Gå til innhold

Så en baby ligge aleine i bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dette gjelder min søster.

I avdelingen til sønnen hennes er det et annet barn som har en lille søster som er under 1 år gammel. Moren til det barnet leverer gutten hverdag i bhg og har med den lille babyen også bærende i bilstolen. 

I dag når min søster leverte barnet sitt i bhg så fikk hun plutselig øye på bilen ved siden av og der lå den babyen helt aleine på forsete i bilstolen sin. Etter noen sekunder så hun moren komme løpende mot bilen etter å ha levert barnet i bhg.

Min søster ble helt sjokkert hun har lyst til å gå videre til barnevernet med denne saken.

Jeg sa til henne at hun ikke trenger det. Det tar bare et par minutter å levere barnet i bhg. Kan hende hun hadde det veldig travelt derfor lot hun barnet være i bilen.

Hva mener dere? Vet at det ikke er lov men ja..

Anonymkode: d909c...961

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Det er da helt vanlig. Jeg sa fra til noen en gang, slik at de skulle vite at det ligger en baby i bilen, hun svarte at det er det første de ville sjekket uansett om noe skjedde. 

Anonymkode: 5df66...219

• Liker 5
Skrevet

Hva er forskjellen på å ha baby i bil i et par minutter (forutsett at det er tatt høyde for temperatur/vær) og liggende utenfor feks. en cafe i vogn? 

Anonymkode: 25e0d...384

• Liker 34
Skrevet

Pass dine egne saker. 

Anonymkode: eb9cc...5eb

• Liker 10
Skrevet

WTF!  Ingenting å reagere på!!

Anonymkode: 91c06...622

• Liker 6
Skrevet

🙈🙈🙈 Hjelpes då dramatisk du er. Helt normalt. For alt du vet hadde hun kanskje til og med med seg babycall.

Anonymkode: 9e103...72f

• Liker 12
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Akkurat i det tilfellet ville jeg ikke reagert. 

Skrevet

Jeg hadde en baby som fort våknet når vi løftet ut bilstol. Barnehagen ligger temmelig øde til og kunne se bilen fra vinduet når jeg leverte eldste. Hadde babycall med temperaturmåler og leverte så fort som jeg kunne. Kanskje ikke optimalt, men hvis ikke hadde jeg hylende baby neste timen 😅 Var flere andre foreldre som gjorde det , men var aldri en baby som satt i en bil og hylte. Det var bare når de sov

Anonymkode: dc98e...c93

• Liker 9
Skrevet

Som mor gjør man det som er best for barnet. I dette tilfellet hadde barnet det bedre, trygt sovende i bilen, enn å bli drasket ut i vinterværet og inn i en smittebombe. 

Dere yngre mødre; hva er det egentlig dere er redde for skal skje ila 10 min i bilen med et spebarn? 

Aldri skjønt disse debattene…

Av og til er det heller ikke mulig å få med seg (begge) barna når man skal inn i fex en butikk et lite ærend. Hilsen tvillingmamma.

• Liker 24
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Og hva mener du BV skal gjøre med saken?

Omplassere ungen? Fortelle mor at «det ikke er lov» å levere storesøsken i bhagen mens baby sover i bilen? 

Det er jo fullt lov, og opp til foreldre åssen de velger å gjøre dette. Deres ansvar.

• Liker 9
Skrevet

Mange barn kommer til barnehagen på morgenen og er så ivrige på å komme inn at de nesten ikke har tid til å si hadet. Så levering går veldig fort. Noen ganger leveres barnet og sekken ute, da kan det gå enda raskere. Mor kan ha hatt babycall og gitt beskjed om at minstemann lå i bilen og sov så hun måtte skynde seg. 

Anonymkode: 8b2bf...e17

• Liker 5
Skrevet

Faktisk litt overrasket over at alle mener dette er helt uproblematisk.. Jeg hadde aldri gått fra babyen min alene i bilen. 

Anonymkode: 47370...79a

• Liker 5
Skrevet

Dårlig trolling. Babystolen kan umulig ha stått i forsetet. For øvrig hadde jeg personlig ikke gjort det, men dersom man har babyer som våknet lett og hatt med babycall ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 8943d...fca

Skrevet

Om alternativet er å ta med babyen inn i en barnehage hvor det kryr av småunger som løper rundt med allskens basselusker og sånt, og hvor babyen gjerne hadde blitt vekket, og parkeringen er rett ved døren og man i tillegg har et barn som det tar to minutter å levere, så ser jeg virkelig ikke problemet. 

Anonymkode: 929c9...9cb

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Faktisk litt overrasket over at alle mener dette er helt uproblematisk.. Jeg hadde aldri gått fra babyen min alene i bilen. 

Kanskje det ikke er riktig for deg og din baby.

Mye mindre stress å la baby sove i bilen enn å dra den med i en arm, potensielt hylende småbarn under den andre armen, og litt småsvett under dynejakken.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hei dette gjelder min søster.

I avdelingen til sønnen hennes er det et annet barn som har en lille søster som er under 1 år gammel. Moren til det barnet leverer gutten hverdag i bhg og har med den lille babyen også bærende i bilstolen. 

I dag når min søster leverte barnet sitt i bhg så fikk hun plutselig øye på bilen ved siden av og der lå den babyen helt aleine på forsete i bilstolen sin. Etter noen sekunder så hun moren komme løpende mot bilen etter å ha levert barnet i bhg.

Min søster ble helt sjokkert hun har lyst til å gå videre til barnevernet med denne saken.

Jeg sa til henne at hun ikke trenger det. Det tar bare et par minutter å levere barnet i bhg. Kan hende hun hadde det veldig travelt derfor lot hun barnet være i bilen.

Hva mener dere? Vet at det ikke er lov men ja..

Anonymkode: d909c...961

Hysterisk. Vi har fått et skikkelig patetisk angiversamfunn der det er om å finne ut hva andre gjør galt til enhver tid. En baby som er beltet i bilsetet sitt får ikke til å lide noen nød på de minutter det tar å levere søsken i bhg. Selv har jeg ikke gjort det men ser heller ikke at det er så problematisk. Å levere i bhg er heller ikke en situasjon man må gjøre i sin helhet uten avbrytelser. Tar det mer tid enn tenkt for uforutsett snakk etc så er det jo bare å hente babyen. 

Anonymkode: 0de99...c6c

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Da jeg var liten satte mødrene fra seg vogna utenfor butikkene når de handlet. Dette gjaldt enten det vsr matbutikk eller andre butikker. Vi satt også i julen og ventet om de skulle levere søsken til bhg eller skole. Vi overlevde faktisk og ingen traumer.

5 min alene i ett trygt bilsete ser jeg ikke på som noe problem. Problemet er om det skulle skje mor noe og ingen andre er klar over at det ligger en baby i bilen. 
Å dra dette til BV er bare tull, de lager ikke noe sak av det.

Anonymkode: 27adf...970

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor er det tryggere å drasse bilstol m baby inn i barnehagen?

Er vel større sjanse for at noe skjer da? Smitte, avkjøling, for ikke å snakke om at mor kan ramle med babyen (på glatta) når hun må buksere både bilstol m baby, storesøsken, barnehagesekk, mm…

Skjønner meg ikke på hvordan du vurderer risiko…

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det søsteren din som laget denne tråden?

Anonymkode: 0ca84...edf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...