag vil jeg ta en sjekk med meg selv og kjenne etter om vi egentlig deler samme verdier, menneskesyn og holdninger. Han sutrer og bærer seg over uteblitte reiser til Hellas, over at han så for seg at vi skulle gå mere på restaurant i fremtiden og at alt nå blir ødelagt. Jeg hadde sittet med lav trivsel på den restauranten med visshet om at jeg tok abort for å rydde vei for slikt. Han ville kjent motsatt. Helt greit, vi er ulike og fire barn er helt klart ikke for alle. Men hvordan man møter livet og det som oppstår sier jo noe om hvem han er. Dessuten er to av barna ikke hans. Han har unnsluppet alle babyfasene og tidlige morgener fordi jeg har tatt det selv. Nå klager han over at sterilisering på fredag (som jeg har oppfordret til siden dette er skandale for ham) ikke er «noe vits» siden ulykken har skjedd og tragedien er er faktum. Jeg lurer på hvordan det står til med hjernesirkulasjonen sånn egentlig. Om han ikke ønsker enda et barn etter dette er jo sterilisering på alle vis «noe vits» i å gjennomføre. Anonymkode: 96911...7d0 14 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #14 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan bare snakke for meg selv. Vi har fire barn, jeg vil IKKE ha flere, og det vil ikke han heller. Angående prevensjon så har jeg prøvd et helt arsenal av forskjellige. Felles for de alle er at jeg blør flere dager i måneden enn jeg ikke blør, og null sexlyst (mulig pga blødningene, det vet jeg ikke..) Mannen vil ikke sterilisere seg fordi han er "redd for å miste høyden" (bli impotent..) Så da er vi stuck med kondom, som begge hater, vi som egentlig er veldig glad i sex, begge to.. Anonymkode: 7138d...984 Kjenner behov for å gå i fakkeltog for oppfordring til sterilisering som en manns ansvar og gest til en kvinne etter ørten barnefødsler, celleprøver, prevensjoner og bivirkninger. Jeg synes så inderlig lite synd på dem for det lille inngrepet det er når de selv er den som på alle vis ikke ønsker barn eller flere barn. Anonymkode: 96911...7d0 29
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #15 Skrevet 10. februar 2022 Er det noen menn som kan svare egentlig? Sånn uten å komme med noe surt oppgulp. Hvorfor kan de ikke ta ansvar selv? Det er jo, for mange, helt krise å få barn. Da er det jo enkelt tenker jeg? Anonymkode: 4cc40...0d3 10
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. februar 2022 #16 Skrevet 10. februar 2022 Prevensjon er ikke "gift". Jeg ville brukt hormonspiral selv om mannen min hadde sterilisert seg - det er jo så behagelig, man slipper mensen, og dessuten minsker det risikoen for underlivskreft. https://forskning.no/medisiner-kreft-partner/hormonspiral-beskytter-mot-livmorkreft/407484 https://forskning.no/kreft-menneskekroppen-overvekt/hormonspiral-gir-klart-best-kreftbeskyttelse/723718
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. februar 2022 #17 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hormonell prevensjon har en lang rekke mulige bivirkninger, noen av de farlige og noen irreversible. Ikke alle merker så mye til det, men mange gjør det. Det er ganske sykt at det er så bagatellisert og akseptert å ha helseplagerpå grunn av prevensjon, som du så fint illustrerer her. Anonymkode: 76859...4ef Å ha mensen tusenvis av ganger i løpet av livet har også bivirkninger, det øker kreftrisikoen.
Flintis Skrevet 10. februar 2022 #18 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Artig fakta, når jeg sluttet på p-piller forandret smaken min seg i menn totalt jeg gikk på noen måneder fra å være lykkeig forelsket i samboeren min, til å ha null lyst og følelser for han. Jeg er polyamorøs og de mennene jeg gikk etter gikk også fra et ytterpunkt til ett annet. Etter en del googling og spørsmål til helsepersonell så viste det seg at dette faktisk var ganske vanlig. Ellers tenker jeg man selv er ansvarlig om man ikke ønsker barn. Hvor ofte hører man ikke om menn som har blitt lurt fordi dama sier de går på prevensjon o.l. Jeg har ikke lyst på barn og har dermed sterilisert meg! Anonymkode: a44d4...56b Jeg har også hørt at smaken kan forandre seg, hos deg gjorde den det, fra hva til hva? Og hva med sexlysten din?
Flintis Skrevet 10. februar 2022 #19 Skrevet 10. februar 2022 Sterilisering har også i noen tilfeller komplikasjoner i form av smerter og nedsatt lyst, som regel går det bra. De jeg har pratet med er fornøyd selv om en fikk et barn like etterpå, det var nok en slenger. Selv har det ikke vært noe spørsmål eller ønske fra kona om dette, kanskje fordi hun har sine ting utenom i et åpent ekteskap. Om det blir noen neste gang jeg har sex vil det kanskje være med en passert menopausen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #20 Skrevet 10. februar 2022 Det er vel store sjanser for minde sexlyst, energi og "drive"...? Skjønner godt at mange ikke vil det... Anonymkode: 636f6...d68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå